اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش دو و نیم برابری ایرانیانی که به دلیل هزینه‌های درمان زیر خط فقر می روند



بیماری‌های قلبی,پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی

افزایش دو و نیم برابری ایرانیانی که به دلیل هزینه‌های درمان زیر خط فقر می روند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: آمار افرادی که به دلیل هزینه‌های درمان به زیر خط فقر می‌روند، از 3 درصد به 7 درصد افزایش یافته و در حال حاضر نیز 70 درصد از هزینه‌های درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود

مسعود اعتمادیان با اعلام این خبر افرود: باید اذعان کنیم که تاکنون در کاهش سهم مردم در هزینه‌های درمان و جلوگیری از فقیر شدن آنان، توفیقی نداشته‌ایم و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

دراین مراسم همچنین وزیر بهداشت گفت: پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی، مهمترین اولویتی است که باید پیگیری شود. باید تعداد مراجعان به مراکز درمانی قلب و عروق روز به روز کمتر شود، اما به شهادت آمارها، در شرایط فعلی این امر انتظاری بی‌جاست.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: خدمات بیمارستان شهید رجایی در کشور منحصر به فرد نیست؛ چراکه با توزیع دانش‌آموختگان این مجموعه به مراکز درمانی سراسر کشور، امروز شاهد ارائه این خدمات در سایر نقاط نیز هستیم.

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی تهران در جمع خبرنگاران همچین گفت: در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی در مضیقه هستیم و به میزان قابل توجهی کمبود داریم. از بخش خصوصی و خیرین می‌خواهیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاران، امکان سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به کمبود خوابگاه، اولویت با دانشجویان سال اولی است و خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در این زمینه می‌توانند یا سرمایه‌گذاری کنند یا اماکن خالی خود را به این موضوع اختصاص دهند تا بتوانیم در آینده، با اعطای وام خوابگاه به دانشجویان، منابع سرمایه‌گذاران را برگردانیم./نسیم

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 برابری هزینه اشتراک برق تا 5 سال آینده !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل افزایش هزینه‌های درمان مردم


نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: تخصص داخلی حلقه مفقوده مسیر درمان و نظام ارجاع کشور است.

خبرآنلاین: نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: تخصص داخلی حلقه مفقوده مسیر درمان و نظام ارجاع کشور است.

مصطفی انوری گفت: بی توجهی مسئولان نسبت به کوریکولوم آموزشی دستیاران تخصصی طب داخلی، شرح وظایف و توانمندی هایی که در طول دوران تحصیل آموخته اند موجب شده است، درصد قابل توجهی از بیماران به جای مراجعه به متخصص داخلی، اغلب پس از ویزیت پزشک عمومی به سراغ فوق تخصص بروند.

او با اشاره به اینکه آندوسکوپی و کولونوسکوپی، اکو کاردیوگرافی، نوار قلب، اسپیرومتری و... در دوران تحصیل هر متخصص داخلی، بخش مهمی از آموزش را شامل می شود، گفت: متاسفانه بعداز فارغ التحصیلی نمی گذارند از این آموزش ها استفاده شود؛ اگر تکلیف نظام ارجاع مشخص شود، پزشک عمومی حق ندارد بیمار را برای پیگیری بعدی به فوق تخصص ارجاع دهد و بیمار هم نباید بدون رعایت سلسله مراتب اجازه مراجعه مستقیم به پزشک فوق تخصص داشته باشد.

او گفت: این سوء مدیریت و بی توجهی به حلقه مفقوده تخصص داخلی، موجب افزایش هزینه های درمان مردم و نظام سلامت می شود.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به همایش مهمی که ویژه متخصصان داخلی هر سال با حضور و مشارکت بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد برگزار می شود، گفت: ارائه تازه های طب داخلی با برپایی سخنرانی های متعدد و جلسات پرسش و پاسخ در این کنگره ۴ روزه موجب ارتقا و به روز رسانی دانش متخصصان و شرکت کنندگان این گردهمایی مهم علمی می شود.

انوری گفت: ارائه بیش از ۴۰ مقاله شفاهی، چندین عنوان پوستر علمی و ۴ سخنرانی اصلی روزانه پیرامون فاماکولوژی و تازه های داروهای قلب، تازه های غدد و انسولین درمانی دیابت، سندروم روده تحریک پذیر، همچنین بررسی عوارض یائسگی و درمان های هورمونی از دیدگاه طب داخلی، اهم محورهای این همایش است که ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برپا خواهد شد.

او گفت: موضوعاتی در خصوص تخصص های عفونی، گوارش، قلب، غدد، روماتولوژی، ریه، طب اورژانس، کلیه و مجاری ادرار، همچنین اخلاق پزشکی برنامه سمپوزیوم ها و جلسات پرسش و پاسخ را شامل خواهد شد.

این همایش برای متخصصان داخلی و فوق تخصص های رشته های مختلف، جراحان عمومی، متخصصان اطفال، قلب و عروق، اعصاب، طب اورژانس و پزشکان عمومی تا حدود 18 امتیاز باز آموزی خواهد داشت و ثبت نام در روز همایش نیز برقرار است.