اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزايش طول عمر شوراها موجب...



 

 

افزايش طول عمر شوراها موجب...

 

سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي:

افزايش طول عمر شوراها موجب خدشه‌دار شدن حق مردم مي‌شود


در صورتي كه انتخابات شوراها بدون نظر مردم تمديد شود اعضاي شورا نمايندگان مجلس محسوب مي‌شوند نه مردم/دبير كل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در جلسه شب گذشته اين حزب گزارشي روند نفاق در كشور ارائه كرد.

سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد:افزايش طول عمر شوراها موجب خدشه‌دار شدن حق مردم مي‌شود.
حبيب الله بوربور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به برگزاري جلسه شب گذشته شوراي مركزي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در خصوص مسائل مطرح شده در اين جلسه گفت: در اين جلسه آقاي عظيمي گزارشي از روند نفاق در كشور براي حاضرين در جلسه ارائه دادند و با بحث در مورد اخبار روز برنامه‌هايي كه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان براي آينده به دنبال آن هستند مورد بررسي قرار گرفت.
وي با اشاره به حضور عبد خدايي در اين جلسه گفت: آقاي عبد خدايي با مطرح كردن بحث تاريخ صد ساله اخير ايران و تاريخ انقلاب تاثير مسائل ديني در كشور و عدم وابستگي به اجانب را مورد بررسي قرار دادند.
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در خصوص تجميع انتخابات نيز گفت: در رابطه با بحث انتخابات، پيشنهادات حاضرين كه بيش از 200 نفر بودند مورد بررسي قرار گرفتند كه اين پيشنهادات به اطلاع مسوولين خواهد رسيد.
بوربور در رابطه با تمديد انتخابات شوراها به مدت دو سال به منظور تجميع اين انتخابات با انتخابات رياست‌جمهوري گفت: اين كار از لحاظ قانوني مشكل دارد علتش هم اين است كه مردم براي يك مدت مشخص راي دادند و اگر بخواهند طول عمر شوراها را افزايش دهند حقي كه مردم در انتخابات داشتند خدشه دار مي‌شود.
وي ادامه داد: شايد بتوان در دوره‌هاي متعدديانتخابات را تجميع كرد و به مردم اطلاع بدهند كه مثلاً رايي كه از شما مي‌گيريم براي يك مدت سه تا پنج ساله است ولي اگر بخواهند بدون نظر مردم انتخابات شوراها را تمديد كنند با اين حساب اعضاي شورا نمايندگان مجلس هستند نه نمايندگان مردم پس بهتر است انتخابات شوراها به موقع برگزار شود.
سخنگوي جمعيت وفاداران همچنين توهين بعضي از كشورهاي همسايه در رابطه با جزاير سه گانه را از موضوعات مطرح شده در اين جلسه دانست و گفت: در حالي كه كشورهاي همسايه در رابطه با مساله جزاير سه گانه همچنان به پرده دري‌هاي خود ادامه مي‌دهند حاضرين در جلسه خواستار برخورد قاطعانه‌تر وزير امور خارجه با آن كشور و دفاع جدي‌تر از حيثيت كشور شدند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
‫10 راز طول عمر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خندیدن موجب طول عمر می‌شود



 

 

خندیدن موجب طول عمر می‌شود

 

 

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان بیانگر آن است كه خندیدن موجب طول عمر می‌شود.

 


بر اساس نتایج پژوهش‌های جدید ، خندیدن چند سال به عمر افراد می‌افزاید و به هر میزان كه خنده عمیق‌تر باشد، منجر به عمر بیشتر افراد می‌شود؛‌

 


این پژوهش در دانشگاه «واین» ایالت میشیگان و با بررسی عكس ۲۳۰ بازیكن مطرح بیس‌بال درسال ۱۹۵۲ انجام شده است و در كنار هر عكس ، اطلاعاتی از قبیل سن، وزن، قد و وضعیت تأهل مورد بررسی قرار گرفته است.

 


در مرحله بعد دانشمندان، ورزشكاران را با توجه به خطوط خنده و در بازه "هیچ " تا "كامل " رده‌بندی كردند؛ مرحله بعدی این پژوهش مقایسه طول عمر این ورزشكاران برای نتیجه‌گیری درباره این مسئله بود.

 


از بین ۱۸۴ ورزشكاری كه تاكنون فوت كرده‌اند، افرادی كه در رده " عدم خنده " قرار داشتند، دارای میانگین طول عمر ۷۲،۹ سال بوده‌ا‌ند؛ این در حالی است كه ورزشكارانی كه در رده "خنده نسبی " قرار داشتند، میانگین طول عمری حدود ۷۵ سال داشتند.

 


بر اساس نتایج این پژوهش، افرادی كه در بالاترین رده میزان خنده قرار داشتند، به طور میانگین ۷۹،۹ سال عمر كرده‌اند كه این رقم ۷ سال بیش از افرادی است كه نمی‌خندیدند.

 


این پژوهش همچنین حاكی از آن است كه خنده تصنعی در این زمینه كارایی ندارد و تنها افرادی كه واقعاً می‌خندند طول عمر بیشتری خواهند داشت.