اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام ناو آمریكایی به مدیتراینه برای مقابله با ایران



 

اعزام ناو آمریكایی به مدیتراینه برای مقابله با ایران

 

 

آمریكا برای آنچه كه مقابله با تهدید موشكی ایران علیه اروپا می خواند ، هفته آینده یك ناو جنگی خود را عازم منطقه مدیترانه می كند.

 

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، " جان پلامب " مدیر تداركات سیاست دفاع موشكی و هسته ای آمریكا با اعلام این موضوع گفت كه ناو " یو اس اس مونتری " هفته آینده از پایگاه خود در نورفولك ویرجینیا برای انجام یك ماموریت 6 ماهه ، به سمت مدیترانه عازم خواهد شد.

این مقام آمریكایی با اشاره به این موضوع افزوده است كه اعزام این ناو نخستین قدم در راه سیستم دفاع ضد موشكی جدید آمریكا است كه طی آن ایالات متحده با صرف نظر از استقرار پایگاه های راداری و موشكی در شرق این قاره ، با ایجاد یك سیستم غیر متمركزدفاع موشكی از حریم اروپا دفاع خواهد كرد.

این ناو آمریایی مجهز به سیستم راداری پرتوی و نیز موشك های هدایت شونده كروز است.

جان پلامب افزوده است :‌" اعزام این ناو نخستین اقدام ما در جهت تعهدمان به متحدان اروپایی مان برای دفاع از آنها است . ما به آنها ( اروپایی ها ) گفته بودیم كه این كار را انجام خواهیم داد و حالا داریم انجام می دهیم ".

این مقام آمریكایی خاطر نشان كرده است كه برای استقرار سیستم دفاع موشكی جدید دولت اوباما برای اروپا ، مذاكرات با برخی كشورهای واقع در جنوب اروپا برای استقرار سامانه های راداری و موشكی ادامه دارد . وی به نام این كشورها اشاره ای نكرده است.

گفتنی است كه سیستم دفاع ضد موشكی دولت جورج دبلیو بوش كه شامل استقرار رادارهای فوق پیشرفته در جمهوری چك و موشك های ردیاب در لهستان بود با مخالفت شدید روسیه مواجه شد و پرزیدنت اوباما در ماه های اول استقرارش در كاخ سفید با الغای طرح بوش ، اعلام كرد كه برای دفاع از اروپا در برابر تهدیدات ناشی از موشك های دوربرد ایران ، در سیستم دفاع ضد موشكی دولت بوش بازنگری می كند.

دولت روسیه كه مخالف سرسخت طرح دولت بوش بود ، از این تصمیم دولت اوباما  استقبال كرد ، اما روس ها تا كنون به طرح جدید دولت آمریكا در قالب ناتو برای ایجاد یك سامانه متحرك دفاع موشكی گرداگرد اروپا، واكنش مثبتی نشان نداده اند.

از نظر روس ها تاكید دولت آمریكا روی تهدید ناشی از موشك های دوربرد ایران بهانه ای بیش نبوده و آمریكا در سیستم دفاع ضد موشكی خود بیشتر خنثی كردن توان  موشكی روسیه را در نظر دارد.

قرار است در چارچوب طرح دفاع ضد موشكی جدید آمریكا كه در قالب پیمان ناتو پیگیری می شود رومانی و تركیه جایگزین لهستان و جمهوری چك شوند ، اما دولت آنكارا تا كنون موافقت صریح خود را با استقرار رادارهای رد یاب این طرح در خاك این كشور اعلام نكرده است.

تركیه می گوید كه اعلام علنی این موضوع كه طرح دفاع ضد موشكی علیه ایران یا سوریه است ، با سیاست خارجی این كشور مبنی بر " به صفر رساندن تنش با همسایگان " خود در تضاد است.

تركیه همچنین از ناتو خواسته است تا اطلاعات استخراج شده از این سیستم راداری در اختیار تل آویو قرار نگیرد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
كلیپ انحدام ناو های آمریكایی توسط حسن عباسی(مقابله به مثل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقابله با ایران، هدف مصر از خرید ناو از فرانسه



عربستان و امارات قصد دارند برای خرید ناو فرانسوی توسط مصر، 800 میلیون دلار به قاهره بپردازند.

عربستان و امارات قصد دارند برای مقابله با ایران، از مصر برای خرید یک کشتی جنگی از فرانسه حمایت مالی کنند.

به گزارش عصرایران، سایت خبری اسرائیلی " دبکا فایل" نوشت: برخورد با ایران، دلیل اصلی تعهد عربستان و امارات در حمایت مالی از مصر برای خرید ناو میسترال از فرانسه است.

مصر در نظر دارد دو فروند ناو میسترال را از فرانسه خریداری کند و در حال حاضر به مرحله پیشرفته ای از مذاکرات رسیده است.


این در حالی است که قرار بود ناوهای مذکور به روسیه فروخته شوند اما پاریس به دلیل بحران اوکراین از این اقدام خودداری کرد.


ناو میسترال ساخت فرانسه

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ناو میسترال


منابع اطلاعاتی اسراییلی تاکید کردند: موفقیت این قرارداد و امضای آن می تواند نوعی صف آرایی منطقه ای متشکل از مصر، عربستان، امارات و اسراییل علیه ناوگان دریایی ایران در دریای میانه، خلیج فارس و دریای سرخ ایجاد کند.

به گفته این منبع اطلاعاتی، تشکیل این صف آرایی می تواند میزان قدرت طرفین را تغییر دهد.

این سایت اسراییلی با اشاره به تعهد عربستان و امارات به حمایت 800 میلیون دلاری از خرید ناو میسترال از فرانسه برای مصر بیان کرد: این ناو در ردیف کشتی های موشک انداز عربستان، مصر و اسراییل و همچنین زیردریایی های دلفین اسراییلی قرار خواهد گرفت.

زیردریایی های دلفین اسراییلی قادر به حمل موشک های بالستیک با کلاهک هسته ای هستند.

لازم به یاداوری است که روسیه خواهان خرید ناوهای میسترال از فرانسه بود اما تنش های به وجود آمده میان روسیه و اکراین باعث فسخ این قرارداد شد.

 

ناو میسترال ساخت فرانسه

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ناو میسترال

 

اخبار سیاست خارجی - عصر  ایران