اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعترافات «سنگدل شیشه‌ای» در بازرسی صحنه قتل



خالکوبی بزرگی بر سینه‌اش نقش بسته است. سینه‌ای که «قساوت» و «سنگدلی» درون آن موج می‌زد..

سینه‌ای که روزگاری محل بوسه «پدر» بود و اکنون این بیت شعر در آن خودنمایی می‌کند که:

«زندگی بر من سخت و بر دیگران آسان گذشت»«بهترین ایام عمرم گوشه زندان گذشت»

این بیت شعر روی سینه جوان ۳۹ ساله‌ای خالکوبی شده بود که این بار دستبندهای آهنین قانون به اتهام «قتل» بر دستانش گره خورده بود. او که سابقه انواع خلافکاری‌ها را در پرونده سیاهش دارد وقتی وارد منزل محل جنایت شد به آرامی گوشه اتاقی ایستاد و گفت: این جا او را کشتم!! با این جمله متهم، دوربین فیلمبرداری روشن و بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی سیدجواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) آغاز شد.

 ابتدا کارآگاه رمضانپور (افسر پرونده) خلاصه‌ای از اعترافات متهم در اداره جنایی و چگونگی وقوع قتل را با توجه به مدارک و اسناد موجود شرح داد و پسر «سنگدل شیشه‌ای» مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت. مقام قضایی با تفهیم موادی از قانون جدید آیین دادرسی کیفری، از وی خواست تا ضمن معرفی خود مواظب اظهاراتش باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که اعترافات او در بازرسی صحنه قتل می‌تواند در محل محاکمه به نفع یا ضرر او مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش خراسان حاکی است: در این حال متهم سپیدموی در حالی که خود را ح - ن معرفی می‌کرد گفت: در بین دوستانم به «تقه» معروف هستم چرا که سال‌ها قبل هنگام بازی والیبال «اسپک‌های» محکمی می‌زدم و به همین دلیل هم به «تقه» معروف شدم.

وی سپس به تشریح ماجرای قتل پدر پیرش پرداخت و به قاضی باتجربه دادسرای مشهد گفت: به خاطر اعتیاد شدیدی که به مصرف مواد مخدر صنعتی «شیشه» داشتم شب‌ها دیر به منزل بازمی‌گشتم در حالی که پدرم خواب بود. بعد از فوت مادرم من در طبقه دوم منزل پدرم سکونت داشتم و به طور مجردی در آن جا زندگی می‌کردم و پدرم در حیاط را برای ورود من باز می‌کرد. شب حادثه نیز حدود ساعت یک بامداد بود که پس از مصرف شیشه به طرف منزل حرکت کردم اما هر چه در زدم پدرم در را باز نکرد.

 

او به خاطر جرایمی که مرتکب می‌شدم از دستم عصبانی بود و حتی پول‌هایش را پنهان می‌کرد. البته او ۸۹ ساله بود و با کمک مالی دیگر اعضای خانواده‌ام زندگی را می‌گذراند. من هم احساس می‌کردم که نمی‌خواهد در حیاط را باز کند. دیگر عصبانی شده بودم که با تکه‌های آجر شیشه پنجره را شکستم.

 

صدای وحشتناک شکستن شیشه با فریادهای من سکوت شب را شکست و برخی همسایگان از منازلشان بیرون آمدند. این گونه بود که پدر در حیاط را باز کرد و من در حالی که قصد داشتم به طبقه بالا بروم داخل راهرو با پدرم درگیر شدم. میله فلزی را برداشتم و با آن ضرباتی به نواحی مختلف بدنش فرود آوردم. دست و دماغ او شکسته بود و ناله می‌کرد که با آجرهای پشت در نیز ضرباتی به سرش زدم. او هنگام خواب، آجرها را پشت در اتاق می‌گذاشت تا من وارد اتاقش نشوم!

 متهم این پرونده جنایی ادامه داد: آن شب وقتی پیکر بی‌حال پدرم روی زمین افتاد من هم دیگر به طبقه بالا نرفتم و در همان نزدیکی خوابیدم. صبح روز بعد وقتی بیدار شدم دیدم پدرم نفس نمی‌کشد و جان خود را از دست داده است. ترسیده بودم و به همین دلیل هم با رها کردن جسد پدرم از منزل گریختم. در بین راه تصمیم گرفتم تا موضوع را به برادرم اطلاع بدهم. این بود که با لباس‌های خون‌آلود به سمت خانه برادرم رفتم و به همسرش گفتم پدر را کشته‌ام! و با گفتن این جمله از آن جا نیز فرار کردم. اما همسر برادرم که بیماری قلبی دارد با شنیدن این خبر ناگهانی نقش بر زمین شده که او را نیز به بیمارستان برده بودند.

گزارش خراسان حاکی است: جوان ۳۹ ساله شیشه‌ای در اولین اظهاراتش گفت: پس از مدتی نیز که همه راه‌های فرار را بسته دیدم به ناچار تصمیم گرفتم تا خودم را تسلیم پلیس کنم که در همین هنگام نیز دستگیر شدم.

بنابراین گزارش، پس از اقرار صریح متهم به قتل پدر ۸۹ ساله‌اش و انطباق اعترافات وی با وضعیت موجود در محل جنایت، «قاضی سیدجواد حسینی» با صدور دستوری پایان بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد و بدین ترتیب معتاد شیشه‌ای که دستش به خون پدر آلوده شده بود برای بیست و دومین بار روانه زندان شد تا پرونده او دیگر مراحل قانونی خود را طی کند.

