اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش نرخ ناباروری در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , نرخ باروری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش میزان نرخ باروری در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر حبیب‌الله موسوی بهار امروز یکشنبه ششم اردیبهشت در همایش ایمنی و سلامت غذای استان، با بیان اینکه تغذیه ناسالم تاثیر زیادی در ناباروری داشته، افزود: تغذیه ناسالم زندگی انسان را مختل می‌کند و باعث بروز انواع سرطان‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها دشمنی بالاتر از خود ندارند، گفت: حتی حیوانات نیز ظلم‌هایی که یک انسان در حق خود کرده را انجام نمی‌دهند.

موسوی بهار ادامه داد: ورود غیرکارشناسانه انسان در انواع دارو و منابع غذایی با هدف سودجویی، سلامت جامعه بشریت را به خطر انداخته که متولیان امر باید هماهنگی‌های لازم را برای رفع نیازهای روزمره مردم انجام دهند تا بتوانیم نسل آینده سالمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان تنها متولی 30 درصد بخش سلامت است، اظهار کرد: 70 درصد سلامت مربوط به دستگاه‌ها و حوزه‌هایی از جمله نهادهای دولتی و غیردولتی بوده که وظایفی در راستای ارتقاء سلامت در جامعه دارند.

از تولیدکنندگان مواد غذایی سالم حمایت می‌کنیم
موسوی بهار با بیان اینکه انسان‌ها بعد از هوا، بیشترین تماس را با مواد غذایی دارند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که در راستای وارد کردن مواد غذایی مصرفی سالم به بازار تلاش می‌کنند، حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان علل بیماری‌های انسان را قابل تغییر و غیرقابل تغییر خواند و افزود: امور دست‌کاری نشده و غیرقابل کنترل مانند ژنتیک و امور قابل تغییر منابع غذایی مورد مصرف است.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
افزایش نرخ قبض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش سهم مردان در نرخ ناباروری کشور به 60 درصد بر اثر عوامل محیطی



اخبار,اخباراجتماعی ,نرخ ناباروری

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا، نرخ ناباروری در ایران را 20 درصد اعلام کرد و با بیان این که نرخ ناباروری در ایران بالاتر از میانگین جهانی است، نسبت به افزایش سهم مردان در نرخ ناباروری کشور به دلیل عوامل محیطی ابراز تاسف کرد.

به گزارش  ایسنا منطقه قزوین، دکتر محمد مهدی آخوندی که به قزوین سفر کرده بود، طی دیدار با استاندار قزوین افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان‌ها در ایران است که داروهای این بیماری برای هر شخص در یک دوره درمانی حدود 200 میلیون تومان است و این در حالیست که فقط 20 درصد از بیماران با این داروها درمان می‌شوند.

وی افزود: پژوهشگاه ابن‌سینا در تهران در حال تحقیق بر روی داروهایی است که تا 90 درصد اثر بخشی در سرطان سینه دارند و هزینه‌های آن بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه است.

آخوندی اظهار کرد: مرکز پژوهشی ابن‌سینا دارای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است و با همکاری بخش خصوصی قرار است چند طرح ملی از جمله کارخانه تولید داروهای آنتی‌بادی ضد سرطان تاسیس شود.

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا در ادامه گفت: اگر سازمان‌هایی چون جهاد دانشگاهی مبنای فعالیت‌های خود را تنها حمایت‌های دولتی قرار دهد، نمی‌تواند اقدامات چشمگیری انجام دهد درحالی که اگر فعالیت‌های علمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود، نتیجه مطلوبی ارائه می‎‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست فعلی وزرات بهداشت تولید داروهای داخلی است و خدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار حمایت‌های دولتی می‌تواند راهبرد مناسبی در امور درمانی کشور باشد.

آخوندی نرخ ناباروری زوج‌های ایرانی را 20 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه این آمار بالایی است زیرا متوسط نرخ ناباروری در دنیا بین 12 تا 15 است.

وی یادآور شد: در ناباروری کشور، 40درصد از عوامل مردانه، 40 درصد زنانه، 15 درصد عوامل محیطی و 5 درصد عوامل ناشناخته است که متاسفانه در کشور ما سهم عوامل مردانه به دلیل آلودگی‌های آب و هوا، تشعشعات و دیگر دلایل، به 60 درصد رسیده که این آمار نگران کننده‌ای است.

 اخبار   اجتماعی  - ایسنا