اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش فعالیت اسراییل برای حمله به ایران



 

 

افزایش فعالیت اسراییل درآمریکا برای حمله به ایران

 

ادعای جروزالم پست:

فعالیت اسراییل در آمریکا برای حمله به ایران افزایش یافته است

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود .

روزنامه جروزالم پست اسراییل طی گزارشی ادعا کرد که رژیم اسراییل پس از تصویب چهارمین قطعنامه تحریمی ایران در شورای امنیت لابی خود را در کاخ سفید برای تدیون یک طرح واقعی برای حمله احتمالی به ایران افزایش داده است .

به گزارش عصر ایران این روزنامه اسراییلی با ادعای این موضوع نوشت : " استراتژی اخیر اسراییل در قبال ایران هم شامل همکاری با سیاست های کاخ سفید در قبال ایران می شود و هم ( نیم نگاهی به ) اقدام یکجانبه نظامی تل آویو علیه ایران دارد ".

این روزنامه می افزاید : " حالا که آخرین قطعنامه های تحریمی برای تشدید فشارها به ایران تصویب شده ، اسراییل از آمریکا و جامعه جهانی می خواهد تا روی گزینه کاربرد نیروی نظامی برای بازداشتن ایران از فعالیت های اتمی فکر کنند ".

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود ".

این مقام ناشناس اسراییلی با ادعای اینکه ایران در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 از ترس اینکه فکر می کرد هدف بعدی پس از حمله به عراق است فعالیت های اتمی خود را موقتا متوقف کرد ، افزود : " از آن زمان به بعد تهدید نظامی علیه ایران رخت بر بست ، در حالی که همه می دانیم که کلید موفقیت دیپلماسی یا گزینه تحریم وجود یک طرح واقعی برای حمله نظامی است ".

جروزالم پست در ادامه می نویسد که کاربرد نیروی نظامی علیه ایران یکی از مهم ترین دستور کارهای دیدار دو هفته پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بوده است .

این ادعاها در حالی مطرح می شود که تا کنون هیچ سندی دال بر انحراف ایران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای به تایید هیچ مرجع معتبر بین المللی نرسیده و از سوی دیگر این قبیل تهدید ها و لاف زنی ها سال هاست که از سوی مقامات و رسانه های غربی و اسراییلی تکرار می شود ، وانگهی اسراییل امروز آن قدر در باتلاق مشکلاتی که برای خودش ایجاد کرده درگیر شده که عملا امکان مانوری علیه ایران ندارد .

ایران اعلام کرده که ضمن اینکه قافیه را به عملیات روانی حریف نمی بازد ، آماده واکنش سریع به هر گونه تحرک نظامی علیه خود است ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دروغ گویی اسراییل در مورد فعالیت های هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش غیر رسمی آمریكا:اسراییل به ایران حمله نمی كند



 

 

واكنش غیر رسمی آمریكا:اسراییل به ایران حمله نمی كند

 

تا زمانی كه هزینه های استراتژیك چنین حمله ای قابل ارزیابی و محاسبه نباشد گزینه حمله نظامی به ایران چشم انداز موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریكا ادعاهای اخیر یك مامور سابق سازمان سیا درباره قریب الوقوع بودن حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را رد كرد.

پی جی كراولی با رد سخنان رابرت بائر مامور سابق سازمان سیا درباره حمله احتمالی اسراییل تا در ماه سپتامبر به ایران در صفحه توییتر خود نوشت تا زمانی كه هزینه های استراتژیك چنین حمله ای قابل ارزیابی و محاسبه نباشد گزینه حمله نظامی به ایران چشم انداز موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

كراولی افزود :‌" بهار عربی به اندازه كافی محاسبات استراتژیك اسراییل در منطقه را به هم زده كه تا میان مدت احتمالا مانع اقدام نظامی اسراییل علیه ایران می شود.

گفتنی است رابرت بائر افسر سابق سازمان سیا در مصاحبه اخیر خود مدعی شده بود كه دولت نتانیاهو احتمالا برای انحراف افكار جهانی از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین در اجلاس ماه سپتامبر سازمان ملل ، به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد كرد.

این مامور سابق سیا با فاجعه آمیز دانستن این اقدام اسراییل ، حمله تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران را آغاز گر یك جنگ بزرگ منطقه ای دانسته و تاكید كرده بود كه در نهایت آمریكا نیز ناگریز از وارد شدن به این جنگ خواهد بود.

بائر با ناكافی دانستن نیروهای آمریكایی برای جنگ با ایران گفته بود كه ایران می تواند تهدیداتی جدی علیه ناوگان دریایی آمریكا در منطقه ایجاد كند.

هنوز دولت آمریكا و نیز دولت تل آویو واكنشی رسمی به این اظهارات مامور سابق سیا كه بازتابی گسترده در سطح رسانه های جهان داشته است ، نشان نداده اند...../تحلیل:عصرایران