اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتصاب كاركنان وزارت خارجه اسراییل سفر مدودف را لغو كرد



 

اعتصاب كاركنان وزارت خارجه اسراییل سفر مدودف را لغو كرد

 

پیش از این نیز در موارد مشابه اعتصاب كاركنان وزارت خارجه مشكلاتی را در پذیرایی و انجام امور تشریفاتی و دیپلماتیك برای برخی مقام های خارجی سفر كننده به اسراییل پدید آورده بود.

اعتصاب كاركنان وزارت امور خارجه اسراییل سبب لغو سفر دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه به تل آویو شد.

در پی اعتصاب كاركنان وزارت خارجه بر سرتقاضای افزایش حقوق ، دولت تل آویو از رییس جمهوری روسیه درخواست كرده تا سفر خود را برای فراهم شدن شرایط یك پذیرایی مطلوب تر از وی به تعویق بیندازد.

این نخستین بار نیست كه اعتصاب كاركنان وزارت خارجه اسراییل برای مقامات این رژیم مایه دردسر شده و پیش از این نیز در موارد مشابه اعتصاب كاركنان وزارت خارجه مشكلاتی را در پذیرایی و انجام امور تشریفاتی و دیپلماتیك برای برخی مقام های خارجی سفر كننده به اسراییل پدید آورده بود.

با وجودی كه یك مقام رسمی در وزارت خارجه اسراییل در گفتگو با  خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام كرده  كه مقامات روسیه  متقاعد شده اند كه تازمان فراهم شدن امكان پذیرایی مطلوب از رییس جمهوری این كشور ، انجام این سفر به تعویق بیفتد ، اما دفتر رییس جمهوری روسیه اعلام كرده كه هنوز اطلاعی در باره لغو این دیدار ندارد.

رییس جمهوری روسیه قرار بود در اواسط ماه جاری میلادی ( ژانویه ) به اسراییل سفر كند . روسیه یكی از اعضای گروه چهارجانبه صلح در خاورمیانه است كه دیگر اعضای این گروه آمریكا ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد هستند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
لغو پروازهای ایرفرانس بدلیل اعتصاب خلبانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت خارجه سفر اردوغان را سریعاً‌ لغو کند


نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواضع جدید اردوغان درباره لغو نشدن سفرش به تهران، گفت: وزارت خارجه باید سریعاً‌ تکلیف را روشن کند و سفر وی نیز لغو شود.

خبرگزاری فارس: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مواضع جدید اردوغان مبنی بر اینکه سفر خود به تهران را لغو نخواهد کرد، اظهار داشت: موضع دوم آقای اردوغان برای ما ناگوارتر از موضع اول ایشان است؛ گویا ایران در روابط دوجانبه خطایی کرده و حالا ایشان نمی‌خواهد سفر خود را لغو کند، در حالیکه باید ادب را رعایت می‌کرد و حرف اول خود را نیز پس می‌گرفت.

توکلی ادامه داد: اگر ایران سلطه‌طلب بود زمانی که صدام به کویت حمله کرد بهترین موقعیت فراهم بود که به دست صدام از کویت انتقام بگیرد اما ایران حمله عراق به کویت را محکوم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی هرکجا که مظلومی بوده از آن دفاع کرده است، یادآور شد:‌ایران از اشغال و سلطه‌طلبی بیزار است و این را در عمل نیز نشان داده است.

وی احترام به ملت‌ها در انتخاب سرنوشت خود را مشی جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: اردوغان باید بداند سیاست‌های سلطه‌طلبانه عثمانی را تکرار می‌کند.

توکلی در پایان تصریح کرد: وزارت خارجه باید سریع‌تر تکلیف این موضوع را روشن کند و سفر اردوغان به تهران لغو شد.

هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرده بود تلاش ایران برای تسلط بر خاورمیانه، ترکیه، عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به ستوه آورده است.

این در حالی است که پس از این سخنان و احضار کاردار ترکیه در تهران و افزایش انتقادات از این موضع رئیس‌جمهور ترکیه، اردوغان امروز بر انجام سفر رسمی‌اش به تهران تاکید کرد.