اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی جهانی 2015 «تایمز»



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه شریف

گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در 2015 حاکی از افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی است.

در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف در رده 301-350 و دانشگاه صنعتی اصفهان که سال پیش در این رتبه‌بندی حضور نداشت،‌ در رده 351 - 400 قرار گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف در گزارش 2014 رتبه‌بندی تایمز، در رده 251 - 275 قرار داشت و اکنون یک طبقه تنزل کرده است . در مقابل ، دانشگاه صنعتی اصفهان که در رده‌بندی سال قبل تایمز دیده نمی‌شد ، در سال جاری میلادی در رده 301-400 قرار دارد.

گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در 2015 همچنین نشان می‌دهد سه دانشگاه انگلیس و هفت دانشگاه ایالات متحده امریکا در رتبه های اول تا دهم این رتبه‌بندی جای دارند.

رتبه‌بندی دانشگاههای آسیا در گزارش «تایمز» نیز نشان می‌دهد دانشگاه‌های توکیوی ژاپن ، ملی سنگاپور و هنگ‌کنگ همچون سال گذشته میلادی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و علم و صنعت ایران به ترتیب رتبه‌های 43، 61 و 69 قاره آسیا را در اختیار دارند.

در رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در 2014 ، دانشگاه صنعتی شریف ، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان رتبه‌های 37، 83 و 85 را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا دارا بودند که این حاکی از رشد جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان، افت رتبه دانشگاه صنعتی شریف و حذف دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2015 میلادی است.

اخبار دانشگاه - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بررسی وضعیت مدیریت سرمایه فکری دانشگاه: مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف شناسایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف موفق به كسب رتبه هفتم جهان شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویی ریاضی

تیم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف موفق به كسب رتبه هفتم جهان شد

تیم دانشجویی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف با كسب شش مدال، عنوان هفتم نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویی ریاضی را به خود اختصاص داد.

تیم دانشگاه صنعتی شریف كه با سرپرستی دكتر محمد غلام‌زاده محمودی به كشور بلغارستان اعزام شده بودند توانستند با كسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یك مدال برنز رتبه هفتم این مسابقات بین‌المللی را به خود اختصاص دهند.

محمد پدرام‌فر، محی‌الدین متوسل و مسعود امیرشفایی ابر مدال طلای این دوره از مسابقات، احمدرضا حاج سعیدی صادق و سهیل نعمتی حاجی مدال نقره و خشایار سرتیپی مدال برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد./ایسنا