اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام اسامی تک تک کم‌فروشان طلا



 

 

اسامی تک تک کم‌فروشان طلا را اعلام می‌کنیم / کم‌فروشی محرز شد

 

 

اسامی تک تک کم‌فروشان طلا را اعلام می‌کنیم

 

 

مدیر کل استاندارد استان تهران با تاکید بر اینکه اسامی تک تک متخلفان کم‌فروشی طلا و نقره را به مردم اعلام می‌کنیم، گفت: بررسیهای ما تخلفات صورت گرفته در تمام انواع مصنوعات طلا و نقره همچون دستبند، گوشواره، گردنبند و انگشتر را محرز کرده است.


مهدی پورهاشم در گفتگو با مهر در خصوص اعلام خبر تولید و عرضه مصنوعات طلا با عیار پائین در بازار تهران گفت: اتحادیه طلا فروشان تهران اعلام کرده است که اتحادیه موضوع تولید و عرضه طلا با عیار پائین را باور ندارد، به همین دلیل نیز سازمان استاندارد وارد عمل شده است.


مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه اتحادیه مطرح کرده است که طلا با عیار پائین تولید و عرضه نمی شود، افزود: اتحادیه اعلام کرد که خود بازرسی های لازم را در این خصوص انجام می دهد و اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان استاندارد را بررسی می کند.


وی اطلاعیه دوم سازمان استاندارد را در پاسخ به این مطالب اتحادیه طلا و جواهرعنوان کرد و گفت: اگر نیاز باشد، موسسه استاندارد همانگونه که قبلا در سایر نمونه ها نیز این کار را انجام داده، آدرس و اسامی تک تک فروشندگان متخلف را در رسانه ها و سایتهای مختلف درج و اعلام می کند.


پورهاشم در مورد نحوه بررسی نمونه های طلا گفت: موسسه استاندارد از طلا و جواهرات و غیره نمونه گیری کرده و آنها را در در آزمایشگاههای خود تست می کند.


وی ادامه داد: اگر عیار طلا از ۷۵۰ گرم در هزار گرم در طلای ۱۸ عیار کمتر باشد، غیر استاندارد است، همچنین در نقره نیز اگر از عیار نقره از ۹۰۰ گرم در هزار گرم کمتر باشد، غیر استاندارد است.


مدیرکل استاندارد استان تهران این امر را کم فروشی دانست و تصریح کرد: چند روز پیش نمونه ای گرفته و مشخص شد که در انگشتر تولید شده، حلقه آن از نقره و نگین آن نیز از طلا بود، همین طور حلقه ۳۵۰ گرم در هزار گرم نقره داشت در حالی که باید میزان نقره آن ۹۰۰ گرم باشد، همچنین طلاهای تست شده نیز کمتر از ۷۵۰ گرم نقره داشتند.


وی با بیان اینکه اینگونه تخلفات در تمام انواع مصنوعات طلا و نقره اعم از دستبند، گوشواره، گردنبند، انگشتر و غیره صورت گرفته است، افزود: حقوق مردم ایجاب می کند که اطلاع رسانی در این خصوص صورت گیرد.


پورهاشم خاطرنشان کرد: اتحادیه تاکنون در این خصوص تماسی با موسسه استاندارد نداشته است.... /  خبرگزارى مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
آلبوم تصویری طلا و جواهرات تک طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: تک نرخی شدن ارز تا 10 روز دیگر/ نرخ جدید ارز مرجع اعلام می شود



نرخ جدید ارز مرجع اعلام می شود, رییس کل بانک مرکزی, تک نرخی شدن ارز

رییس کل بانک مرکزی از تک نرخی شدن ارز و اعلام نرخ جدید ارز مرجع تا 10 روز آینده خبر داد.

 محمود بهمنی در جمع خبرنگاران در مورد نرخ ارز با تاکید بر افزایش نظارت بر بازار ارز عنوان کرد: ما تابع تصمیمات اکثریت هستیم و تصمیمات ما در شورای مربوطه و جلسات با اکثریت رای اتخاذ می شود و تکلیف نرخ ارز حداکثر تا 10 روز مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نرخ مرجع دلار حتما از 1226 تومان فعلی تغییر می کند، افزود: با این اتفاق، ما باید مابه التفاوت نرخ ارز 1226 تومانی با نرخ جدید را به واردکنندگان کالاهای اساسی بدهیم. ما برای واردات چهار ، پنج قلم کالا مثل گندم و جو نباید همان ارز را بدهیم که همه کالاها مثل خودرو می خواهند بگیرند. ما نمی خواهیم که قیمت نان یا گوشت یا مرغ را بالا ببریم و این ها چهار پنج کالای اساسی هستند که در واردات آنها می توانیم به واردکننده کمک کنیم تا یک مدت فرایند ذخیره سازی ما کامل شود و آن وقت این ملاحظه را حذف می کنیم.

بهمنی با تاکید بر این که تا 10 روز آینده ارز تک نرخی اجرا می شود در پاسخ به این سوال که اگر صرافی ها تن به این رقم ندادند بانک مرکزی چه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر صادرکننده ما ارز را در بورس بیاورد و ما هم ارز خود را به بورس بدهیم آنها مجبور می شوند که این رقم را بپذیرند و صرافی ها ممکن است با تفاوت یک تومان یا پنج ریال ارز را عرضه کنند./ایسنا