اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتبارات بخش پیشگیری ازاعتیاد كاهش یافته



 

اعتبارات بخش پیشگیری ازاعتیاد كاهش یافته است


هشدار معاون درمان وزارت بهداشت

اعتبارات بخش پیشگیری از اعتیاد كاهش یافته است

لازم است برای افزایش مراكز درمانی و پیشگیری از اعتیاد اعتبارها بیشتر شده و بتوان در سال‌های آینده شاهد سیر صعودی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد باشیم.

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت:تعداد زیادی از مبتلایان به مواد مخدر می‌توانند پاك شده و اعتیاد را ترك كنند اما تعداد قابل توجهی نیز پس از پاك شدن مجدد به سمت مواد مخدر بازگشت داده می‌شوند؛ لازم است تا علاوه بر حمایت‌های درمانی برای افراد معتاد، حمایت‌های جانبی نیز برای آنها در نظر گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امامی‌رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت امروز در همایش ملی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری برای حمایت از برنامه‌های نگهدارنده، مقابله و پیشگیری از اعتیاد تاكید كرد: اگر ده سال گذشته با موادی مانند تریاك و هروئین مواجه بودیم در حال‌حاضر این مواد به سمت پیشرفته‌ای از جمله كراك تغییر یافته و در حال‌حاضر نیز مواد روانگردان در جامعه حرف اول را می‌زند كه اگر به سرعت برای مقابله با این مواد اقدام نكنیم از گردونه خارج می‌شویم.
او با اشاره به افرادی كه مجدد در چرخه اعتیاد گرفتار می‌شوند، افزود: تعداد زیادی از مبتلایان به مواد مخدر می‌توانند پاك شده و اعتیاد را ترك كنند اما تعداد قابل توجهی نیز پس از پاك شدن مجدد به سمت مواد مخدر بازمی‌گردند؛ پس لازم است تا علاوه بر حمایت‌های درمانی برای افراد معتاد، حمایت‌های جانبی نیز برای آنها در نظر گرفت.
معان درمان وزارت بهداشت یادآور شد: مشاركت سایر نهادهای حمایت‌كننده برای اشتغال معتادان یكی از نیازهای ضروری است تا طی هماهنگی میان دستگاه‌ها، دستگاه‌های استانی نیز در حمایت جانبی از افراد معتاد فعال شوند تا برای پیشگیری افراد ترك‌كرده از روی آوردن مجدد آنها به مواد مخدر جلوگیری شود.
امامی رضوی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری از اعتیاد تاكید كرد: درست است كه در حال حاضر با محدودیت منابع مواجه هستیم اما باید توجه داشت كه اگر با تمام توان در برابر اعتیاد وقت و اعتبار صرف نكنیم تعداد زیادی از جوانان توسط این بلای خانمان‌سوز شكار شده و از چرخه تولید و باروری نیز خارج می‌شوند؛ سرمایه‌گذاری برای حمایت از برنامه‌های نگهدارنده، مقابله و پیشگیرانه اقدامی به صرفه است.
او ادامه داد: مطابق با آخرین اخبار دریافت شده تخصیص اعتبار به حوزه پیشگیری از اعتیاد كاهش داشته و این مساله نگرانی‌هایی را به دنبال دارد؛ لازم است برای افزایش مراكز درمانی و پیشگیری از اعتیاد اعتبارها بیشتر شده و بتوان در سال‌های آینده شاهد سیر صعودی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد باشیم...../تحلیل:ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
یافته های جدید در خصوص راههای پیشگیری از زوال عقل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش رقابت دانشجویی و فیلم کوتاه جشنواره کن



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم های کوتاه


اخبار فرهنگی - اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش رقابت دانشجویی و فیلم کوتاه جشنواره کن

دیروز با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی در این بخش دو مشاهده نمی شود.

دیروز چهارشنبه دست اندرکاران جشنواره فیلم کن در بخش فیلم کوتاه اعلام کردند فیلم های «قدم مرد» به کارگردانی جیووانی آلویی از ایتالیا،  «حکومت افتخار» ساخته ران هوانگ از چین، «فضای نادیدنی» ساخته دئا کولومبگاشویلی از گرجستان، «لیدی» ساخته سیمون مسا-سوتو محصول مشترک کلمبیا و بریتانیا، «آخرین» ساخته سرگی پیکالف از آذربایجان، «اعدام» ساخته پترا سوکس از مجارستان و رومانی، «آسیا» ساخته کلمنت ترهین-لالنی از فرانسه، «بله ما عاشقیم» ساخته هالوار ویتسو از نروژ و «هاپو-ان» ساخته یک گروه پنج نفره ژاپنی  فیلم هایی هستند که به بخش رقابتی فیلم کوتاه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن راه یافته اند.

در حالی که فیلم هایی از کشورهای مختلف به این بخش راه یافته‌اند، برای اولین بار است که آذربایجان و گرجستان در این بخش حضور دارند.

این فیلم ها را کمیته داروی از میان 3450 شرکت کننده انتخاب کرده است.

در بخش سینه فونداسیتون که به فیلم های دانشجویی اختصاص یافته نیز 16 فیلم برای بخش رقابتی انتخاب شده اند که دو مورد از آنها فیلم انیمیشن هستند. این فیلم ها از میان 1631 شرکت کننده انتخاب شده اند. 

«خون ما» ساخته مکس چان، «اتومبیل های سنگی» ساخته رینالدو مارکوس گرین و «راسو» ساخته آنی سیلوراشتاین سه فیلمی هستند که از آمریکا به این بخش راه یافته اند. از فرانسه نیز «خانه خانه شیرین» ساخته یک گروه چهار نفره، «یک زندگی درخشان» ساخته مریل هارت و «پرندگان افسانه ای» ساخته لئا میسیوس در این بخش جای دارند.

عمر الظهیری با فیلم «پیامدهای ساخت توالت عمومی در کیلومتر 375» از مصر، چی کایاکاوا با «نیاگارا» از ژاپن، اینبار هورش با «دیدار» از رژیم صهیونیستی، استفن ایوانچیچ با «تابستان بی ماه» از صربستان، دیزی جیکوب با «تصویر بزرگتر» از بریتانیا، گیورگی مور کارپاتی با «پرووانسیا» از مجارستان، هوین-جو کون با «تنفس» از کره جنوبی، فولویو ریزولو با «خمیر ترش» از ایتالیا، و دو فیلم از سنگاپور شامل «خانه آخرین سفر» ساخته هان فنگیو و «اوه لوسی!» ساخته آتسوکو هیرایاناگی دیگر راه یافتگان به بخش دانشجوی یاین دوره زا جشنوراه فیلم کن هستند.

جایزه بخش سینه فونداسیون در تاریخ 22 ماه مه برنده خود را معرفی می کند و برندگان فیلم کوتاه در مراسم اصلی معرفی برندگان جشنواره در تاریخ 24 ماه مه معرفی می شوند.

عباس کیارستمی فیلمساز کهنه کار ایرانی با نائومی لووسکی کارگردان و فیلمساز فرانسوی؛ دانیلا توماس کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوین گر برزیلی؛ محمت صالح هارون کارگردانی از چاد و یوآخیم تریر کارگردان بلژیکی که گروه داوران وی را تشکیل می دهند، به بررسی آثار این دو بخش خواهد پرداخت. این گروه داوری سه جایزه اهدا خواهد کرد.
اخبار فرهنگی - مهر