اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزايش ماموران پليس درپاركهاي بزرگ تهران



 

 

افزايش ماموران پليس درپاركهاي بزرگ تهران

معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا خبر داد:

افزايش تعداد ماموران پليس مستقر در پارك‌هاي بزرگ تهران


در سال گذشته 580 مورد فرار متهم از دست ماموران كلانتري را داشتيم كه بيشتر آنها دستگير شدند/هم‌اكنون حدود يك هزار زن در كلانتري‌ها مشغول به كار هستند كه اين تعداد در سال جاري افزايش نيز مي‌يابد.

معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا با بيان اينكه ماموران پليس در بيشتر پارك‌هاي بزرگ تهران مستقر هستند، گفت: در سال گذشته 580 مورد فرار متهم از دست ماموران كلانتري را داشتيم كه بيشتر آنها دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سرهنگ بيگي در نشستي خبري اظهار كرد: سال گذشته يك ميليون و 197 مورد پرونده از كلانتري‌ها به مراجع قضايي فرستاده شد و فراواني پرونده‌هاي مطرح شده در حوزه پليس پيشگيري بيشتر ابلاغ اوراق قضايي است.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته 906 هزار مورد جلب داشته‌ايم تصريح كرد: 580 مورد فرار متهم از دست ماموران كلانتري‌ها را داشتيم كه اين رقم 17 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال 87 را نشان مي‌دهد.
وي افزود: موضوع فرار متهمان در كميسيون فرار متهم مطرح شده و 300 خودرو ون براي انتقال متهمان در اختيار كلانتري‌ها قرار گرفته است ضمن اينكه بيشتر متهماني كه از دست ماموران فرار مي‌كنند دستگير مي‌شوند.
معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري ناجا خاطر نشان كرد: در سال 88 دو هزار و 300 نفر از كاركنان پايور پليس خدمات قضايي آموزش قضايي ديدند كه اين آموزش‌ها در سال 89 نيز پيگيري مي‌شود.
بيگي با بيان اينكه تقويت واحدهاي مشاوره از برنامه‌هاي پليس پيشگيري در سال 89 است، گفت: هم‌اكنون حدود يك هزار زن در كلانتري‌ها مشغول به كار هستند كه اين تعداد در سال جاري افزايش نيز مي‌يابد.
او ساماندهي تحت‌نظرگاه‌ها به منظور رعايت حقوق شهروندي، تقويت نحوه اعزام و بدرقه متهمان به منظور كاهش درصد فرار متهمان و تعامل با دستگاه قضايي را از ديگر برنامه‌هاي پليس پيشگيري در سال جاري عنوان كرد.
بيگي با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي مكلف به برخورد با جرايم مشهود است، گفت: در سال 88، 29 تن و 192 كيلوگرم تنها از سوي كلانتري‌ها كشف شد و 79 تن نيز از سوي ماموران پاسگاه‌ها كشف شده است.
معاون خدمات قضايي پليس پيشگيري در مورد استقرار ماموران در پارك‌ها تصريح كرد: ماموران پليس در بيشتر پارك‌هاي بزرگ تهران مستقر هستند و تعداد ماموران پارك‌ها در حال افزايش نيز است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
جان دادن مرد دستفروش توسط ماموران شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش نشانان بزرگ ترین روباه تهران را گرفتند



یک قلاده روباه که در مرکز تهران بزرگ پرسه می زد با تلاش آتش نشانان، زنده شکار و به باغ وحش فرستاده شد.

 

بزرگترین روباه

 

جمعه تلفن ایستگاه ۸۵ آتش‌نشانی پایتخت به صدا درآمد و خبر رسید یک قلاده روباه سرگردان در خیابان «رودکی» پرسه می زند و ممکن است برای رهگذران دردسرساز شود.

 

بنابراین گروه نجات به سرپرستی «عباس شقاقی» به خیابان مورد نظر رفت و با شگرد و تجهیزات ویژه ، حیوان خبرساز را که زیر یک دستگاه خودروی سواری پنهان شده بود زنده شکار کرد.

 

این حیوان که به باغ وحش بوستان «ارم» سپرده شده بزرگ ترین روباه تهران لقب گرفته است.

 

در آلودگی مرگبار هوای تهران که گنجشکها را هم فراری داده است انگار عقابها و حیوان های شکاری به پایتخت نشینی خیلی علاقه مندند.

 

می افزاید ، از سوی دیگر رهگذر ۱۸ ساله ای که در پیاده‌روی خیابان علامه شمالی «سعادت آباد» تهران به چاه هشت متری افتاده بود با تلاش ناجیان ایستگاه ۲۵آتش نشانی ، زنده بیرون آمد.«سروش - الف» به خاطر نبود نور کافی و حفاظ مناسب در سر چاه ، به داخل آن پرت شده بود.

 

پایتخت ایران در ۴۸ ساعت اخیر شاهد ۲۷ فقره آتش‌سوزی و ۹۲ رخداد ناگوار دیگر بود که خوشبختانه تلفات نداشت اما ۲۵ نفر زخمی شدند.

 

در همین مدت ۱۲۷۸ آتش‌نشان با ۴۱۶ دستگاه خودروی ایمنی ۷۷ ساعت عملیات انجام و ۶۷ شهروند گرفتار را نجات دادند که جای خسته نباشید دارد.