اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم صوتی و تصویری/سود فروشنده ۳ درصد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم صوتی و تصویری/سود فروشنده ۳ درصد

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری از افزایش قیمت 5 تا 10 درصدی لوازم صوتی و تصویری و نوسان قیمت گوشی‌های بالاتر از 200 هزار تومان در بازار خبر داد.

ابراهیم درستی  با اشاره به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت لوازم صوتی و تصویری گفت: باید در بازار عرضه و تقاضا با هم متناسب باشد و در صورت تعیین ‌تکلیف قیمت دلار، نوسانات قیمت از بین خواهد رفت.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تأکید کرد: با این حال در شرایط فعلی باز هم قیمت برای خرید مناسب است و اینطور نیست که افزایش بی‌رویه قیمت روی کالای صوتی و تصویری ایجاد شده باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون افزایش قیمتی روی گوشی تلفن همراه ایجاد شده که امیدواریم با ساماندهی ارز، بازار این کالا بهتر شود.

وی تأکید کرد: با تثبیت قیمت دلار، بازار فعلی قیمت گوشی نیز ساماندهی می‌شود.

*افزایش قیمت گوشی‌های بالای 200 هزارتومان

درستی افزود: البته گوشی‌های کمتر از 200 هزار تومان آن چنان افزایش قیمتی نداشتند و روی گوشی‌های بیشتر از 200 هزار تومان، افزایش قیمت بیشتر بوده که این افزایش قیمت از یک ماه اخیر در بازار ایجاد شده است.

وی توضیح داد: این تأثیر به دلیل وارداتی بودن حدود 90 درصد گوشی‌های بازار است که ارز 1226 تومان به آنها تعلق نگرفته است.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروشندگان صنف و شبکه توزیع با حداقل سود کالا را می‌فروشند و سود فروشنده 2 الی 3 درصد است.

* اگر در بورس ارز درست عمل نشود، رانت ایجاد می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که منظور از ساماندهی ارز و تثبیت قیمت دلار، راه‌اندازی بورس ارز است گفت: در بورس ارز نیز اگر درست عمل نکنیم ممکن است رانت ایجاد شود که نمی‌خواهم به آن مبحث وارد شوم، اما آنچه مسلم است این است که باید قیمت ارز مشخص باشد تا یک واردکننده بداند کالایی را که وارد می‌کند، قیمت فروش داخلی آن چقدر است.

وی ادامه داد: با این نوسانات دلار بازار همیشه در تلاطم است و برای این موضوع باید دولت و بانک مرکزی نسبت به ارز تدبیر هوشمندانه‌تری داشته باشند.

درستی افزود: علاوه بر کالاهای وارداتی، کالاهایی نیز به صورت مونتاژ و به صورت CKD در کشور تولید می‌شوند که هر دو ارزبری دارند و بنابراین نوسانات ارز روی هر دو دسته کالا اثرگذار بوده است.

وی تأکید کرد: در بخش تجارت و واردات با دستور و تحمیل قیمت کالا درست نمی‌شود؛ ممکن است اصلاحات لحظه‌ای باشد، اما در درازمدت جوابگو نیست./فارس

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت سازمان حمایت با افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی



 

قیمت لوازم خانگی,افزایش لوازم خانگی

 

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی از موافقت سازمان حمایت با متوسط افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی خبر داد.

خبرگزاری فارس: موافقت سازمان حمایت با افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

حبیب‌الله انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: طبق توافق تولیدکنندگان لوازم خانگی و سازمان حمایت، قیمت برخی محصولات لوازم خانگی از جمله یخچال، بخاری، چرخ خیاطی، اجاق گاز، کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و سماور به طور متوسط 10 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش 5 تا 15 درصدی قیمت برخی محصولات بود، تصریح کرد: سازمان حمایت با متوسط افزایش 10 درصدی برخی محصولات موافقت کرد که کارخانه‌ها نیز ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

انصاری با اشاره به افزایش هزینه تولید لوازم خانگی از محل بالا رفتن قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر و انرژی، گفت: لوازم خانگی از نظر قیمت و کیفیت در بازار رقابت بالایی را دارند و تولیدکنندگان داخلی علاوه بر رقابت با یکدیگر باید با واردات بی‌رویه لوازم خانگی نیز رقابت کنند.

وی با اشاره به مشکل تأمین نقدینگی در برخی واحدهای تولیدی لوازم خانگی، گفت: عدم تعدیل قیمت باعث تعطیلی و بیکاری نیروی کار این واحدها خواهد شد.

دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه پیشنهادات دیگری نیز از سوی برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در سازمان حمایت مطرح است، تأکید کرد: طبق قانون برنامه پنجم واحدهایی که از کمک‌های دولتی برخوردار شده باشند، مشمول قیمت‌گذاری دولتی می‌شوند اما این در حالی است که صنایع لوازم خانگی از کمکی برخوردار نشده‌اند و به همین دلیل پیشنهاد ما واگذاری قیمت‌گذاری به کارخانه‌ها است..... / خبرگزاری فارس