اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعمال افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان



افزایش حقوق بازنشستگان,حقوق بازنشستگان,بدهی شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه به سازمان تامین اجتماعی

اعمال افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: با وجود بدهی 60 میلیارد تومانی شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه به سازمان تامین اجتماعی خدمات‌ دهی به این شرکت همچنان ادامه دارد.

به گزارش مهر، علی اصغر دادخواه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اداره کل تامین اجتماعی در استان اصفهان با 40 شعبه اصلی، 25 شعبه اقماری و 13 کارگزاری فعالیت می کند، اظهار داشت: این سازمان در استان اصفهان جمعیتی نزدیک به سه میلیون و 16 هزار نفر را تا پایان سال 1391 تحت پوشش خود قرار داده و این مقدار نسبت به مدت مشابه 2/6 درصد افزایش داشته است.

 

وی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران استان اصفهان تا پایان سال گذشته را 177 هزار نفر دانست و خاطرنشان ساخت: تعداد بازنشستگان نیز 1.8 درصد افزایش داشته است.

 

راه‌اندازی سامانه اینترنتی ثبت بیمه‌شدگان در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در مورد اقدامات این اداره در جهت پیگیری مصوبات هیئت دولت بیان داشت: تنها مصوبه باقی مانده، ساختمان شعب نجف آباد است که کلنگ‌زنی و تحویل پیمانکار شده و مابقی به صورت 100 درصد عملیاتی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تلاش در جهت افزایش کیفیت و کمیت را دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: در راستای این اقدام، اینترنتی کردن ارائه لیست بیمه‌شدگان در استان تهران به صورت پایلوت در حال انجام است و در صورت جواب دهی مثبت در دیگر استان‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.

 

دادخواه با اشاره به اینکه بحث بدهی‌های معوق سازمان تامین اجتماعی یکی از پر چالش‌ترین مسائل این سازمان است، گفت: طلب‌‌های معوقه این سازمان 400 میلیارد تومان است که 20 درصد بدهی‌ها دولتی و 80 درصد مابقی مربوط به بخش خصوصی است.

 

رشد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 91وی در مورد بیمه بیکاری افزود: تا پایان سال 1391 شاهد رشد مقرری بگیران بیمه بیکاری با تعداد 19 هزار و 335 نفر بوده‌ایم و البته این مقدار در سال 90، 17 هزار و 619 نفر است

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای نخستین بار رشد 25 درصدی دستمزد بازنشستگان را شاهد بودیم، تصریح کرد: نکته مهم این است که بازنشستگانی که 30 سال سابقه داشته‌اند اما دستمزد آنها به حداقل 700 هزار تومان نرسیده باشد، تمهیدات اندیشیده می‌شود که دستمزدشان را به این مقدار برسانیم.

 

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی تمام معوقات بازنشستگان را تا تیرماه به طور کامل پرداخت نموده و مابه‌التفاوت درصدی قیمت‌ها در سه ماهه نخست سال جاری را نیز به حساب آن‌ها واریز کرده است.

 

دادخواه با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که شعبه‌های امام خمینی، ولی عصر و خوراسگان بیشترین مراجعه‌کننده را دارا است، اظهار داشت: مقرر شد تا اداره‌ای در شمال شهر اصفهان تا پایان سال جاری راه‌اندازی کنیم تا مشکلات در این بخش به حداقل برسد.

وی در مورد راه‌اندازی شعبه اقماری کوشک گفت: این شعبه طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و شعبه نجف‌آباد نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در زمینی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع در 5 طبقه کلنگ زنی شده است.

 

بدهی سازمان اتوبوس‌رانی به تامین اجتماعی ادامه داردمدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در مورد بدهی شرکت اتوبوس‌رانی به این سازمان اظهار داشت: اتوبوس‌رانی نزدیک به 60 میلیارد تومان حق بیمه از سال 1379 به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است اما این سازمان خدمات خود را به این شرکت قطع نکرده است و در سال گذشته نیز بیش از 140 نفر از رانندگان اتوبوس را بازنشسته و به آن‌ها حقوق پرداخت شده است./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات مصوبه جدید دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان



افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

جزئیات مصوبه جدید دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

جزئیات مصوبه جدید دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سالجاری را که معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت وزیران در جلسه مورخ 11 فروردین 92 به استناد ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389 و ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ این مصوبه را از تصویب گذراند.

براساس این مصوبه، بندهای 2، 3، 4، 5، 6، 7، و 8 تصویب نامه شماره ت49040ه/262757 به شرح زیر اصلاح می شوند:

2ـ ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات  کشوری برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

3ـ ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

4ـ ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 به میزان هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

5ـ حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.

6ـ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند (7) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان چهار میلیون و نهصد هزار (4.900.000) ریال و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

7ـ حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان چهارمیلیون و نهصد هزار ریال تعیین می‌شود.

8 ـ حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان سه میلیون و سیصد و بیست هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را 19 فروردین ماه جاری برای اجرا به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است./مهر