سابقه خبر- بیست و سوم خرداد بود. قتل هولناک پیرمرد ۸۹ ساله‌ای با ضربات میله آهنی در خیابان شیرودی مشهد به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد و بدین ترتیب بررسی‌های قضایی درباره این جنایت ادامه یافت.

 قاضی حسینی که در همان تحقیقات مقدماتی دریافت جنایت به خاطر اختلافات خانوادگی رخ داده است دستور دستگیری پسر مجرد مقتول را صادر کرد و این گونه بود که پسر ناخلف در چنگ قانون گرفتار شد تا این بار به اتهام «قتل پدر» محاکمه شود.

اخبار حوادث - خراسان


ویدیو مرتبط :
کلیپی تکان دهنده از قتل پلنگ توصت سگ ها و چوپان های سنگدل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعترافات متهمان ۲ پرونده جنایی در بازسازی صحنه قتل در مشهد



اعترافات متهمان ۲ پرونده جنایی در بازسازی صحنه قتل در مشهد

حوادث - روزنامه خراسان نوشت:

صبح روز گذشته متهمان اصلی 2 پرونده جنایی در شهرک شهید رجایی مشهد، چگونگی ارتکاب جنایت در پی دوستی خیابانی و نزاع مستانه منجر به قتل را در حضور قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی تشریح کردند.

 

جنایت مستانه در نیمه شب

عامل اصلی جنایت مستانه که در تاریخ 91.2.31 در انتهای خیابان حر 19 رخ داد وقتی در برابر دوربین قوه قضاییه قرار گرفت به قاضی اسماعیل شاکر گفت: آن شب مشروب خورده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم در این لحظه به یکی از متهمان اشاره کرد و ادامه داد: او گفت: اگر راست می گویی برویم و مقداری مشروبات الکلی را که پنهان کرده ایم را هم بخوریم اما وقتی به طرف زمین های کشاورزی می رفتیم او به بهانه های مختلف مانند این که جورابش را بالا می کشد از من عقب می ماند و من احساس می کردم او با تلفن همراهش به دوستانش زنگ می زند.

 

وی ادامه داد: وقتی مشروبات الکلی را پیدا نکردیم دعوا بین ما شروع شد. او مرا گرفته بود و مرحوم هم کمربندم را کشید به طوری که سگک آن کنده شد. در این هنگام من هم با چاقو چند ضربه زدم که دیدم او نقش زمین شد و ما فرار کردیم. هوا تاریک بود چیزی نمی دیدم زمانی هم که چاقو را می کشیدم دست خودم هم زخمی شد.

 

در پی وقوع این نزاع، شهروندان فرد مجروح را به داخل یک استادیوم ورزشی در نزدیکی محل حادثه بردند اما این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو جان سپرد. وقتی قاضی ویژه قتل عمد شبانه در محل حضور یافت دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری متهمان شرکت در نزاع صادر کرد و تا ساعت 4 بامداد به راهنمایی مأموران انتظامی پرداخت. حضور قاضی اسماعیل شاکر در کلانتری و نظارت او بر عملیات پلیس موجب شد تا مأموران انتظامی در کمتر از 3 ساعت، 5 تن از شرکت کنندگان در نزاع را دستگیر کنند اما هیچ کدام از آنان به ارتکاب قتل اعتراف نکردند تا این که چندی قبل متهم اصلی پرونده که در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته بود چاره ای جز بیان حقیقت، پیدا نکرد و لب به اعتراف گشود. او گفت: پس از وارد کردن ضربه چاقو، آلت قتاله را نیز در بیابان انداختم که با راهنمایی وی آلت قتاله نیز کشف و ضمیمه پرونده شد.

 

قاضی ویژه قتل عمد پس از بازسازی صحنه جنایت مستانه ساعت 7 صبح روز گذشته عازم خیابان حر 31 شد محلی که حدود 15 جوان در یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل شرکت داشتند. اگر چه همه عوامل شرکت کننده در این نزاع با تلاش مأموران انتظامی و دستورات صریح مقام قضایی تا چند ساعت پس از ارتکاب جنایت دستگیر شده بودند اما 4 تن از عوامل اصلی شرکت کننده در نزاع به تشریح ماجرا پرداختند.

 

عامل قتل جوان 22 ساله در اعترافات صریح خود گفت: در نزاع دسته جمعی فقط من چاقو داشتم وقتی درگیر شدیم مشتی به صورتم خورد داخل جوی آب افتادم در یک لحظه بلند شدم و ضربه ای با چاقو به مقتول زدم که او روی زمین افتاد و من هم فرار کردم و چاقو را در بیابان انداختم.

یکی دیگر از متهمان نیز گفت: من فقط شیشه شکسته ای را پرتاب کردم اما چاقویی نداشتم.

 

این گزارش حاکی است: تحقیقات پلیس نشان داد علت اصلی وقوع نزاع به خاطر دوستی یکی از متهمان با دختری در همان منطقه بوده است.

با پایان یافتن بازسازی صحنه های 2 قتل در شهرک شهید رجایی، قاضی شاکر دستور داد تا متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شوند. این در حالی بود که متهمان عنوان کردند هیچ گاه به ذهنشان هم خطور نمی کرد که ساعتی پس از نزاع شناسایی و دستگیر شوند.../روزنامه خراسان