اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح حساب پس انداز برای 900 هزار نوزاد



 

 

افتتاح حساب پس انداز برای 900 هزار نوزاد

 

واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اصلاح ساختار ثبت احوال، نوین سازی ثبت احوال، تدوین برنامه راهبردی، توجه به آموزش و پژوهش، صدور شناسنامه های مکانیزه، صدور کارت هوشمند ملی و برنامه تطبیق اطلاعات برای دریافت یارانه ها، مهمترین فعالیت امسال سازمان ثبت احوال کشور است.

ناظمی اردکانی در همایش گرامیداشت هفته ثبت احوال افزود: صدور شناسنامه مکانیزه یا الکترونیکی، اهمیت بالایی دارد، زیرا قابل جذب و مخدوش شدن نیست.

وی گفت: برای تعلیق شناسنامه ها و تبدیل آنها به شناسنامه های مکانیزه، فراخوان عمومی نداده ایم، اما اگر کسانی قصد تعویض شناسنامه داشته باشند، برای آنان شناسنامه مکانیزه صادر می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: تاکنون 102 میلیون سند شناسنامه، برای هموطنان صادر شده است.

ناظمی اردکانی، به صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: مراحل مختلف طراحی و تدوین این طرح، به پایان رسیده و پایلوت ها نیز در استان قم به اجرا گذاشته شده است.

همایش گرامیداشت هفته ثبت احوال، با حضور وزیر کشور در تالار وزارت کشور برگزار شده است.

در این مراسم، همچنین تمبر یادبود روز ثبت احوال و همچنین سه کتاب مربوط به صدور کارت هوشمند ملی رونمایی شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور، به اجرای طرح تأمین آتیه فرزندان ایران اشاره کرد و گفت: این طرح، برای 900 هزار نوزادی که امسال به دنیا آمدند، اجرا و برای آنان حساب پس انداز باز شد.... / تحلیل : عصرایران


ویدیو مرتبط :
12 هزار و 600 نفر افتتاح حساب، 230 میلیارد تومان سپرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واریز 900 هزار تومان به حساب زائران تمتع 92



زائران تمتع 92,سازمان حج و زیارت,امور حج و زیارت

واریز 900 هزار تومان به حساب زائران تمتع 92

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: امروز هجدهم شهریور900هزار ‌تومان به حساب‌های تعیین شده هریک از زائران حج تمتع92واریز می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ متن این اطلاعیه به این شرح است: به دنبال ایجاد کارگروه مشترک کارشناسان و مسئولان مالی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و تشکیل جلسات متعدد و پی گیری‌های مکرر تحت هدایت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در راستای حفظ حقوق زائران، پس از حدود سه ماه فعالیت مداوم کارگروه و بررسی جزئیات موضوع و رسیدگی به همه اقلام تأثیرگذار در قیمت تمام شده حج، مقرر شد از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی، اعم از کاروان‌ها و عوامل اجرایی و فرهنگی حج و اخذ تخفیف‌های نهایی از طرف‌های قرارداد، امروز 18شهریور1392مبلغ900هزار‌ تومان به حساب‌های تعیین شده هریک از زائران حج تمتع سال92واریز شود.


ضمناً چنانچه هماهنگی‌ بانک های عامل در مورد استرداد مبلغ دیگری به این گروه از حجاج قطعی شود، متعاقباً روزهای آینده در این مورد نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

واحد مرکزی خبر