اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف اسرائیل به ناتوانی در مقابل ایران*سند




 

رژیم صهیونیستی , سازمان جاسوسی موساد

 

منابع بلند پایه رژیم صهیونیستی تائید کردند که سازمان جاسوسی موساد و نیروی هوایی این رژیم قادر به از بین بردن برنامه هسته ای ایران نیستند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه القدس العربی سه شنبه 17ژانویه (27دی) در مقاله ای نوشت: منابع بلند پایه رژیم صهیونیستی تائید کردند که سازمان جاسوسی موساد و نیروی هوایی این رژیم قادر به از بین بردن برنامه هسته ای ایران نیستند. این منابع همچنین به احتمال دست داشتن موساد در عملیات ترور دانشمندان ایرانی و دیگران در کشورهای عربی اشاره کردند.
به تازگی کتابی به نام "موساد، عملیات بزرگ" به قلم یک نویسنده و تاریخ نگار صهیونیست به نام "میخائیل بار زورهار" و یک ژورنالیست قدیمی به نام "دیوید بن گوریون" منتشر شده است.
آن ها در کتاب خود با استناد به منابع مسوول در دستگاه جاسوسی خارجی و کارشناسان امنیتی غربی نوشتند که اسرائیل قادر به منهدم کردن برنامه هسته ای ایران نیست.
این دونفر در کتاب خود همچنین به عملیات حذف فیزیکی از سوی اسرائیل در کشورهایی پرداختند که در فهرست دشمنان تل آویو قرار دارند.
این دو نویسنده در کتاب خود آوردند: «نیروی هوایی اسرائیل قادر به حمله نظامی به برنامه هسته ای ایران -با وجود پراکندگی تاسیسات هسته ای ایران در چندین منطقه - است اما همزمان کارشناسان تاکید می کنند که اسرائیل قادر به منهدم کردن کلی این برنامه هسته ای نیست بلکه عملیات نظامی به تعویق چند ساله بمب هسته ای ایران منجر خواهد شد.»
اما درمقابل کارشناسان هشدار می دهند که واکنش ایران با کمک حماس و حزب الله بسیار سخت خواهد بود؛ امری که ایجاب می کند تصمیم گیرندگان در تل آویو تصمیمی سرنوشت ساز را اتخاذ کنند که اسرائیل از سال 1948 میلادی شاهد آن نبوده است.
این دو نویسنده می گویند که باید برای همگان روشن باشد که موساد قادر به منهدم کردن برنامه هسته ای ایران نیست.
این دو نویسنده که به منابع بلندپایه در دستگاه جاسوسی خارجی اسرائیل استناد کرده اند، افزودند: «بعد از تحلیل عملیات موساد و شیوه های اجرا واهداف عملیات یعتی عملیات ترور دانشمندان ایرانی ودیگران به این نتیجه قطعی رسیدیم که اینگونه اقدامات کار موساد است زیرا تنها دستگاه اطلاعاتی قادر به اجرای عملیات حذف فیزیکی یاد شده است.»
آنها افزودند: «یگان حذف فیزیکی کیدون (سرنیزه) در یکی از مناطق نقب در جنوب اسرائیل مستقر است وبه گفته منابع خارجی از 20 جنگجوی زن و مرد تشکیل شده است که به چند زبان سخن می گویند و متخصص اجرای عملیات جسورانه حذف فیزیکی بویژه در خاک کشورهای دشمن هستند.
موساد به کشتن دانشمندان ایرانی اکتفا نکرده بلکه به مبارزه با برنامه هسته ای ایران بوسیله نفوذ مزدوران و وارد کردن یگان های حذف فیزیکی به خاک ایران، انفجارها، ایجاد شرکت های ساختگی و حذف فیزیکی مسئولان بلندپایه برنامه هسته ای ایران می پردازد. فرد شمار یک مورد پیگرد دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل امروز محسن فخری 49 ساله است که پدر معنوی برنامه هسته ای ایران به شمار می رود.»
به گفته این دو نویسنده، سازمان اطلاعاتی غربی همه اطلاعات مربوط به این فرد از جمله شماره تلفن خانه اش را در مطبوعات اروپایی منتشر کرده اند اما سازمان اطلاعات ایران پیوسته وضعیت وی را تغییر می دهد و از این فرد از بیم ترورش از سوی سازمان های جاسوسی غربی یا اسرائیلی محافظت می کند.
این دو نویسنده به مصاحبه روزنامه "دیلی تلگراف" به "ریبا بهالا" متخصص در امور اطلاعات امنیتی یکی از شرکت های آمریکایی استناد می کنند که گفت: «موساد اسرائیل در جنگ خود علیه برنامه هسته ای ایران، بهترین کاری که می کند همان حذف فیزیکی مسئولان بلندپایه این برنامه با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" است وعلاوه بر آن این دو سازمان (موساد و سیا) چند عملیات خرابکارانه در برنامه هسته ای ایران انجام داده اند.»
این روزنامه ادامه داد: «موساد همان شیوه دهه هشتاد قرن گذشته را درپیش گرفته است زیرا در آن زمان سه دانشمند عراقی را به قتل رساند و اسرائیل از این طریق توانست برنامه هسته ای عراق را کند نماید تا این که نیروی هوایی اسرائیل در ژوئن سال 1981 میلادی آن را بمباران کرد.»
این دو نویسنده به نقل از مسئولان اسرائیلی آوردند که دستگاه اطلاعات ایران به عملیات های متعدد قوی و سری با جسارت فراوان دست زده است و بر دستگاه های اطلاعاتی اسرائیلی وغربی برتری یافته است و آنها را به ابزارهایی تهی درقبال خودش تبدیل کرده است که چیزی از تلاش های ایران نمی دانند.
این دو نویسنده افزودند: «ایران همچنین دامی را برای دستگاه های اطلاعاتی غربی و موساد ایجاد کرد و آنها به سادگی فراوان در آن افتادند.»
این کتاب همچنین به نکته بسیار مهمی درخصوص عدم درک آمریکایی ها و اسرائیلی ها از طرح ایران اشاره کرده و می گوید: «ایرانی ها ذکاوت بالایی دارند زیرا به موازات توسعه برنامه هسته ای، به تولید موشک های میان برد و دور برد قادر به حمل کلاهک هسته ای اقدام می کنند.».../جام نیوز


