اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آخرین وضعیت وبا در كشور



آمار وبا در ایران ,بیماری وبا

اعلام آخرین وضعیت وبا در كشور

معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در كشور را اعلام كرد.

دكتر محمود نبوی افزود: از تعداد 214 نفر كل مبتلایان به بیماری وبا در كشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاكستانی و 38 نفر ایرانی است.

وی ادامه داد: تعداد مرگ و میرها همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده اند.

نبوی با تاكید بر این مطلب كه اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاكستان بوده است، افزود: بیماری وبا بیشتر از طریق كارگران افغانی و پاكستانی به كشور وارد شده است و ایرانی هایی كه به بیماری وبا مبتلا شده اند بیشتر كسانی هستند كه در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده اند و البته همگی آنها درمان شده اند.

وی گفت: اكثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلو چستان و كرمان است.

نبوی تاكید كرد: در هر هفته گذشته هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
اعلام قیمت اعلام وضعیت سفارش اعلان شغل حقوق سالیانه اقتصاد دوگانه اقتصاد صادر کن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آخرین آمار وبا؛ 170 مبتلا به وبا در کشور/ ابتلای یک تهرانی



بیماری وبا,آمار وبا

اعلام آخرین آمار وبا؛ 170 مبتلا به وبا در کشور/ ابتلای یک تهرانی

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از یک مورد ابتلا به بیماری وبا در تهران خبر داد و گفت: نگران اپیدمی شدن این بیماری در مرکز کشور نیستیم ولی در عین حال مراقبتهای بهداشتی و درمانی به طور کامل انجام می شود.

دکتر محمود نبوی اظهارداشت: یک مورد ابتلا به وبا در تهران و یک مورد در کرج داشته ایم که مورد کرج، یک افغانی است. ولی مورد تهران، ایرانی است.

وی با اعلام اینکه نگران همه گیری بیماری در کشور نیستیم، گفت: در جستجوی علت آلوده شدن بیمار تهرانی به وبا هستیم و بزودی مشخص می شود که منشاء ابتلای او چه بوده است.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 170 نفر به وبا در کشور افزود: 144 نفر آنها تبعه افغانی ، یک نفر پاکستانی و 25 نفر آنان ایرانی هستند .

نبوی با عنوان این مطلب که وبا یک بیماری بومی در همه کشورهای دنیا است ، تاکید کرد: علت موارد ابتلای وبا در کشور بر می گردد به اپیدمی شدن این بیماری در شمال افغانستان و بدنبال آن ورود آنها به کشورمان برای کار که در نتیجه آن وبا را با خود به ایران آورده اند.

وی با تاکید بر آمادگی تمامی دانشگاههای علوم پزشکی در کنترل و مراقبت از بیماری افزود: نگران اپیدمی شدن این بیماری نیستیم ولی در عین حال تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی به طور جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

نبوی یکی از موارد انتقال وبا را مصرف صیفی جات عنوان کرد که به درستی ضد عفونی نشده اند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 3 نفر مبتلا به وبا فوت کرده اند، گفت: هر سه مورد از اتباع افغانی بوده اند.

وی اظهار داشت: اگر مردم بطور اصولی موارد ضد عفونی صیفی جات را انجام دهند هیچ نگرانی از بابت خوردن صیفی جات وجود ندارد.

نبوی با عنوان این مطلب که آبهای شرب در کشور کلرزنی می شود، گفت: بیشترین احتمال ابتلا به وبا می تواند از صیفی جاتی باشد که با فاضلابها آبیاری می شوند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: هر سال 200 هزار آزمایش کشت اسهال در کشور انجام می شود که مواردی از آنها ابتلا به وبا را نشان می دهد. گزارشهای ما نشان می دهد، حجم ابتلای ایرانیها به وبا، امسال کمتر بوده است./مهر