اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش/ابوبکر البغدادی خلیفه شد: مسلمانان جهان باید با من بیعت کنند!



اخبار,تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش


اخبار بین الملل - اعلام تشکیل خلافت اسلامی توسط داعش/ابوبکر البغدادی خلیفه شد: مسلمانان جهان باید با من بیعت کنند!

این بیانیه درحالی اعلام می شود که نیروهای امنیتی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

فایننشال تایمز نوشت: گروه تروریستی داعش که بخشی از سرزمین عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده است، امروز رسما از تشکیل خلافت اسلامی خبر داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی گروه تروریستی داعش گفت که شورای رهبری این گروه تصمیم به تشکیل یک خلافت اسلامی گرفته است.

ابوبکر البغدادی رهبر مرموز داعش که خلیفه اعلام شده است از تمامی مسلمانان خواسته است که با او بیعت کنند.

این بیانیه درحالی اعلام می شود که نیروهای امنیتی عراق به مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

نیروهای دولت عراق با حملات هوایی و زمینی موفق به پیشروی در سرزمین های سقوط کرده شده اند و ادعا کرده اند که قسمتی از تکریت را بازپس گرفته اند.

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
پیامدهای اعلام تشکیل خلافت اسلامی از سوی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«ابوبکر البغدادی» خلیفه مسلمانان جهان شد!


گروهک تروریستی داعش با حذف پسوند "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

پایگاه خبری العالم: گروهک تروریستی داعش با حذف پسوند "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش در یک فایل صوتی، به عنوان "نمایندۀ اهل حل و عقد" با اعلام برپایی آنچه "خلافت اسلامی" نامید، بر بیعت عناصر تروریست این گروهک با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد.

عدنانی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی "خلافت اسلامی" را تصویب کرده اند، افزود: «این عده بیعت خود را با "شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی" اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است»(!)

به گزارش فرانس پرس، در این فایل صوتی آمده است: بدین ترتیب از این لحظه پسوند "عراق و شام" از انتهای نام دولت اسلامی حذف می شود و در تمامی عناوین و مکاتبات رسمی (!) تنها نام "دولت اسلامی" ذکر خواهد شد.

این بیانیه در حالی منتشر می شود که داعش پس از پیشروی هایی که در پی خیانت برخی از نظامیان و مسئولان عراقی انجام داده بود، اکنون در برابر حملات همه جانبه ارتش عراق در حال عقب نشینی از مناطق تحت اشغال است.

گفتنی است، عنوان "اهل حل و عقد" که در این بیانیه به آن اشاره شده، یادآور همان شورایی است که بلافاصله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در حالی که اصحاب وفادار ایشان مشغول تدفین آن حضرت بودند، تشکیل شد و در آن افرادی گرد هم آمدند و برخلاف آنچه خدا و رسول از پیش تعیین کرده بودند، به انتخاب خود خلیفه ای برگزیدند و به اجبار از دیگران هم برای او بیعت گرفتند.