اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات نوبخت در مورد پرداخت یارانه نقدی



اخبار,اخبار اقتصادی ,یارانه نقدی

 

اخبار اقتصادی - نوبخت: پرداخت یارانه نقدی ادامه می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه نقدی مانند سابق به متقاضیان یارانه نقدی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌محمدرضا نوبخت در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس و در پاسخ این سوال که سرانجام پرداخت یارانه نقدی چه می‌شود و آیا یارانه نقدی به تمام متقاضیان پرداخت می‌شود یا خیر، اظهر کرد:‌هر کس که ثبت‌نام کرده  یارانه‌اش را به وقت خواهد گرفت.

وی افزود: پرداخت یارانه نقدی کمافی‌سابق برای ثبت‌نام کنندگان یارانه نقدی ادامه دارد ولی فعلا در بخش افزایش قیمت بنزین در حال انجام کار تحقیقاتی هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از پرداخت یارانه نقدی کما فی‌سابق فقط مربوطه به این ماه است یا خیر، گفت: مگر قرار است یارانه فقط برای این ماه پرداخت شود. پرداخت یارانه نقدی مانند سابق ادامه دارد. 

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
استمرار پرداخت نقدی و غیر نقدی یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت: پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  نوبخت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی به اطلاعات کافی، پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی از حدود یک سال گذشته غربالگری یارانه‌بگیران و حذف افراد پردرآمد از سوی دولت آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت که نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امروز در سخنانی به منظور تبیین ابعاد برنامه ششم توسعه اعلام کرد که پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به بیش از 75 میلیون نفر در ماه یارانه نقدی پرداخت می‌شود در این باره توضیح داد: به هر حال در بین این تعداد اقشار هدف و نیازمند به یارانه وجود دارند که نمی‌توان آنها را از دریافت این مبلغ محروم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات کافی برای شناسایی تمامی اقشار وجود ندارد در نتیجه از آنجایی که نمی‌خواهیم افراد نیازمند یارانه این منبع را از دست دهند پرداخت ادامه خواهد داشت.

نوبخت با تاکید بر اینکه بهبود معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی دولت است، یادآور شد: نوسانات ارزی نیز گاهاً به دلیل افزایش قدرت خرید و تقویت قدرت پول ملی و تثبیت آن بوده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: دسترسی به رشد اقتصادی هشت درصد، نرخ تورم تک‌رقمی، کاهش نرخ بیکاری از 10.7 به 7 درصد از جمله اهدافی است که ما در برنامه ششم توسعه تمهیدات آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین موضوع عدم و یا کاهش وابستگی به نفت در پایان برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سهم منابع نفتی در بودجه از حدود 31 درصد فعلی به کمتر از 30 درصد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی، مثبت شدن تراز عملیاتی و همچنین افزایش نسبت درآمد به اعتبارات هزینه‌ای از دیگر ویژگی‌های برنامه ششم توسعه است.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا