اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته (+تصاویر)



 

 مراسم افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته برگزار گردید‎

 

مراسم افتتاحیه سومین سوگواره نگین شکسته با حضور حضرت آیت الله سید جعفر سیدان، آیت الله محسن وحید خراسانی فرزند برومند مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ، آیت الله حسن صافی فرزند برومند مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی،آیت الله محمد علی شیرازی،آیت الله شهرستانی، حجت الاسلام عماد معاون پژوهشی حوزه علمیه، احمد مسجد جامعی ریاست محترم شورای شهر تهران و سردار امیری مقدم ریاست محترم نیروی انتظامی خراسان برگزار گردید.

در ادامه پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسط فرزند برومندشان قرائت گردید.


پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
به سومین سوگواره «نگین شکسته» / مشهد مقدس . جمادی الاولی ۱۳۴۵

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اللّهم  صلّ علی محمّد و أهل بیته و صل علی البتول الطاهرة الصدیقة المعصومة التقیة النقیة الرضیة المرضیة المظلومة المقهورة ، المغصوبة حقّها، الممنوعة أرثها ، المکسورة ضلعها ، المظلوم بعلها ، المقتول ولدها ، فاطمة بنت رسولک و بضعة لحمه ، حبیبة المصطفی و قرینة المرتضی و علی أبیها و بعلها و بنیها.

عرض ادب احترام دارم به عزیزانی که در این محفل با عظمت با شکوه شرکت کرده و خدمت گذاری به آستان نورانی فاطمی شامل آنها شده است.

حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به بضاعت مزجاه، در خود نمی بینم که عرضی داشته باشم ؛ فقط از باب اینکه اسم حقیر در زمره جاروکشان و خادمان بارگاه ملک پاسبان آستان مقدس فاطمی ثبت شود، عرض اخلاص و چاکری می نمایم:

اهدت سلیمان یوم النحل نملته                                 رجل الجراد التی قد کان فی فیها
ترنمت بفصیح القول و اعتذرت                                انّ الهدایا علی مقدار مهدیها

حضرت صدیقه طاهره فاطمه رهرا سلام الله علیها در حقیقت نسخه مطابق با اصل پدر بزرگوار خودش حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله هستند و در بین اهل بیت علیهم السلام، مقام و عظمت خاصی دارند که همه ادمه علیهم السلام به وجود ایشان افتخار می کنند.

 آن وجود مقدّس برای همه اهل بیت علیهم السلام حجت است ، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبان و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می کنند. همه اهل بیت علیهم السلام حجت هستند، ولی حضرت زهرا سلام الله علیها از این جهات ، حجیّتش از همه بیشتر است.

ایشان ، امامت به معنای علم و هدایت را حائز بود و به عنوان بانوی اول اسلام در عفاف و عصمت و کرامت ، وجودش الگو و اسوه است . حضور در جاهایی که مختص به مردان است برای بانویی مانند او تنازل از مقام اجل و امنع و اقدس اوست.

یکی از معجزات حضرت زهرا علیها السلام خطبه بالبدیهه آن حضرت بود که در آن جوّ اختناق و کودتای بزرگی که شده بود، با آن مصیبت جانکاه و عظمای ارتحال نبی گرامی اسلام و مصادب دیگر، این خطبه را که در اوج فصاحت و بلاغت است انشاء فرمود.

فضایل آن حضرت بسیار زیاد است؛ همین حدیث مشهور که «ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» در عین اختصار، معنای والا و مهمی دارد، حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از این روایت استفاده میشود.

در حدیث دیگر داریم که رسول اکرم صلی الله علیه و آله هنگتمی که میخواستند حبیبه خود را دلداری و  تسکین خاطر بدهند میفرمودند:

«ابشری فاطمه ان المهدی منک»

این بسیار مهم است که شخص اول عالم امکان ، برای آرامش روان و آماده ساختن دختر عزیز خود تحمّل مصائبی که پیش می آید این گونه دلداری می دهند که مهدی از توست ، یعنی همه از توست و برای توست و سیر جهان به سوی تو ، و پیروزی حق بر باطل و نور بر ظلمت برای تو است.

عبادت فاطمه، علم و حکمت فاطمه علیها السلام باید همیشه جزء برنامه ها باشد و در سخنرانی ها ، تألیفات و در هر فرصت مناسبس باید آن را بازگو کرد.

باید در این فاطمیه ها، شخصیّت ملکوتی آن حضرت تجلیل و تعظیم شود. امروز ما به تأسی به آن بانوی بزرگ اسلام احتیاج داریم. جامعه ما به پیروی از روش همسرداری و تربیت فرزند – که آن حضرت بهترین طریقه روش را داشتند- احتیاج دارد. کلمات آن حضرت باید سرمشق زندگی همه بانوان و بلکه مردان باشد.

آری! فاطمه  یک تاریخ است ، فاطمیه یعنی فریاد بر سر ظالمان ، فاطمیه یعنی جهاد و فاطمیه یعنی روز حکومت الهی حضرت مهدی علیه السلامو هم باید گفت: فاطمیه عاشورا است، فاطمیه شب قدر است، فاطمیه غدیر و نیمه شعبان است فاطمیه یعنی روز پیروزی حق بر باطل.

و شما خدمتگذاران با اخلاص، قدر و منزلت خود را بدانید و خدا را بر این نعمت بزرگ و سمت فاطمی شاکر باشید و خادمین سوگواره «نگین شکسته» که در شهر مقدس مشهد در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الائمه علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و ثناء برگزار میشود بر این افتخار بزرگ بر خود ببالند و قدر دان آن باشند.

 درود خدا بر فاطمیون. سلام و رحمت خدا بر هیئت های عزادار فاطمی و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
لطف الله صافی
۱۲ جمادی الاولی ۱۴۳۵

 

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

اخبار,سوگواره نگین شکسته,تصاویر سوگواره نگین شکسته مشهد مقدس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سوگواره نگین شکسته 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با سومین غول کهکشانی آشنا شوید+تصاویر



با سومین غول کهکشانی آشنا شوید+تصاویر

بالاخره برنامه ای که چند ماه منتظرش بودیم برگزار شد و از اسمارت فون جدید سامسونگ رونمایی کردند. البته مشخصات سخت افزاری این موبایل هوشمند همان چیزی است که قبلا حدس می زدیم و آنچه که نمی دانستیم مربوط به نرم افزار آن است و اینکه قرار است موبایل رسمی المپیک لندن باشد.

 

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از نارنجی، گلکسی اس 3 صفحه نمایش 4‪.‬8 اینچی Super AMOLED با کیفیت 720p است. پردازنده مرکزی آن را هم که خود سامسونگ قبلا معرفی کرده بود: Wxynos 4 Quad. حافظه داخلی آن قرار است ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی باشد و از امکانات ارتباطی بلوتوث 4‪.‬0، وای فای و NFC بهره می برد. و یکی از جالب ترین امکانات آن، شارژ بیسیم آن با استفاده از داک ویژه ای است.

 

 

اسمارت فون, اسمارت فون جدید سامسونگ

 

اسمارت فون, اسمارت فون جدید سامسونگ

 

 

مدل 3G HSPA‪+‬ آن از اواخر ماه جاری در ۱۴۵ کشور و با همکاری ۲۹۶ اپراتور عرضه خواهد شد. مناطق عرضه آن هم اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه هستند. مدل 4G هم از اواسط تابستان در آمریکا، ژاپن و کره جنوبی عرضه خواهد شد.

 

 

اسمارت فون, اسمارت فون جدید سامسونگ

 

 

مقایسه گلکسی ای 3 با برادران بزرگترش

از مهمترین امکانات نرم افزاری هم که رونمایی شده است، آماده به کار شدن موبایل با دستور صوتی (تا ۵ دستور شخصی مختلف) و شناسایی شما از روی صدا، دستورات صوتی ویژه برای اجرای برخی برنامه ها همچون راه اندازی دوربین، باز کردن بخش اس ام اس و دفترچه تلفن و... می توان اشاره کرد.

 

 

اسمارت فون, اسمارت فون جدید سامسونگ

 

 

همچنین با امکان شماره گیری هوشمند، تنها کافی است که شماره فرد را بر روی صفحه آورده و تلفن را به گوش تان نزدیک کنید تا شماره گیری را آغاز کند..../مشرق