اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام اسامی شهدا و مجروحان ایرانی انفجار سامرا



شهدا و مجروحان ایرانی انفجار سامرا

اعلام اسامی شهدا و مجروحان ایرانی انفجار سامرا

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اسامی شهدا و مجروحان ایرانی در انفجار امروز سامرا در عراق را اعلام کرد.

مسعود اخوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این انفجار 5 / 1 ساعت پیش در شهر سامرا، سه‌راهی شهر «بلد» براثر انفجار یک‌ دستگاه خودرو سواری در نزدیکی اتوبوس حامل زائران ایرانی رخ داد.

به گفته‌ی او، چهار نفر از زائران ایرانی به نام‌های حسین طهماسبی، یدالله فرضعلی، علی‌محمد زردکوهی و نرگس هراتی‌نژاد در این انفجار شهید شدند.

اخوان همچنین با بیان این‌که در این انفجار 17 زائر ایرانی مجروح شدند که پنج نفر از آن‌ها در بیمارستانی در شهر بلد بستری هستند، ادامه داد: این پنج مجروح نیز سیدعلی کیاحسینی، حسین سعادتی محمدآبادی، فاطمه ذبیحی، فریدون مشوق و نرگس احمدی هستند. بقیه‌ی زائران در سلامت کامل به‌سر می‌برند و در حال انتقال به شهر کاظمین برای اقامت‌اند.

او همچنین بیان کرد: گروه پزشکی ایرانی در بیمارستان محل بستری شدن مجروحان حضور دارد و پیگیر کار آن‌ها است تا در صورت نیاز به بیمارستانی در بغداد یا ایران منتقل شوند.

معاون سازمان حج و زیارت درباره‌ی زمان انتقال شهدای این حادثه به ایران نیز گفت: انتقال شهدا به کشور با اجازه‌ی قانونی و پس از انجام کارهای لازم انجام می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اعلام این خبر گفته است: هنوز هیچ گروه یا شخصی مسوولیت این انفجار را نپذیرفته است./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
حمله خانواده مجروحان انفجار تیانجین به گزارشگر CNN

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی شهدا و مجروحان ایرانی انفجار تروریستی سامرا اعلام شد



اسامی شهدا و مجروحان ایرانی انفجار تروریستی سامرا اعلام شد

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اسامی شهدا و مجروحان ایرانی حادثه تروریستی عراق را اعلام کرد.

مسعود اخوان در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در حادثه تروریستی انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی سامرا شهادت 2 زائر ایرانی تایید شد.

وی گفت: ام‌لیلا کشاورزیان و نازدانه سعدی اسامی دو شهید این حادثه تروریستی است.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به اسامی مجروحان این حادثه اشاره کرد و افزود: رضا سعدی، محمدعلی سعدی، قدمعلی رمضانی، اسماعیل عالی، حمیدرضا آقابراری، حسینعلی اسدیان، زینب حجتی، سید ابراهیم حسینی، طاهره مشرقی، فیروزه قلی‌پور، طوبی اسماعیلی، محمدعلی علیوردی، قنبرعلی علیوردی، هاجر علیوردی، ربابه کشاورزیان، سید حسن تقوی، صنم عباسی، کلثوم دماوندی، حسن صفدری و گوهر صادقی از مجروحان این حادثه هستند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت متاسفانه حال 2 نفر از مجروحان نیز وخیم است.

اخوان افزود: مجروحان ایرانی حادثه تروریستی انفجار اتوبوس زائران ایرانی در حال حاضر در بیمارستانی در کاظمین هستند که برخی از آنها پس از مداوای اولیه مرخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعتی پیش یک اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی شهر سامرا با بمب‌های کار گذاشته شده در سطح جاده برخورد کرده که در پی آن 4 انفجار رخ داد و اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مازندران بودند، منفجر شد./فارس