اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش بورس‌های جهان



 

افزایش بورس‌های جهان

 

 

پس از آن که یونان برای حل بحران بدهی‌هایش درخواست نجات مالی کرد، روز دوشنبه بورس‌های جهان با افزایش روبه‌رو شدند.

 


پس از آن که بورس‌های آسیایی افزایش خوبی را رقم زدند بورس‌های اروپا نیز در آغاز معاملات رشد کردند. ارزش دلار دربرابر یورو رشد کرد و در برابر ین کاهش یافت.

 


روز جمعه یونان به منظور به دست‌آوردن ۵۰ میلیارد دلار وام برای جبران کسری بودجه کلان این کشور از دیگر کشورهای اروپایی و صندوق بین‌المللی پول درخواست نجات مالی کرد. روز یکشنبه وزیر دارایی یونان ابراز اطمینان کرد یونان به اندازه کافی کمک مالی دریافت خواهد کرد تا از عدم بازپرداخت بدهی‌های این کشور جلوگیری شود.

 


در ماه‌های اخیر بورس‌های جهان به دلیل مشکلات بدهی‌های یونان متزلزل شده بودند. اما باوجود افزایش احتمال نجات مالی یونان برخی از تحلیل‌گران انتظار ندارند این بحران یا پیامد آن یعنی بی‌ثباتی بازارهای سهام خیلی زود پایان یابد.

 


فرانسیس لون مدیر کل مرکز فولبرایت سکیوریتیز در هنگ کنگ می‌گوید «کارگزاران خوش‌بین باور دارند که یونان نجات خواهد یافت. مشکلات یونان حل خواهد شد و کشورهای منطقه یورو درکنار هم باقی خواهند ماند. اما دوباره مشکلات دیگری را کشف می‌کنند و ما را دچار نگرانی می‌کنند.»

 


در آغاز معاملات در اروپا شاخص‌های عمده در انگلستان، آلمان و فرانسه حدود یک درصد رشد کردند. فروش آینده شاخص‌ها در وال‌استریت نیز با افزایش روبرو شد.

 


در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۳۳/۲۵۱ واحد یا ۳/۲ درصد جهش کرد و به ۷۹/۱۱۱۶۵ واحد رسید. کاهش ارز دلار در برابر ین در ابتدای معاملات به شرکت‌های تولیدکننده خودرو و دیگر شرکت‌های صادراتی کمک کرد. ارزش سهام شرکت‌های تویوتا و هوندا حدود ۳ درصد افزایش یافت. ارزش سهام شرکت کانن نیز ۵/۳ درصد رشد کرد زیرا این شرکت گزارش داد سود این شرکت در فصل نخست بیش از ۳ برابر شده است.

 


در دیگر نقاط آسیا شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با ۶/۱ درصد افزایش به ۰۶/۲۱۵۸۷ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۹/۰ درصد رشد کرد و به ۲۰/۱۷۵۲ واحد رسید. بورس‌های تایوان، هندوستان و سنگاپور نیز با افزایش روبرو شدند. اما شاخص شانگهای چین ۵/۰ درصد سقوط کرد.

 


افزایش روز جمعه شاخص‌ها در وال‌استریت نیز به رشد بورس‌های جهان کمک کرد. روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز با ۶/۰ درصد افزایش در رقم ۲۸/۱۱۲۰۴ واحد ثابت شد و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۷/۰ درصد رشد کرد و به ۲۸/۱۲۱۷ واحد رسید.‌... /  روزنامه دنياى اقتصاد

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش شاخص بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاخص کل بورس افزایش یافت



 

شاخص کل بورس افزایش یافت

 

 

شاخص کل بورس امروز از مرز ۱۲ هزار واحد عبور کرد و در پایان ساعات مبادلات روی عدد ۱۲ هزار و هفت واحد ایستاد که نسبت به روز پیش از آن ۷۸ واحد افزایش نشان می‌دهد.

 


در جریان معاملات امروز، شاخص آزاد شناور با عبور از مرز ۱۵ هزار واحد توانست خود را ۱۴۱ پله بالا بکشاند، به طوری که در پایان مبادلات به ۱۵ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.

 


همچنین شاخص بازار اول هم بیش از ۶۴ واحد افزایش یافت و از عدد ۹ هزار و ۸۸۴ واحد عبور کرد، ضمن اینکه شاخص بازار دوم هم امروز ۱۱۳ واحد بالاتر رفت و به ۱۷ هزار و ۷۸ واحد رسید. در این بین شاخص صنعت هم موفق شد به ۹ هزار و ۲۶۷ واحد برسد که نسبت به دیروز ۶۲ واحد افزایش را نشان می­دهد.

 


مبادلات امروز بازار سهام ۲۸۹ میلیون سهم به ارزش ۵۸۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال بین خریداران و فروشندگان جابه جا شد.