اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش وام مسکن در سال ۸۹ قطعی است



 

افزایش وام مسکن در سال ۸۹ قطعی است

 

 

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی گفت: نظام بانکی در حال بررسی افزایش تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده تا سقف ۷۵ درصد هزینه ساخت و ساز است.

 


ابوالفضل صومعلو در گفتگو با فارس افزود: نظام بانکی در حال بررسی افزایش وام ساخت مسکن تا سقف ۷۵ درصد است که اتفاقاً وزارت مسکن و شهرسازی نیز در جریان این بررسی قرار دارد.

 


صومعلو گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن ۱۵ میلیون تومان و برای واحدهایی که با فناوری نوین احداث شود ۲۰ میلیون تومان است، اما قطعاً میزان وام ساخت با این بررسی های صورت گرفته از سوی نظام بانکی برای سال آینده افزایش خواهد یافت.معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به اینکه آیا نظام بانکی توانایی پرداخت این افزایش وام را دارد، تأکید کرد: به هر حال با اصلاح الگوی مصرف می توان این وام را پرداخت کرد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش وام مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش سقف وام مسکن در سال 93



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - وزیر راه: وام مسکن افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر گفته شده بود که واحدهای مسکونی در مکان‌های قابل سکونت و دارای خدمات زیربنایی تامین و احداث شود اما اینطور نشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دلیل حمله و انتقاد من از مسکن مهر برای این است که اشتباهات گذشته تکرار نشود گفت:پی گیر افزایش سقف وام مسکن هستم و به آن امیدوارم.
 
به گزارش فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم سالگرد افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اواخر سال گذشته اعلام کردید که پیگیر افزایش سقف وام مسکن هستم آیا هنوز هم بر روی این موضوع تاکید دارید، گفت: پیگیر افزایش سقف وام مسکن هستم تا امسال نیز سقف وام خرید و ساخت مسکن افزایش یابد.
 
وی اضافه کرد: به افزایش سقف وام مسکن در سال جاری امیدوار هستم.
 
*دلیل حمله آخوندی به مسکن مهر
 آخوندی در پاسخ به این سئوال که شما امروز نیز به پروژه مسکن مهر دوباره حمله کردید دلیل این همه انتقاد از مسکن مهر چیست، گفت:بنده معتقد هستم اگر  این مسائل کالبد شکافی نشود بازهم اشتباه می‌شود.
 
وی به سئوال خبرنگار فارس که پرسید شما به عنوان وزیر نیز نباید اشتباه کنید، اینگونه پاسخ داد: همه جامعه در خصوص مسکن مهر باید به یک اجماع برسند.
 
*مسکن مهر برخلاف تمام سیاستهای ابلاغی حضرت امام و مقام معظم رهبری است 
 آخوندی خاطرنشان کرد: مسکن مهر برخلاف تمام سیاستهای ابلاغی حضرت امام و مقام معظم رهبری است چرا که در آن سیاست‌های ابلاغی گفته شده که دولت مداخله نکند اما این حداکثر مداخله بود.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر گفته شده بود که واحدهای مسکونی در مکان‌های قابل سکونت و دارای خدمات زیربنایی تامین و احداث شود اما اینطور نشد.
 
وی افزود: در سیاستهای ابلاغی حضرت امام گفته شده بود که مسکن را خود مردم بسازند اما مسکن مهر را دولت احداث کرد و خدمات زیربنایی آنها هنوز مشکل دارد.
 
وی تصریح کرد: این‌ها را باید با شفافیت بگوئیم که یک بار دیگر همه ما اشتباه نکنیم؛اینکه مدام می‌گویم برای این است که که دوباره همواره امکان اشتباه وجود دارد. 

اخبار اقتصادی - فارس