اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف آمریکا به مشکلات آموزش تروریست ها در سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

وزارت جنگ آمریکا با ارائه آماری اعلام کرد: در انجام برنامه آموزش نظامی و مسلح کردن مخالفان به اصطلاح میانه رو سوریه برای مقابله با داعش با مشکل مواجه شده است.

 استیو وارن سخنگوی وزارت جنگ آمریکا توضیح داد: در حالیکه بر اساس هدف اعلام شده سالانه باید به 5 هزار سوری آموزش نظامی بدهیم در حال حاضر فقط 100 تا 200 سوری در دو اردوگاه در نظر گرفته شده برای این منظور در اردن و ترکیه در حال آموزش بسر می برند.

دولت باراک اوباما این برنامه را در اثر اعمال فشار زیاد کنگره با اختصاص بودجه 500 میلیون دلاری آغاز کرد.

وارن تاکید کرد: این برنامه کار بسیار دشواری است. ما باید مشخص کنیم که کدامیک از مردم سوریه خواهان مشارکت در آن هستند و می بایست در مورد تجربه گذشته آنها اطمینان خاطر حاصل شود.

وی مدعی شد تا کنون 6 هزار سوری آمادگی خود را برای فراگرفتن آموزش نظامی اعلام کرده اند و 1500 تن از آنان در مرحله اول تحقیق و آزمایش بسر می برند.

اشتون کارتر وزیر جنگ آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد : مشخص کردن جنگجویانی حائز شرایط تعیین شده کار سخت و دشواری است.

وی افزود : علاوه بر مشکلات اجرایی در نقطه نظرات راهبردی مربوط به برنامه میان واشنگتن و برخی از همپیماناش مانند ترکیه اختلاف نظر وجود دارد.

آنکارا از اینکه آمریکا با نادیده گرفتن نظام سوریه می خواهد از عناصر آموزش دیده فقط برای مقابله با داعش استفاده کند، ناراضی است .

آمریکا در عراق نیز برای ارائه آموزش به شمار کافی از جنگجویان بومی با مشکل مواجه است.

کارتر چهارشنبه در کنگره اعلام کرد: هدف ما آموزش سالانه 21 هزار تن از نیروهای امنیتی عراق است اما تا کنون فقط 9 هزار تن آموزش دیده و یا در حال آموزش دیدن بسر می برند.

اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعتراف یک تروریست: بله، آمریکا داد...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه آمریکا درآموزش تروریست‌های مخالف سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,تروریست‌های مخالف سوریه lt;


 اخبار بین الملل - برنامه آمریکا درآموزش تروریست‌های مخالف سوریه

 یک منبع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد که دولت اوباما برای تضعیف توان دفاعی ارتش سوریه، آموزش های ویژه برای تروریست های مخالف سوریه را در دستور کار قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید، نوشت: سازمان سیا با هماهنگی پنتاگون، برنامه های ویژه و کاربردی را برای آموزش نیروهای مخالف سوری آغاز خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید گفته است که رییس جمهوری آمریکا بنا دارد روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مدرسه نظامی آمریکا در ˈوست پوینتˈ، به این موضوع اشاره کند.

احمد الجربا رئیس گروه به اصطلاح «شورای ملی سوریه» هفته گذشته در جریان سفرش به واشنگتن و دیدار با مقام های کاخ سفید، علاوه بر درخواست آموزش های ویژه گروه های مخالف، خواستار ارسال سلاح های سنگین از جمله انواع موشک ها شده بود.

آمریکا از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به همراه برخی از کشورهای اروپایی و عربی، بارها گروه های مخالف را که اقدامات تروریستی انجام می دهند، حمایت کرده و آنها را به انواع سلاح ها تجهیز کرده اند.
اخبار بین الملل - ایرنا