اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام‌بازی جان پسر ۷ساله را گرفت



اعدام‌بازی جان پسر ۷ساله را گرفت

کنجکاوی پسربچه ۷ساله درباره شنیدن خبر اعدام ۲نفر از مجرمان روستا در زندان عادل‌آباد شیراز، حادثه دلخراشی را رقم زد.

وقتی او در خانه تنها بود تصمیم گرفت صحنه اعدام این دو قاتل را بازسازی کند اما همین کنجکاوی مرگ او را به‌دنبال داشت.حدود 2هفته پیش 2مرد که در دهستان فیشور استان فارس 2نفر را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

 4مردان اعدامی قاتلانی بودند که 14سال پیش به‌دلیل کینه‌ای قدیمی که از یکی از مقتولان داشتند، در مقابل خانه او کمین کرده و وی را به ضرب گلوله از پای درآوردند اما این جنایت آنها مخفی نماند، چرا که یکی دیگر از اهالی روستا که آن روز در حال عبور از محل حادثه بود، عاملان جنایت را شناخت و آنها مجبور شدند برای مخفی نگه داشتن رازشان، این شاهد را نیز بی‌رحمانه به قتل برسانند.

با این حال چند روز بعد از این جنایت، هویت هر دو قاتل شناسایی شد و گرچه آنها زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته بودند، اما سرانجام دستگیر شدند.2روز پس از اعدام این دو قاتل در زندان عادل آباد شیراز، اجساد آنها در اختیار خانواده هایشان قرار گرفت و برای خاکسپاری به روستایشان منتقل شد. روز خاکسپاری، بسیاری از اهالی روستا که کنجکاو بودند تا سرانجام این دو قاتل را از نزدیک ببینند، در مقابل خانه قاتلان جمع شدند و حتی برخی از آنها با موبایل از اجساد این دو قاتل عکس گرفتند.

از آن به‌بعد، همه درباره این دو قاتل حرف می‌زدند که اینکه چطور بعد از گذشت 14سال از جنایت اعدام و چگونه به دار مجازات آویخته شدند. حتی عکس اجساد نیز گوشی به گوشی در روستا چرخید و برای مدتی همه از ماجرای اعدام حرف می‌زدند غافل از اینکه همین حرف‌ها و کنجکاوی‌ها، عاقبت شومی به همراه خواهد داشت. محمد 7ساله یکی از کودکان روستا بود که خبر اعدام این 2قاتل حسابی او را کنجکاو کرده بود.

 

پس از این ماجرا او مدام درباره اعدام و اینکه چطور یک قاتل به دار آویخته می‌شود سؤال می‌کرد و از این ناراحت بود که چرا روزی که اجساد این دوقاتل به روستا منتقل شده بود، پدر و برادرش او را برای دید اجساد با خود نبرده بودند.

دایی محمد، درباره حادثه شومی که برای این پسربچه رخ داد می‌گوید: روزی که اجساد قاتلین به روستا منتقل شد، پدر و برادر محمد برای دیدن آنها رفتند اما هر‌چه محمد اصرار کرد، او را نبردند. با این حال او عکس اجساد را که در گوشی بیشتر مردم روستا بود، دید و از آن زمان کنجکاو شد که چطور یک قاتل اعدام می‌شود. در آن زمان هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌اش تصور نمی‌کردند که این کنجکاوی کار دستشان بدهد تا اینکه 2روز بعد، یعنی ظهر جمعه، خانواده خواهرم برای نماز به مسجد رفتند اما محمد به بهانه بازی در خانه ماند.

پدر و مادر او وقتی از مسجد برگشتند، پسرشان را دیدند که روی موزائیک‌های حیاط افتاده و تکان نمی‌خورد. ابتدا فکر کردند که او خوابیده است. حتی پدرش که تعجب کرده بود به داخل خانه رفت و دوربین عکاسی را برداشت تا از صحنه خوابیدن عجیب پسرش عکس بگیرد. اما وقتی نزدیک محمد شد و لنز دوربین را به طرفش گرفت، دید که دماغ بچه خونی است. همان موقع بود که با دیدن کبودی روی گردن محمد، فهمید که ماجرا چیست. صحنه حادثه نشان می‌داد که محمد زمانی که در خانه تنها بوده، تصمیم گرفته صحنه اعدام این دو قاتل را بازسازی کند.

