اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات رییس کانون انبوه‌سازان درباره تسهیلات مسکن



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تسهیلات مسکن

 

اخبار اقتصادی - رییس کانون انبوه‌سازان:
یکسال است هیچ تسهیلاتی به مسکن نداده‌اند

رییس کانون انبوه‌سازان کشور تاکید کرد: در طول یک سال اخیر هیچ گونه تسهیلاتی به بخش مسکن پرداخت نشده است.

 جمشید برزگر در نشست خبری که امروز - سه‌شنبه - برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما به بخش مسکن بخشی نگاه شده به طوری که برنامه مدون و مصوبی برای آن وجود ندارد که هم سازنده و دستگاه‌های سیاست گذار تکلیف خود را بدانند.

وی با بیان این‌که در این صنعت بالغ بر 5000 عضو فعالیت می کنند، تصریح کرد: اشتغالزایی این صنعت ساختمان که موتور محرکه اقتصاد کشور است؛ به طوری که در حال حاضر با توجه به رکود بسیار وحشتناکی که در این صنعت وجود دارد رونق بی جانی که در اقتصاد دیده می‌شود بستگی به صنعت ساختمان دارد.

برزگر در ادامه تاکید کرد: با بی توجهی که در گذشته به این صنعت شده و مطرح شدن طرح مسکن مهر هیچ گونه نگاهی به سایر بخش‌ها دراین صنعت نشده به طوری که این صنعت اکثریت جامعه را تحت پوشش قرار می دهد.

رییس کانون انبوه سازان کشور با بیان این‌که دولت باید نگاه عمیق و اساسی در حوزه سیاست گذاری و نظارتی به این صنعت داشته باشد، افزود: بارها در جلساتی که با مسئولان داشتیم موارد را به صورت مکتوب، شفاهی و حضوری به اطلاع رسانده‌ایم که می توان گفت بعضی از آن‌ها تاثیرگذار بوده و بعضی دیگر مدنظر قرار نگرفته است.

تسهیلات مسکن باید تا سقف 75 درصد افزایش یابد
وی خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تسهیلاتی که به بخش صنعت ساختمان داده می‌شود بالغ بر 80 درصد قیمت تمام شده ساختمان‌هاست و در کشورهای همجوار ما به صنعت ساختمان تسهیلات 80 درصدی داده می‌شود.

برزگر گفت: در کشور ما چیزی به عنوان تسهیلات مسکن یک سال است که قطع شده و وجود ندارد و به طوری کلی از هشت سال گذشته برای اقشار هدف و اقشار میانی جامعه نتوانسته‌اند حتی یک ریال به یک موسسه مالی تسهیلات بدهند تا قدرت خرید مردم بالاتر رود.

رییس کانون انبوه سازان کشور با اشاره به این‌که یکی از مشکلات در این بخش عدم اختصاص تسهیلات به دهک‌های یک تا هشت جامعه است، ادامه داد: پیشنهاد داده ایم سقف تسهیلات با اقساط بلند مدت و بهره‌های پایین برای خریداران مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بارها مکاتباتی با وزارتخانه‌ها داشته‌ایم اما برخی معتقدند اگر تسهیلات به این بخش اختصاص یابد ایجاد تورم می کند که ما معتقدیم این اتفاق نمی افتد.

برزگر با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات 35 میلیون تومانی ادامه داد: دریافت این وام برای تولیدکنندگان به صرفه نیست و می توان گفت فقط برای خرید مناسب است و تاکید داریم که این میزان باید متناسب با قدرت پرداخت متقاضی و در مناطق مختلف کشور تا سقف 75 درصد قیمت خانه وجود داشته باشد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
همایش سراسری انبوه سازان مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان: ثابت ماندن بازار مسکن تا پایان سال



مسکن,بازار مسکن,رکود بازار مسکن

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان:
ثابت ماندن بازار مسکن تا پایان سال

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان معتقد است: رکود بازار مسکن تا پایان سال ادامه‌ دارد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار  ایسنا  اظهار کرد: تا پایان سال تغییر چشمگیری در بازار مسکن رخ نمی‌دهد و قیمت‌ها تا پایان سال به همین روال است.

وی افزود: تا پایان سال افزایش یا کاهشی در قیمت مسکن نخواهیم داشت چرا که مردم منتظر تصمیمات دولت برای بازار مسکن هستند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این که بازار مسکن با نوساناتی از سال گذشته همراه است، اظهار کرد: در نیمه‌ دوم امسال نیز همانند نیمه اول، نوسان قیمتی نداریم و رکود بازار مسکن ادامه‌ دارد.

رهبر معتقد است: اگر دولت نوید ثبات و پایداری مسکن را بدهد جو روانی موجود نیز خنثی می‌شود.

به گفته وی باید اقدامی صورت گیرد تا مردم پشتوانه‌ای در بازار مسکن داشته باشند و این جو روانی از سوی مسئولان برطرف شود؛ به‌گونه‌ای که برنامه‌های تولید و عرضه مسکن و اقتصاد کشور آرام‌بخش این بازار باشد. /ایسنا