اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش هزینه خدمات پزشكی در سال 90



 

 

 

خدمات پزشکی

 

 

رئیس كل سازمان نظام پزشكی درباره موضوع محرم نبودن پزشكان نسبت به بیماران كه اخیراً توسط یكی از روحانیان در تهران عنوان شده گفت: این یك بحث قدیمی است اما همه مراجع از جمله حضرت امام(ره)آیت الله اراكی، گلپایگانی، بهجت و خویی به محرم بودن پزشك برای بیمار فتوا داده‌اند.

به گزارش فارس، شهاب الدین صدر امروز در یك نشست خبری در محل سازمان نظام پزشكی با بیان این مطلب افزود: تقریباً همه مراجع از گذشته تا كنون در این مورد فتوا داده‌اند كه اگر بیماری به پزشك غیر همجنس مراجعه كرد و معاینه در عضو مربوطه به صورت مستقیم ضروری بود، پزشك برای دیدن عضو مربوطه محرم است و در این زمینه اختلاف نظری وجود ندارد.

* افزایش 40 درصدی هزینه خدمات پزشكی در سال 90

وی همچنین درباره افزایش هزینه خدمات درمانی در سال آینده با توجه به اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها گفت: قطعاً با توجه به افزایش هزینه آب، برق، گاز و نیز اقلام مصرفی و هزینه‌های جانبی دیگر قیمت تمام شده خدمات پزشكی نیز افزایش می‌یابد به طوری كه حتی معاونت درمان وزارت بهداشت افزایش 40 درصد هزینه‌های سلامت در بخش دولتی خبر داده است كه تقریباً همین میزان افزایش در به بخش غیر دولتی نیز وجود دارد.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی ادامه داد: دولت باید تدابیر لازم را برای حمایت از مراكز درمانی دولتی و غیر دولتی حوزه سلامت انجام دهد در غیر این صورت نظام سلامت آسیب می‌بیند و مردم متضرر می‌شوند، موضع سازمان نظام پزشكی در هر شرایطی در گذشته تا آینده واقعی شدن تعرفه‌های خدمات پزشكی بر اساس قیمت تمام شده خدمات است.

وی درباره تخلفات پزشكی نیز گفت: اگر موارد محدودی از تخلف در جامعه پزشكی هم وجود داشته باشد رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما نباید آن را بزرگنمایی كنند زیرا اعتماد مردم به جامعه پزشكی از بین می‌رود و این مسئله آثار ناخوشایندی در نظام سلامت دارد.

صدر افزود: انتقاد از نظام سلامت باید با ظرافت و حساسیت خاصی دنبال شود نه اینكه دوربین صدا و سیما در جلسه رسیدگی به تخلف یك پزشكی حاضر شود و بدون شنیدن توضیحات آن و قبل از رأی دادگاه آن را پخش كند.

*نواقص طرح پزشك خانواده باید بررسی شود

وی درباره نحوه اجرای طرح پزشك خانواده گفت: طرح پزشك خانواده مهمترین طرح اصلاحی نظام سلامت است كه اجرای آن از اواخر دولت هشتم آغاز شد و در دولت نهم وزیر وقت( باقری لنكرانی) برای پیشبرد آن زحمات زیادی كشید اما اجرای این طرح از گذشته تاكنون با نواقص و مشكلات زیادی مواجه است به طوری كه آنچه امروز اجرا می‌شود طرح پزشك خانواده‌ای كه تدوین شده و انتظار اجرای آن بود نیست.

وی افزود: نحوه اجرای طرح پزشك خانواده نیاز به آسیب شناسی جدی دارد به همین منظور شنبه 23 دی همایش ملی پزشك خانواده، نظام ارجاع؛ چشم انداز ها و چالش ها» با حضور مسئولان نظام سلامت و چند وزارتخانه از سوی سازمان نظام پزشكی در محل كتابخانه ملی برگزار می‌شود.

صدر ادامه داد: وزارت بهداشت در اجرای این طرح برای هر 2500 نفر در شهرها یك پزشك در نظر گرفته كه با اجرای آن كمتر از 30 هزار پزشك عمومی به عنوان پزشك خانواده بكارگیری می‌شوند و با توجه به وجود بیش از 70 هزار پزشك عمومی تكلیف بقیه این پزشكان معلوم نیست از طرفی بسیاری از این افراد آموزش لازم را برای فعالیت به عنوان پزشك خانواده ندیده‌اند و مسئله نظام ارجاع و مراجعه مستقیم مردم به پزشكان متخصص نیز هنوز ابهام دارد.

وی از آغاز مراحل تمدید اعتبار پروانه مطب پزشكان، رفع مشكلات مالیات پزشكان، رونمایی از كتابچه طلایی پزشكان، برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای جامعه پزشكی در اسفند خبر داد و برخی از شاخص‌های حوزه سلامت كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافته مانند شاخص مرگ و میر كودكان، مادران، افزایش مراكز درمانی، تخت‌های بیمارستانی، تولید دارو، افزایش پیوند اعضا و بهبود نسبی كمیت و كیفیت خدمات پزشكی را تشریح كرد..../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 برابری هزینه اشتراک برق تا 5 سال آینده !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال 90 افزایش می‌یابد معاون وزیر بهداشت



 

 


بودجه حمایتی

 

 

 

 

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال آینده خبر داد.

دكتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده 10 درصد درآمد خالص هدفمندی یارانه‌ها به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

وی با بیان این كه افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای سال 90 خواهد بود، ادامه داد: این افزایش بودجه باید در قانون برنامه بودجه سال آینده لحاظ شود. به این ترتیب بیماران خاص و صعب‌العلاج از بودجه حمایتی بهتری برخوردار خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در مجموع تا زمان تصویب قانون برنامه بودجه در مجلس، اعداد و ارقام افزایش بودجه حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج مشخص نخواهد شد.

به گفته امامی رضوی در حال حاضر حدود 60 میلیارد تومان بودجه بابت حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد..../تحلیل:ایسنا