اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام اسامی محصولات غذایی غیر مجاز/ مارک هایی از عرقیات گیاهی، زعفران، کیسه فریزر و...



اخبار,اخبار اجتماعی, محصولات غذایی غیر مجاز

سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی فراورده های غذایی غیرمجاز به دلیل نداشتن اسناد بهداشتی مورد نظر این سازمان را غیرمجاز اعلام کرد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در اطلاعیه ای واحدهای تولیدی، شربت سکنجبین- شهد گل محمدی- انواع عرقیات گیاه با نام تجاری معطر، شیره کشمش به سفارش شاهرخ صنعتی با نام تجاری سهند، کیسه فریزر با نام تجاری لاچین را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

بنا به این گزارش ، همچنین زعفران با نام تجاری گل چین، پودر زعفران با نام تجاری جلوه حیات، شیرین گندمک با نام تجاری سارونه، ادویه جات با نام تجاری بهچین طعام و عرقیات گیاهی با نام تجاری شمیم بهار به دلیل ارایه نکردن مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

در این اطلاعیه به آبلیموی صنایع غذایی حاسب با نام های تجاری حاسب، خرداد و سودا نیزبه عنوان محصول غیر مجاز در سطح عرضه اشاره شده که به دلیل نداشتن انطباق های نتایج آزمایشگاهی و همچنین نبود وجود حداقل تجهیزات و مستندات از سوی کمیته فنی تا اطلاع ثانوی ، تعلیق پروانه شده است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تاکید کرده است که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارایه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ این سازمان همچنین از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می کنند خواست که معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو، آماده دریافت مشخصات مکان های عرضه فرآورده های غیرمجاز است.

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
اعلام اسامی فراورده های گوشتی غیر مجاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی ۱۴ ماده غذایی غیر مجاز اعلام شد



اخبار,سازمان غذا و دارو


اخبار اجتماعی - اسامی ۱۴ ماده غذایی غیر مجاز اعلام شد

سازمان غذا و دارو اسامی ۱۴ ماده غذایی جعلی و غیر مجاز را اعلام کرد.

به گزارش فارس، محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذاو دارو اعلام کرد عرقیات گیاهی آقای تقی زاده علوی با  نام تجاری طنین علوی، گلاب و عرقیات گیاهی محشرکاشان، گلاب و عرقیات واحد سید مهدی نوابی با نام تجاری عرقیات طوبی غیر مجاز و تقلبی هستند.

وی ادامه داد: همچنین گلاب با نام تجاری  ستاره،محصولات شرکت گل ولیان آرد سوپر نول با نام تجاری گل ولیان، پنیر ویژه لیقوان با نام تجاری یک به یک و بادام-پسته – تخمه آفتابگردان با نام تجاری پیکو تقلبی و غیر مجاز هستند.

هاشمی گفت: پیراشکی شیرین با نام تجاری طعم پایتخت، پیراشکی با نام تجاری نمونه طهران،سبزی قورمه با نام تجاری سلمان،پیراشکی سنتی نگین تهران، خلال بادام پدیده، گلاب قدح و عرق خارشتر بیستون نیز تقلبی و غیر مجاز هستند.

هاشمی افزود: این واحدهای تولیدی مواد غذایی به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شده است.

وی گفت: از کسانی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده کنند درخواست می شود در اسرع وقت، سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاهترین زمان ممکن اقدام شود.

اخبار اجتماعی - فارس