او از موتور اسباب بازی‌اش بالا رفته و بخشی از طناب پلاستیکی را که از درخت داخل حیاط آویزان بود و برای پهن کردن رخت از آن استفاده می‌شد، دور گردنش محکم پیچیده‌بود اما در همین هنگام موتور از زیر پایش در رفته و محمد از طناب دار آویزان شده و بعد از چند دقیقه، با باز شدن طناب روی زمین افتاده و جانش را از دست داده بود.

براساس این گزارش، پس از این حادثه، جسد پسربچه به پزشکی قانونی منتقل شد و بعد از آزمایش‌های تخصصی در اختیار خانواده قربانی قرار گرفت و به خاک سپرده شد.

/قانون

 


ویدیو مرتبط :
اعدام جان کافی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین بازی پسر ‌14 ساله جان پیرزن را گرفت



 

پسر چهارده ساله هنگامی که با خودروی پدرش به گشتزنی و تفریح در شهر می‌پرداخت، با زن سالمندی تصادف کرد و باعث مرگ او شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش زوج سالخورده ای پس از خرید از فروشگاهی به خانه شان در خیابان کارگرجنوبی تهران باز می گشتند که متوجه خودرویی شدند که با سرعت به سمت آنها می آمد. سعی کردند خود را از مسیر خودرو خارج کنند اما خودروی سواری با سرعت زیادی به آنها برخورد کرد.

سرعت راننده آن قدر زیاد بود که او پس از تصادف با این زوج با تیر چراغ برق برخورد کرد و متوقف شد. چهار پسر نوجوان که سرنشین خودرو بودند با مشاهده این صحنه، خودرو را در همان حال رها کرده و از محل گریختند.

پیرمرد بسختی عینک شکسته اش را برداشت و به چشمانش زد و به سمت همسرش رفت، تا او را بلند کند، اما زن سالمند غرق در خون بود. با حضور امدادگران اورژانس این زن به بیمارستان منتقل شد.

همسر این زن نیز با ورود پلیس به ماجرا در شکایتش گفت: راننده پسر نوجوانی بود که همراه سه پسر دیگر پس از تصادف از محل فرار کردند.

ماموران با استعلام از راهور، موفق شدند مالک خودرو را شناسایی و او را احضار کنند. از سوی دیگر مسئولان بیمارستان در تماس با پلیس اعلام کردند، زن سـالخورده به علت شدت جراحات جان باخته است.

مالک خودرو هم در تحقیقات مدعی شد خودرو در حیاط خانه پارک بوده و نمی داند چه کسی سوار آن شده و این حادثه را رقم زده است. در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند مشخصاتی که شاکی از راننده خاطی در اختیار پلیس قرار داده به پسر مالک خودرو شباهت دارد.

بنابراین پسر چهارده ساله وی برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی ها گفت: قصد کشتن پیرزن را نداشتم. علاقه بسیاری به ماشین سواری داشتم، اما پدرم به دلیل این که گواهینامه ندارم اجازه نمی داد سوار خودرویش شوم. دوستانم مدام به من می گفتند با خودروی پدرانشان در محله تردد می کنند، بنابراین من هم تصمیم گرفتم یک روز با خودروی پدرم به گشتزنی در شهر بپردازم.

وی ادامه داد: روز حادثه بدون اجازه، خودروی پدرم را برداشته و همراه دوستانم به گشتزنی در شهر پرداختیم به دلیل این که بدرستی در رانندگی تبحر نداشتم دو بار با تیر چراغ برق برخورد کردم. وقتی وارد خیابان اصلی شدم، به دلیل سرعت بالا نتوانستم خودرو را کنترل کنم و با زوج سالخورده ای برخورد کردم. با زخمی شدن پیرزن ترسیدم و قصد فرار از محل را داشتم که خودرو دوباره با تیر چراغ برق برخورد کرد و متوقف شد.

با توجه به این که متهم پرونده 14 سال دارد، روز گذشته پرونده وی با صدور عدم صلاحیت رسیدگی از شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ۱۱ به دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان تهران ارسال شد.


  اخبارحوادث  -  جام جم