اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام جزییات آماری داوطلبان علوم تجربی كنكور سراسری 91



اعلام جزییات آماری داوطلبان علوم تجربی كنكور سراسری 91

گروه آزمون و سنجش: معاون شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشكی با بیان اینكه در كنكور 90 بیش از 21 هزار نفر برای رشته‌های علوم پزشكی ظرفیت اعلام شده بود، گفت: با این حال پس از اعلام نتایج بیش از 25 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشكی ثبت‌نام كردند. به گزارش ایسنا، طبیب زاده در همایش معاونین آموزشی دانشگاه علوم پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی مازندران خطاب به معاونین آموزشی گفت: برخی از دانشگاه‌ها برای شهرهای اقماری و واحدهای كوچك‌تر خود مجوز موقت گرفته بودند كه برای پذیرش دانشجوی جدید باید فرآیندهای اداری را طی كنند تا بتوانند مجوز قطعی دریافت كنند.

وی با اشاره به آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در كنكور 91، گفت: بیش از 450 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت‌نام كردند كه از این تعداد فقط 145 هزار نفر آنها پسر و مابقی دختران هستند. در واقع بیشترین جنسیت شركت كننده در گروه علوم تجربی را دختران تشكیل می‌دهند.

وی افزود: بیشترین آمار داوطلبان در گروه علوم تجربی از تهران و كمترین از سمنان است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجوی بومی اظهار كرد: در پذیرش بومی استانی محاسبه می‌شود و برای شهر به خصوصی مجوز داده نمی‌شود.

وی با تاكید بر تربیت هدفمند نیروی انسانی خاطرنشان كرد: كسی كه از طریق بومی پذیری پذیرفته می‌شود بومی استان است و این به معنایی نیست كه بومی منطقه خاصی باشد.

وی با اشاره به تربیت هدفمند نیرو مبتنی بر نیاز، خاطرنشان كرد: باید با پذیرش هدفمند نیروی مورد نیاز مناطق و استان‌هایی كه نیاز دارند را رفع كرد.

طبیب زاده با بیان اینكه از سال 86 مقرر شد به تدریج دوره كاردانی حذف شود، اظهار كرد: براساس این سیاست دوره كاردانی در حال حاضر حذف شده است و این موجب شد كه تعداد داوطلبان آزمون كارشناسی ناپیوسته در سال 90 كاهش 6 هزار نفری داشته باشد./پرتال دانشگاهی


ویدیو مرتبط :
دانلود آزمون کنکور دانشگاه سراسری علوم تجربی www.edi-konkor.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات توزیع كارت كنكور 91 اعلام شد/نحوه رفع نقص كارت كنكور



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور

جزییات توزیع كارت كنكور 91 اعلام شد: آغاز توزیع كارت كنكوریها از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91، گفت: توزیع كارت ورود به جلسه آزمون از فردا یكشنبه 4 تیر آغاز می‌شود.

حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا:  با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یكشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع كارت‌های‌ شركت در‌ آزمون‌ كلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روی كارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدرهگیری و شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از كارت شركت در آزمون تهیه كنند.

 

وی با بیان اینكه داوطلبانی كه در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شركت در كنكور شده‌اند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم وسوم خود اقدام كنند، اظهاركرد: برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و همچنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

توكلی افزود: چنانچه هر یك از داوطلبان موفق به پرینت كارت شركت در آزمون نشوند و یا اطلاعات كارت اعتباری را در اختیار ندارند، باید با همراه داشتن كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه كنند.

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور91

وی در خصوص نحوه رفع نقص كارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم ، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان كارت شركت در آزمون مشاهده كنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذكور با مراجعه به سایت سازمان سنجش حداكثر تا 10 تیر ماه اقدام كنند.

 

وی افزود: البته داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود هستند، با توجه به اینكه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت كرده‌اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در یكی از رشته‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ كرده‌اند و یا به یكی از رشته‌های مذكور تغییر می‌دهند، باید كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان سنجش دریافت كنند و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام كنند.

 

وی با اشاره به نحوه اصلاح مواردی چون جنس، دین ، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار در صورت مغایرت در كارت شركت در آزمون، تصریح كرد: داوطلبان می‌توانند برای اصلاح از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

 

وی افزود: همچنین چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و . . . است باید در مهلت مذكور با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4*3 ، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه كنند و موضوع را پیگیری كنند تا مشكل رفع شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان‌های برگزاری كنكور هر یك از گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنج شنبه هشتم تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر روز جمعه 9نهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه 10 تیر ماه در 346 شهرستان و بخش مختلف برگزار می‌شود.

 

حوزه‌های رفع نقص كارت كنكور در تهران

نشانی‌ محل رفع نقص كارت شركت در آزمون برای‌ داوطلبان‌ گروههای‌آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان های‌ خارجی‌سال 1391 كه‌ شهرستان محل برگزاری آزمون و رفع نقص كارت ورودی شهرستان تهران می‌باشد.

 

حوزه خواهران

مركز آموزش‌های نیمه‌حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی

كلیه متولدین سال 1361 و سال‌های قبل از آن، صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1363، 1362، 1364، 1366، 1365 و 1367، عصر دوشنبه پنج تیر ماه

كلیه متولدین سال‌های 1368، 1369 و 1370، صبح سه‌شنبه 6 تیر

كلیه متولدین سال‌ 1371 صبح سه‌شنبه ششم تیر

دانشگاه تربیت معلم تهران

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر دوشنبه

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح سه‌شنبه 6 تیر

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام‌خانوادگی (ش) تا (ی) عصر سه‌شنبه ششم تیر

 

حوزه برادران

دانشگاه صنعتی امیركبیر

كلیه متولدین سال 1361 و سال‌های قبل از آن صبح دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1362، 1363، 1364،‌1366، 1365 و 1367 عصر دوشنبه 5 تیر

كلیه متولدین سال‌های 1369، 1368 و 1370 صبح سه‌شنبه ششم تیر

كلیه متولدین سال 1371 عصر سه‌شنبه ششم تیر

دانشگاه علم و صنعت ایران

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س)، صبح دوشنبه پنجم تیرماه

كلیه متولدین سال 1372 با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر دوشنبه پنجم تیر

كلیه متولدین سال‌های 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (الف) تا (س) صبح سه‌شنبه ششم تیر

كلیه متولدین سال 1373 و سال‌های بعد از آن با حرف اول نام خانوادگی (ش) تا (ی) عصر سه‌شنبه ششم تیر

 

آدرس حوزه‌های رفع نقص كارت كنكور

مركز آموزش‌های نیمه حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی: تهران،خیابان كارگر جنوبی، پایین‌تر از چهارراه لشگر، جنب پمپ بنزین، مركز آموزش‌های نیمه‌حضوری و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی.

دانشگاه تربیت معلم تهران: خیابان شهید مفتح، نرسیده به خیابان انقلاب شماره 49

دانشگاه صنعتی امیركبیر: خیابان حافظ، مقابل خیابان سمیه

دانشگاه علم و صنعت ایران: میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه علم و صنعت ایران/ایسنا