اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش یک میلیارد لیتری مصرف بنزین!


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از یک میلیارد لیتر افزایش مصرف بنزین در ٢٠٠ روز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ایسنا: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از یک میلیارد لیتر افزایش مصرف بنزین در ٢٠٠ روز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مصطفی کشکولی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون ١٣ میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شده است که از رشد 7.5 درصدی مصرف آن در قیاس با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

وی متوسط مصرف روزانه بنزین در این دوره زمانی را ٦٩ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: میانگین مصرف این فرآورده در مدت مشابه سال قبل (٢٠٠ روز ابتدایی سال 1391) ٦٤ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مقدار بنزین توزیع شده در ٢٠٠ روز ابتدایی سال گذشته را ١٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: براین اساس، توزیع این فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از یک میلیارد لیتر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اولویت مهم شرکت ملی پخش ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، حفظ و تقویت ذخایر استراتژیک بنزین کشور برای ایام پر مصرف سال است که این مهم با برنامه ریزی و تلاش بخش های عملیاتی (حمل و نقل و توزیع) به نحوی مطلوب انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: هم اکنون ذخیره سازی بنزین برای ایام پر مصرف نوروز ١٣٩٣ در دستور کار قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
شکسته شدن رکورد مصرف بنزین و احتمال افزایش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش سهمیه‌ها مصرف بنزین را افزایش داد




 

کاهش سهمیه بنزین

 


با وجود کاهش ۲۰ لیتری سهمیه بنزین و پیش بینی کاهش مصرف این فرآورده سوختی در کشور، آمارهای رسمی از افزایش بیش از ۴۰ میلیون لیتری میزان مصرف بنزین در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل از آن حکایت دارد.

 


با وجود کاهش ۲۰ لیتری سهمیه بنزین و پیش بینی کاهش مصرف این فرآورده سوختی در کشور، آمارهای رسمی از افزایش بیش از ۴۰ میلیون لیتری میزان مصرف بنزین در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل از آن حکایت دارد.

 


به گزارش خبرنگار مهر، متوسط مصرف بنزین کل کشوردر هفته گذشته (۲۸ آذر تا ۴ دی ماه امسال ) بیش از ۴۰ میلیون لیتر افزایش یافته است.

 


این افزایش مصرف بنزین در حالی حاصل شده است که بر اساس تصمیم دولت از ابتدای دی ماه سالجاری میزان سهمیه های بنزین خودروهای شخصی با ۲۰ درصد کاهش در دوره زمستانی به ۲۴۰ لیتر رسید که پیش بینی می شد با کاهش سهمیه ها و پایین بودن حجم سفرهای درون و برون شهری در فصل زمستان متوسط مصرف بنزین در کشور کاهش یابد.

 


اما آمارهای منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران حاکی از آن است که مصرف کل بنزین کشور از ۲۸ آذر تا ۴ دی ماه جاری به ۴۵۶.۱ میلیون لیتر رسید که نسبت به هفته ما قبل از ان ۴۰.۲ میلیون لیتری افزایش یافته است.همچنین در هفته گذشته متوسط مصرف روزانه بنزین کشور به ۶۵ میلیون و یکصد هزار لیتر افزایش یافته است.

 


در همین حال بیشترین مصرف بنزین در هفته گذشته به پنج‌شنبه (۳دی) با مصرف ۷۷.۷ میلیون لیتر و کمترین مصرف این حامل انرژی نیز مربوط به روز دوشنبه (۳۰ آذر) با مصرف ۵۵.۵ میلیون لیتر بوده است.

 


در این میان سهم شهروندان تهرانی از مصرف بنزین کل کشور به بیش از ۲۱.۷ درصد رسیده است و این در حالی است که کل مصرف بنزین تهران در هفته گذشته با افزایش ۸.۷ میلیون لیتری نسبت به هفته پیش از آن به ۹۹ میلیون لیتر رسید که حاکی از از متوسط مصرف روزانه ۱۴.۱ میلیون لیتر این فرآورده نفتی در کشوراست.

 


● افزایش ۳ میلیون لیتری فروش بنزین سوپر

 


در همین حال، متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته گذشته در کل کشور نسبت به هفته قبل از آن ۳.۳ میلیون لیتر افزایش یافت به طوری که مصرف این حامل انرژی به ۱۸.۴ میلیون لیتر رسید.

 


همچنین مصرف بنزین سوپر در هفته پیش‌از آن ۱۵.۱ میلیون لیتر بود که حاکی از آن است که متوسط مصرف روزانه بنزین سوپر در هفته گذشته ۲.۶ میلیون لیتر بوده است.

 


● کاهش مصرف گازوئیل با افزایش برودت هوا

 


به گزارش مهر، مصرف گازوئیل کل کشور در هفته گذشته بیش از ۱۵۶میلیون لیتر رسید که حاکی از کاهش ۱۷ درصدی مصرف این حامل انرژی در کشور است، به طوری که کل مصرف گازوئیل کشور در هفته گذشته به ۷۴۷.۱ میلیون لیتر رسید.

 


این در حالی است که این رقم در دو هفته گذشته ۹۰۳.۵ میلیون لیتر بوده است. میانگین مصرف روزانه گازوییل در هفته گذشته ۱۰۶.۷ میلیون لیتر بود.

 


بر اساس آمارهای موجود، بیشترین مصرف گازوییل در هفته گذشته مربوط به روز شنبه (۲۸ آذر) با مصرف ۱۴۸.۹ میلیون لیتر بوده و کمترین مصرف نیز مربوط به روز جمعه (۴ دی) با مصرف ۷۶.۱ میلیون لیتر بوده است.