اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم




اخبار بین الملل - اعتراف اوباما: ما شکنجه کردیم

اوباما که در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می گفت ادامه داد: امیدواریم چنین چیزی در آینده تکرار نشود. آمریکا به اقداماتی مغایر با ارزش هایش دست زد.

اوباما اعتراف کرد آمریکا تعدادی از افراد بازداشتی پس از حوادث 11 سپتامبر را شکنجه کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش پس از حوادث 11 سپتامبر از خطوط قرمز عبور و اعضای بازداشتی مظنون به فعالیت های تروریسم را شکنجه کرد.

اوباما گفت: هنگامی که برخی شیوه های تند بازجویی را به کار گرفتیم شیوه هایی که هر فرد پاک و سالمی آن را شکنجه می داند پس ما از خطوط قرمز عبور کردیم.

او که در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می گفت ادامه داد: ما به عنوان یک کشور، مسؤولیت این موضوع را برعهده می گیریم و امیدواریم در آینده تکرار نشود. آمریکا به اقداماتی مغایر با ارزش هایش دست زد.

غرق مصنوعی یکی از شکنجه ها علیه افراد بازداشت شده در زندان پایگاه گوانتانامو آمریکا

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی


اوباما خطاب به خبرنگاران گفت: به بسیاری از اقدامات صحیح دست زدیم اما انسان هایی را شکنجه کردیم.

این سخنان اوباما، اعتراف عالی ترین مقام آمریکایی درباره موضوع شکنجه در زندان گوانتانامو است.

سخنان اوباما در حالی مطرح می شود که قرار است به زودی کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا درباره شیوه های بازجویی سازمان اطلاعاتی امنیتی مرکزی آمریکا (سیا ) در بین سال های 2002 تا 2006 یعنی در دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر فاش شود.
 
در این گزارش حدود 700 صفحه ای از تعامل بازجویان سیا با افراد مظنون به فعالیت های تروریستی انتقاد شده است. در این گزارش تاکید شده برخلاف سخنان مقامات سیا، شیوه های خشونت آمیز بازجویی مانع از وقوع حملات تروریستی جدیدی نشده است.

اشاره اوباما به رفتار بازجویان با بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو است.

آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر 2001، شماری از افراد غیرآمریکایی را در مناطق مختلف جهان به ظن ارتباط با فعالیت های تروریستی، بازداشت و به زندان گوانتانامو منتقل کرد.

این زندان در پایگاه نیروی دریایی ارتش آمریکا در بخشی از خاک کوبا ایجاد شده است.

 

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی


آمریکا این افراد را تحت عنوان "افراد متخاصم غیرنظامی" تحت بازداشت دارد. دولت آمریکا معتقد است به دلیل اینکه این افراد، نظامی نیستند پس شامل حقوق اسرای جنگی نمی شوند. همچنین چون آنها تابعیت آمریکایی ندارند و در خاک آمریکا دستگیر یا زندانی نشدند شامل قوانین آمریکا درباره حقوق زندانیان از جمله تفهیم اتهام، دسترسی به وکیل در مراحل بازجویی و حق محاکمه سریع و عادلانه نمی شوند.

علاوه بر این در بازجویی از این افراد، شیوه هایی به کار گرفته شده که استفاده از آنها در زندان های آمریکا به لحاظ قانونی غیرممکن است. فعالان حقوق بشر این شیوه های بازجویی را شکنجه می دانند.

از جمله این شیوه ها را می توان غرق مصنوعی دانست.

شمار زیادی از این افراد با وجود گذراندن چند سال در زندان گوانتانامو هنوز با تفهیم اتهام یا محاکمه روبه رو نشده اند.

تعطیلی زندان گوانتانامو نیز یکی از وعده های انتخاباتی باراک اوباما بود ولی هنوز محقق نشده است.
 اخبار بین الملل - عصرایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابطحی پس از تزریق "سرم شکنجه" ساخت آلمان اعتراف کرده است



ابطحی,اعترافات ابطحی,دویچه وله ,داروی اعتراف گیری,داروی اعتراف گیری تیوپنتال

 

ادعای دویچه وله: ابطحی پس از تزریق "سرم شکنجه" ساخت آلمان اعتراف کرده است

دویچه وله ادعا كرد: «گمرك آلمان از صادرات 5/2كیلو سرم ویژه اعتراف گیری (تیوپنتال) به ایران جلوگیری كرد. این سرم در بازجویی و اعتراف مورد استفاده قرار می گیرد... حاكمیت ایران بارها به استفاده از مواد روان گردان در بازجویی از زندانیان سیاسی متهم شده كه چهره های ملی-مذهبی و محمدعلی ابطحی معاون خاتمی در زمان ریاست جمهوری از این جمله اند.»

