اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض وزیر خارجه پیشین اسرائیل به اغراق نتانیاهو درباره مسئله هسته ای ایران



اسرائیل , نتانیاهو , هسته ای , تاسیسات هسته ای ایران

 

وزیر خارجه پیشین اسرائیل به شدت از اظهارات اغراق آمیز نخست وزیر این رژیم درباره مسئله هسته ای ایران، انتقاد کرد.

به نقل از روزنامه الاخبار چاپ قاهره، خانم تزیپی لیونی رهبر مخالفان در اسرائیل با انتقاد از تشبیه تاسیسات هسته ای ایران به اردوگاه های نازی توسط نتانیاهو گفت: این سخنان، باعث رعب و ترس شده است.

نتانیاهو این تشبیه را در سخنرانی خود در نشست آیپک در واشنگتن مطرح کرده بود.

لیونی گفت: سخنان نتانیاهو باعث ایجاد رعب و ترس در قلب اسرائیلی ها شد. این سخنان باعث شد تا این احساس به ما دست بدهد که اسرائیل، ضعیف است.

وزیر خارجه پیشین اسرائیل ادامه داد: اسرائیل قوی است. ملت اسرائیل قادر است دشمنان خود را تشخیص بدهد و چگونگی مقابله با آنها را می داند. نیازی به ایجاد رعب و ترس و یادآوری دوران نازی ها و هولوکاست نیست.

لیونی اضافه کرد: توضیح دادن اهداف ملی از طریق این گونه سخنرانی ها، باعث آسیب زدن به بحران هسته ای ایران و چشم انداز اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران می شود.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
سخنان وزیر خارجه عمان درباره توافق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه پیشین آمریکا :ایران هسته ایی ، احتمال جنگ هسته ای را افزایش می دهد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تنها راه پایان مذاکرات هسته ای از نظر آمریکایی ها

جام نیوز نوشت: اجلاس 2013 داووس در سوئیس، صرف نظر از موضوعات جهانی همچون "رکود و بحران اقتصاد جهان" بر موضوع ایران نیز به شدت متمرکز شده است. در عین حال شبکه ها و خبرگزاری های ضد ایرانی در برجسته نمودن اظهارات ضد ایرانی مقامات شرکت کننده در این اجلاس تلاش کردند.

چالش برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور و آینده این موضوعات، آن چیزی است که روز گذشته مقامات اسرائیلی و همچنین "هنری کسینجر" در خصوص آن صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند و شبکه هایی مانند "بی بی سی" نیز همین موضوعات را در صدر خبر خود در این باره قرار دادند.

سایت (BBC Persian)، در این زمینه نوشت: «هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا در حاشیه اجلاس جهانی داووس هشدار داد برنامه هسته ای ایران در آینده ای نزدیک "بحران ساز" خواهد شد.

کیسینجر گفت: "ایران مسلح به تسلیحات هسته ای باعث گسترش تسلیحات هسته ای در منطقه می شود و احتمال جنگ هسته ای را افزایش می دهد. در حال حاضر مهمترین موضوع در منطقه گسترش تسلیحات هسته ای است. پانزده سال است که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده اند ایران مسلح به تسلیحات هسته ای غیرقابل قبول است با این وجود داریم به این نقطه نزدیک می شویم. در چند سال آینده باید تصمیم گرفت چطور به این موضوع واکنش نشان بدهیم و یا تبعات واکنش نشان ندادن به آن چه خواهد بود. من فکر می کنم این وضع در آینده بسیار نزدیک پیش خواهد آمد."»

شبکه "بی بی سی فارسی" نیز در خصوص اظهارات "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی گفت: شیمون پرز در خصوص برنامه هسته ای ایران معتقد است که زمان تنگ است. شیمون پرز می گوید " اوباما در این خصوص جدی است و من به سیاست های او اعتماد دارم.

سایت دویچه وله (DW) نیز در این باره نوشت: «هنری کیسینجر، یکی از معماران باتجربه‌ سیاست خارجی آمریکا نیز روز چهارشنبه (۲۳ ژانویه/۴ بهمن) در همایش سالانه‌ اقتصادی داووس در سوئیس، تحلیلی از اوضاع منطقه‌ خاورمیانه ارائه داد که در آن ایران نیز از جایگاهی کانونی برخوردار است. در بخشی از این تحلیل که در روزنامه‌ سوئیسی "نویه تسورشه" (۲۴ ژانویه) به چاپ رسیده است، کیسینجر خاطر نشان ساخته که نهادهای بین‌المللی مدت‌ها بر این نظر بودند که ایران نباید صاحب سلاح اتمی شود.»

این سایت ادامه داد: «به نظر کیسینجر، ولی از آنجا که این کشور ظاهرا با همه‌ توان در پی تسلیح اتمی است، این پرسش مطرح می‌شود که جامعه‌ جهانی باید در قبال ایران چه واکنشی نشان دهد. به همین دلیل موضوع رویکرد نسبت به ایران یکی از موضوعات اصلی در سیاست خارجی آمریکاست. کیسینجر معتقد است که اساسا باید تعریف کرد، از ظرفیت‌های هسته‌ای چه فهمیده می‌شود و در چه شرایطی باید در قبال آن واکنش نظامی نشان داد. پرسش دیگری که در پی این پرسش می‌آید این است که چه کشوری باید واکنش نظامی نشان دهد. کیسینجر اقدام تکروانه‌ اسرائیل را در این زمینه با دیدی انتقادی می‌نگرد. او طرفدار آن است که به مذاکرات دیپلماتیک برای یافتن راه حلی هنوز شانس داده شود. ولی کیسینجر همزمان با صراحت و شفافیت می‌گوید که اگر ایران بخواهد در این مذاکرات وقت‌کشی کند تا فن‌آوری اتمی خود را توسعه دهد، اوضاع خیلی زود خطرناک می‌شود.»

این سایت افزود: «کیسینجر در ارزیابی خود از برنامه هسته ای ایران خواستار "مذاکرات جدی از سوی دوطرف برای یافتن راه حل" شد. زیر خارجه پیشین آمریکا گفت: "تبعات دستیابی ایران به سلاح هسته ای این خواهد بود که کشورهای دیگر منطقه نیز به دنبال این تسلیحات بروند و در این صورت شرایط شدیداً خطرناک می شود. خطر رسیدن به جایی است که تسلیحات هسته ای تبدیل به تسلیحات کلاسیک بشوند. این یعنی بالاخره زمانی یک جنگ هسته ای درخواهد گرفت و تاریخ بشریت را دگرگون خواهد کرد.

اگر ایران مانند یک کشور و نه یک انقلابی، عمل کند، دلیلی ندارد که آمریکا یا سایر اعضای دائمی شورای امنیت با آن درگیر شوند. بر این اساس است که امید من به یافتن راه حلی از طریق مذاکره در زمانی مشخص است."»/جام نیوز