اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزايش صادرات تسليحات کره جنوبي




پکن - آژانس تسليحات کره جنوبي روز چهارشنبه از افزايش صادرات تسليحات اين کشور در سال جاري ميلادي خبر داد.

 

 

خبرگزاري يونهاپ در گزارش خود آورده است : ارزش اين صادرات تا نوامبر امسال به يک ميليارد و 100 ميليون دلار رسيد.

 

 

کره جنوبي قبل از اين اعلام کرده بود به افزايش 20 درصدي صادرات تسليحات در سال جاري ميلادي به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون دلار چشم دوخته است.

 

 

با اين حساب پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري ميلادي دولت موفق به تحقق اين هدف شود.

 

 

از جمله صادرات اقلام تسليحاتي کره جنوبي مي توان به قطعات جنگنده ها و سامانه هاي زيردريايي اشاره کرد که اصلي ترين خريداران آن کشورهاي اندونزي ، آمريکا و آلمان هستند.

 

 

صادرات تسليحات کره جنوبي در سال 2002 ميلادي تنها 250 ميليون دلار بود و اکنون از مرز يک ميليارد دلار فراتر رفته است.

 

 

کره جنوبي قصد دارد تا سال 2012 ميلادي به يکي از 10 کشور بزرگ فروشنده سلاح در جهان تبديل شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
صنعت فرش و صادرات آن - متکی نبودن به صادرات نفتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق: آماده جبران کاهش صادرات نفت ایران به کره جنوبی هستیم



عراق , صادرات نفت ,کره جنوبی , وزارت اقتصاد کره جنوبی

 

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) نوشت: عراق به کره جنوبی اطمینان داده است در صورت بروز مشکل در صادرات نفت ایران، نیاز به نفت سئول را تامین می کند.

وزارت اقتصاد کره جنوبی هم اعلام کرد: در ملاقات "چو سیوک" معاون وزیر اقتصاد این کشور و  حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی در بغداد این توافق به دست آمد.

براساس گزارش یونهاپ، مقام کره جنوبی خواستار تقویت همکاری با عراق در زمینه نفت با وجود احتمال بروز مشکل در عرضه و تقاضای نفت به دلیل افزایش بهای نفت و تاثیرات تحریم های ایران شد.

معاون نخست وزیر عراق هم با پذیرش این درخواست گفت در صورت بروز بحران، کشورش نفت بیشتری را به کره جنوبی صادر خواهد کرد.

الشهرستانی افزود: اگر کره جنوبی در واردات نفت خام با مشکل مواجه شد و درخواست کمک کرد عراق صادرات نفتش را به این کشور در اولویت قرار خواهد داد.

مقامات دو کشور درباره افزایش صادرات نفت خام روزانه 250 هزار بشکه از عراق به کره جنوبی در صورت بروز اتفاق ناگهانی در واردات نفت توافق کرده اند. این رقم معادل 10 درصد میزان فعلی واردات نفت خام کره جنوبی است.

واردات نفت کره جنوبی در سال 2011 به رقم 926 میلیون و 700 هزار بشکه رسید که حدود 9 و نیم درصد از آن از ایران تامین شد.

عراق دارای چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان، هم اکنون روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت خام تولید می کند. ایران و عراق از تامین کنندگان عمده نفت خام مورد نیاز کره جنوبی هستند.

کره جنوبی به شدت در زمینه خرید نفت خام از ایران، بیمه نفتکش های منتقل کننده نفت خام و پرداخت پول آن به ایران با محدودیت ها و اعمال فشارهایی روبه رو است.../عصرایران