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان نوشت:

دویچه وله (ارگان رسمی دولت آلمان) در مطلبی القایی كه بلافاصله با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب مواجه شد ادعا كرد: «گمرك آلمان از صادرات 5/2كیلو سرم ویژه اعتراف گیری (تیوپنتال) به ایران جلوگیری كرد. این سرم در بازجویی و اعتراف مورد استفاده قرار می گیرد... حاكمیت ایران بارها به استفاده از مواد روان گردان در بازجویی از زندانیان سیاسی متهم شده كه چهره های ملی-مذهبی و محمدعلی ابطحی معاون خاتمی در زمان ریاست جمهوری از این جمله اند.»

 

دویچه وله در این مطلب می نویسد: « فروش داروی اعتراف گیری تیوپنتال به كشورهای خارجی به مجوز ویژه اداره فدرال آلمان در امور اقتصاد و كنترل صادرات نیاز دارد. داروی حقیقت گویی یا سرم اعتراف گیری به ماده مخدری اطلاق می شود كه به منظور گرفتن اطلاعات از فردی به كار گرفته می شود كه حاضر به اعتراف بدان نیست. از جمله تاثیرات تیوپنتال این است كه به محض تزریق این سرم، فرد به طور معمول بسیار اهل گفت وگو و مراوده می شود و بدون تامل افكارش را بیان می كند. این ماده در واقع توان داوری و قدرت تمركز فرد قربانی را تحت تاثیر قرار می دهد و كارشناس بازجویی را قادر می كند تا فرد قربانی را به سوی اعتراف در زمینه اطلاعات مطلوب بازجو هدایت كند.»

 

افتضاحی كه در شیرین كاری كم سابقه رسانه دولتی آلمان مشاهده می شود، اعتراف مسلم به «تولید سرم ویژه اعتراف گیری و شكنجه قربانیان در آلمان» و «صادرات همراه با مجوز آن به برخی كشورهای خارجی» است و جا دارد دولت آلمان و سرویس اطلاعاتی مخفی آن توضیح دهند چه قدر از این ابزار شكنجه را به كار برده و چه میزان از آن را برای دوستان خود كه در كشورهای مرتجع كه در حال شكنجه و سركوب ملت های انقلابی هستند، صادر كرده اند؟

 

اما می ماند ادعای به كارگیری سرم ها و داروهای مشابه در ایران و علیه افراد بازداشت شده ای چون محمدعلی ابطحی كه باید پرسید اولا اگر این ادعا درست است چرا همه بازداشت شده ها به طور یكسان مانند آقای ابطحی اعتراف نكردند؟ ثانیا ابطحی با تخطئه ادعای تقلب، آن را اسم رمز آشوب توصیف كرد و تصریح نمود كه تقلب در حد 11 میلیون امكان وقوع ندارد، نكته ای كه بعدها در اظهارات كسانی چون تاج زاده و رمضان زاده و عطریانفر و... حتی برخی عناصر مقیم خارج نیز مورد تاكید قرار گرفت. آیا مثلا به اكبر گنجی هم در آمریكا سرم و آمپول كذایی تزریق شده بود كه مكرر در مكرر ادعای تقلب را به چالش كشید؟

 

ثالثا آیا مقام مافوق ابطحی- خاتمی- نیز كه در انتخابات مجلس شركت كرد و پروژه تحریم را كه خود در آن نقش ایفا كرده بود، به هم ریخت، به خاطر تزریق سرم و دارو، برجك محافل اپوزیسیون را پرانده بود؟ انبوه همكاران رسانه های ضدانقلاب در خارج كشور كه پس از شكست فتنه سبز، سازمان دهندگان آن را به رگبار حملات خود بسته اند- و بعضا در همین كشور آلمان اقامت دارند- چه؟ آیا به آنها هم سرم و آمپول تزریق كرده اند؟! رابعا آیا به برخی گردانندگان دویچه وله، از سرم كذایی تزریق كرده اند كه با شیرین كاری خود، آبروی نداشته دولت آلمان را این گونه به چالش كشیده اند؟!

 

خاطرنشان می شود دولت آلمان و برخی شركت های این كشور از تجهیزكنندگان اصلی رژیم جنایتكار صدام به بمب های شیمیایی و میكروبی هستند. این بمب های كشتار جمعی، توسط ارتش بعث علیه ملت های ایران و عراق به كار گرفته شدند و خون این بی گناهان از جمله به گردن دولت آلمان سنگینی می كند./انتخاب