اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران اجرا نشده، متوقف شد



متو قف شدن افزایش مرخصی زایمان مادران,متوقف شدن افزایش مرخصی پدران,مرخصی زایمان زنان

افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران اجرا نشده، متوقف شد

معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: در پی دستور معاون اول رییس‌جمهور نسبت به توقف اجرای مصوبات دولت دهم از اول خرداد ماه امسال تا تصمیم‌گیری مجدد، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران متوقف شده است.

پروین هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مصوبه مجلس در زمینه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح تنظیم جمعیت و خانواده همچنان به قوت خود باقی است و بر اساس این تبصره، دولت مجاز است مرخصی زایمان زنان را به 9 ماه افزایش دهد و مرخصی دو هفته‌ای برای پدران در نظر بگیرد.

درخواست معاونت امور زنان از معاون اول رییس جمهور برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان
وی در ادامه گفت: در حال حاضر نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس‌جمهور- تنظیم شده و در آن درباره مصوبه افزایش مرخصی زایمان توضیحات لازم را ارائه و از او درخواست کرده‌ایم که مصوبه افزایش مرخصی زایمان از سایر مصوبات اول خرداد ماه به بعد مستثنی شود و به اجرا درآید.

مجلس شورای اسلامی 20 خرداد ماه سال جاری مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به 9 ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت و 16 تیرماه سال جاری هیات وزیران اجرایی شدن مرخصی زایمان مصوبه مجلس از سوی تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی را مصوب کرد.

 

با استقرار دولت یازدهم به دستور اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور- تمامی مصوبات دولت از تاریخ ۱۳۹۲/۳/۱ تا تصمیم گیری مجدد، غیر قابل اجرا اعلام شد که یکی از آن‌ها مصوبه افزایش مرخصی زایمان بود./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
راهنمای پدران و مادران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۹ ماه مرخصی زایمان و ۲ هفته مرخصی پدران اجرا می شود؟



مرخصی زایمان,مرخصی پدران,مرخصی 9 ماهه زایمان زنان

بودجه تامین شد، ۹ ماه مرخصی زایمان و ۲ هفته مرخصی پدران اجرا می شود؟

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: مرخصی 9 ماهه زایمان زنان و دو هفته‌ای پدران در هیأت وزیران تصویب شده و لازم است در مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را پشت سر بگذارد. بنابراین تا پیش از تصویب نهایی موضوع توسط مجلس و شورای نگهبان، مرخصی زایمان زنان همچنان شش ماه است.

پروین هدایتی افزود: مصوبه مرخصی زایمانی که در اسفند91 تصویب و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، تبصره لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت بود که افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه را نمایندگان مجلس در قالب تبصره‌ای به این لایحه افزوده بودند و پس از تصویب در صحن مجلس، به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا با توجه به عدم پیش بینی محل تأمین بارمالی اجرای آن، لایحه را برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

وی ادامه داد: دولت موضوع افزایش مرخصی زایمان را درلایحه اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» پیش بینی کرده است، البته سابقه قانونی مرخصی زایمان از سال 74 نیز در همین قانون بوده است.

هدایتی اظهار کرد: مراحل تصویب این لایحه در کمیسیون اصلی و فرعی دولت طی و درهیأت وزیران مطرح و مصوب شده است، ضمن اینکه منبع تأمین بار مالی افزایش مرخصی زایمان در آن پیش بینی شده و ضروری است لایحه «ترویج تغذیه با شیرمادر» در مجلس شورای اسلامی نیز مراحل تصویب را بگذراند تا پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان، ابلاغ و اجرایی شود./ایسنا