اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ظرفیت دستیاری در سال 92/ ایجاد کارورزی پزشک خانواده در پزشکی



افزایش ظرفیت دستیاری در سال 92,ایجاد کارورزی پزشک خانواده در پزشکی,دانشگاه های علوم پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبرداد:
افزایش ظرفیت دستیاری در سال 92/ ایجاد کارورزی پزشک خانواده در پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری از 2100 نفر به 2500 نفر در چهلمین دوره دستیاری سال 92 در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر بهرام عین اللهی با اعلام این خبر افزود: امسال در دانشگاه های علوم پزشکی کشور 400 نفر بیشتر از سال گذشته در مقطع دستیاری تخصصی پزشکی پذیرش می کنیم.
وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دستیار در چند رشته از جمله ارتوپدی و جراحی اعصاب 30 تا 40 درصد افزایش داشته و ظرفیت پذیرش در برخی رشته ها مانند اطفال کاهش داشته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به دریافت ابلاغ تمام شوراهای قانونی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تمامی شوراهای قانونی از جمله هیات ممیزه، هیات جذب و هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران ابلاغ خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده اند و این دانشگاه در سال آینده 900 دانشجو می گیرد و امسال نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دستیاری و فوق تخصصی دانشجو می پذیرد.

عین اللهی درباره برنامه های احیای پزشکی عمومی گفت: دو برنامه برای پزشکی عمومی در نظر گرفته شده است، یکی ریفورم و اصلاحات که شامل ادغام علوم پایه و بالینی بوده که هم اکنون در 13 دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.این برنامه قرار است یکسان سازی شده و در کل دانشگاه ها انجام شود.

وی افزود: برنامه دیگر برای احیای پزشکی عمومی این است که یک دوره کارورزی 6 ماهه طب خانواده را نیز برای پزشکان عمومی تدارک دیده ایم که هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است و به بقیه دانشگاه ها هم اعلام شده که آن را انجام دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به دوره تخصصی پزشکی خانواده گفت: پزشکان عمومی که بعد از فارغ التحصیلی پزشک خانواده شوند و خوب فعالیت کنند این دوره تخصصی را به شکل پودمانی (کار و تحصیل با هم) خواهند گذراند./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا در پزشک خانواده شهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حدود پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در سال‌جاری در كشور ایجاد شد



 

 

حدود پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در سال‌جاری در كشور ایجاد شد

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با وجود بدهی 70 هزار میلیارد ریالی صنعت برق به سامانه بانكی، پیمانكاران، سازندگان تجهیزات و شركت های گاز و پخش و پالایش، امسال با راه اندازی چهار هزار و 963 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، حد نصابی جدید در صنعت برق كشور به ثبت رسید.

گزارش ایرنا از وزارت نیرو حاكی است، 'محمد بهزاد' افزود: بهره برداری از این میزان ظرفیت جدید نیروگاهی در مدت یك سال بی سابقه است كه باید از تمام دست اندركاران صنعت برق و نیز شبكه بانكی كشور قدردانی كرد.

بهزاد ادامه داد: در بودجه سال جاری 32 هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی وزارت نیرو در بخش برق منظور شده كه از این میزان تاكنون 10 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته و امید است با همكاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، امكان پرداخت بخش دیگری از مطالبات پیمانكاران صنعت برق فراهم شود.

وی ابراز امیدواری كرد: با توجه ویژه دولت و مجلس در بودجه سال 90، كمبودها و مشكلات مالی و اقتصادی صنعت برق برطرف شود.

به گفته بهزاد، در لایحه بودجه سال آینده حدود 40 هزار میلیارد ریال بابت مابه التفاوت تولید و فروش برق پیش بینی شده كه در مقایسه با امسال هشت هزار میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: افزون بر این، 20 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها و 30 هزار میلیارد ریال نیز از طریق منابع حاصل از فروش نیروگاه ها در لایحه بودجه سال آینده برای صنعت برق پیش بینی شده كه امید است با تصویب مجلس شورای اسلامی، بخشی از مشكلات مالی صنعت برق در سال آینده برطرف و زمینه مناسب برای تامین برق مورد نیاز كشور فراهم شود...../ تحلیل :ایرنا