رژیم صهیونیستی , سازمان جاسوسی موساد


ویدیو مرتبط :
وقتی اوباما به ناتوانی اعتراف میکند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات طرح اسرائیل برای حمله به ایران/سند



جزئیات طرح اسرائیل برای حمله به ایران/سند

بی بی سی: «براساس آنچه وبلاگ تیکن اولام منتشر کرده ارتش اسرائیل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیرساخت های ایران آغاز می کند و با بارانی از موشک های بالستیک بر تاسیسات هسته ای این کشور پی می گیرد.»

به گزارش جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، روز چهارشنبه 25 مرداد(August 15) نوشت: «وزیر دفاع شهروندی اسرائیل گفته است حمله به ایران احتمالا به جنگی سی روزه و کشته شدن 500 اسرائیلی منجر خواهد شد. متن ویلنای به یکی از روزنامه های اسرائیلی گفته این جنگ "در چند جبهه" خواهد بود و در طی آن صدها موشک به شهرها و مناطق اسرائیلی شلیک خواهد شد. ویلنای تاکید کرده اسرائیل آماده جنگ است اما این کار باید با هماهنگی آمریکا انجام شود.»

این سایت ادامه داد: «در همین حال یک وبلاگ سیاسی در آمریکا به نام تیکن اولام که مسایل امنیتی سیاسی اسرائیل را دنبال می کند متنی را منتشر کرده که می گوید حاوی جزئیات برنامه ارتش اسرائیل برای حمله به ایران است. ریچارد سیلورستین، نویسنده آمریکایی این وبلاگ که در سیاتل مستقر است به بی بی سی گفته این سند دستور جلسه داخلی هشت وزیر امنیتی اسرائیل است که به دست او رسیده و نشان می دهد ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته ای چه برنامه ای دارد. ایران همواره تاکید کرده که برنامه هسته ایش صلح آمیز است.»

بی بی سی در مورد طرح آمریکا برای حمله به ایران نوشت: «براساس آنچه وبلاگ تیکن اولام منتشر کرده ارتش اسرائیل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیرساخت های ایران آغاز می کند و با بارانی از موشک های بالستیک بر تاسیسات هسته ای این کشور پی می گیرد. مراکز کنترل و فرماندهی، مراکز تحقیق و توسعه هسته ای و منازل افراد اصلی وابسته به برنامه هسته ای ایران نیز در فهرست اهداف این حملات هستند. "تنها پس از انجام این مراحل هواپیماهای با سرنشین وارد آسمان ایران می شوند تا مراکز معدودی را که نیاز به حمله بیشتر دارند هدف قرار دهند." جاناتان مارکوس خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می گوید تایید اصل بودن این گزارش ممکن نیست اما آنچه در گزارش آمده ماموریتی عظیم با تبعاتی گسترده را نشان می دهد. دولت و ارتش ایران صریحا گفته اند درصورت حمله اسرائیل یا آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم مقابله به مثل خواهد کرد./جام نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب