اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات محرمانه 150 شاكی، 5 میلیارد آب خورد



   اطلاعات محرمانه 150 شاكی، 5 میلیارد آب خورد

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی باند چهارده نفره كلاهبرداری پیامكی با 150 شاكی شناسایی شد. سرهنگ كارآگاه حسین بیدمشكی، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانكی شان در پی دریافت پیامك های دروغین و كلاهبرداری با شگردهای مختلف از برنده شدن در قرعه كشی، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان كلاهبرداری آغاز كردند.

سرهنگ حسین بیدمشكی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی با احضار تعدادی از مالباختگان و تحقیقات از این افراد دریافتند كه فرد یا افرادی با حیله گری و ارسال پیامك هایی با مضامین برنده شدن در قرعه كشی همراه اول، واریز هدایای نقدی به حساب، هزینه آزمایشات و... افراد مالباخته را به سمت دستگاه های عابر بانك كشانده و اقدام به تخلیه موجودی حساب افراد به روش های گوناگون از جمله تغییر زبان منوی دستگاه های عابر بانك از فارسی به انگلیسی می كنند.

وی ادامه داد: با دریافت این اطلاعات تیمی از ماموران عملیات ویژه و اداره جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی افراد كلاهبردار شروع و پس از تحقیقات گستره میدانی با استفاده از روش های نوین پلیسی فردی را در یكی از زندان های استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازجویی های خود از این فرد را شروع كردند.

وی افزود: در بازجویی به عمل آمده متهم با مشاهده دلایل و ادله محكم پلیسی مبنی بر تخلیه حساب های مالباختگان لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی با همكاری سیزده نفر از هم بندی های خود در زندان با استفاده از تلفن همراه اقرار كرد كه در این رابطه همدستان او نیز شناسایی شد. سرهنگ كارآگاه بیدمشكی اظهار داشت: روند رسیدگی به پرونده نشان داد كه متهمان تاكنون پنج میلیارد ریال از تعداد بیش از یك صد و پنجاه نفر به صورت پیامكی كلاهبرداری كرده و كلیه شاكیان شناسایی و طی تسلیم دادخواستی شكایات خود را مطرح كرده اند.

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تاكید بر اینكه رسیدگی به جرم این چهارده نفر زندانی در اولویت كاری این پلیس و مقامات قضایی بوده از شهروندان محترم خواست همیشه به یاد داشته باشند هیچ بانك یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی یا با پیامك از شما درخواست نمی كند و در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری كنند. 

وی همچنین خاطرنشان كرد: از نگهداری رمز های عبور در كنار كارت عابر بانك خودداری كرده و رمز عبور خود را مرتب تغییر و به هیچ وجه رمز های عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و مادامی كه تحت هر عنوان شما را به پای دستگاه های عابر بانك فرا خواندند یا به سامانه لاتین و... هدایت كردند بدانید كه چیزی جز كلاهبرداری نیست./اعتماد

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اذعان به افشای اطلاعات محرمانه توسط دیوید آلبرایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقی کودکانتان از کجا آب می خورد ؟



 

چاقی کودکانتان از کجا آب می خورد ؟

 

عوامل مختلفی در چاقی کودکان دخیل است که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد،...

 

وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، همه می‌پرسند چند کیلو است و چرا لاغر است و خلاصه از این صحبت‌ها. کم کم که کودک بزرگ می‌شود همه به دنبال این هستند که چقدر تپل است و چه زیبا و چه دوست‌داشتنی است. غافل از اینکه چاقی عواقبی دارد که می‌تواند موجب ناراحتی این کودک دوست‌داشتنی شود.

 

 


اول: پدر و مادر:


پدر و مادر از عوامل اصلی چاق شدن کودکان هستند. وقتی پدر و مادر چاق باشند، زمینه اصلی چاقی کودکان را فراهم می‌کنند و باید حتما به این مساله توجه کنند که عوامل محیطی در قبال فرزند‌شان تاثیرگذارتر است. عوامل محیطی که باید تعدیل یا حذف شود، عبارت است از عادات غذایی، الگوی زندگی و عدم تحرک که نقش مهمی در پیدایش چاقی دارند.

 

 

دوم : عادات روزمره:


عادات نامناسب در تهیه و مصرف مواد غذایی که دارای انرژی متراکم با ارزش غذایی ناچیزترند، انواع شیرینی‌ها، چیپس و شکلات، بستنی خامه‌ای و فست‌فود، گرایش به مصرف بی‌رویه غذاهای چرب و شیرین که از ذایقه والدین به فرزندان منتقل می‌شود، مصرف زیاد میان وعده‌های غذایی و پرکالری، جایگزین کردن سرگرمی‌‌های دیگر بدون تحرک بدنی، با بازی‌های کامپیوتری و نشستن طولانی مدت در جلوی تلویزیون.

 

 

به ازای هر ساعت نشستن در مقابل تلویزیون احتمال افزایش وزن کودک به نحو چشم‌گیری بالا می‌رود و دادن هله‌هوله‌هایی که حین بازی و نشستن به کودک داده می‌شود، از عوامل ایجاد کننده چاقی است. از همه بدتر عادت به خوردن تنقلات در حین تماشای تلویزیون و بازی‌های رایج رایانه‌ای است که بیشتر والدین به نفع خود کودکان را با این وسایل سرگرم‌ می‌کنند. کودکانی که در طول روز سه ساعت بیشتر در مقابل بازی رایانه و تلویزیونی می‌نشینند تا سه برابر بیشتر در معرض عوارض ناشی از چاقی قرار دارند.

 

 


سوم عوامل روحی روانی:


عوامل روحی روانی در همه سنین سبب پرخوری می‌شود. در دوران کودکی هم این عوامل روی خوردن تاثیرگذار است. حتی حالت روحی روانی والدین در این رابطه تاثیر به سزایی دارد. والدینی که به کودک خود کم توجهی کرده و کمتر به او رسیدگی می کنند، این کم‌‌توجهی خود را با تهیه غذاهای ناسالم جبران می‌کنند، از سوی دیگر با دادن مواد ناسالم مشکل را دامن زده و دادن این مواد غذایی ناسالم را به عنوان پاداش و جایزه قرار می‌دهند و با حذف مواد دلخواه کودک او را تنبیه می‌کنند، این روش یکی از عوامل ایجاد چاقی در کودک است.

 

 

والدینی که اصرار به مصرف حجیم غذا به کودک دارند، به این ترتیب تشخیص آستانه سیری را از آنها سلب می‌کنند و احساس گرسنگی را که در کودک به صورت غریزی وجود دارد، تبدیل به ولع بیشتر می‌کنند. طبعا مساله چاقی را پیامد این موضوع می‌کنند. یا ابراز محبت و عطوفت خود را به نحوه غذای فرزند ربط می‌دهند. هر چه کودک بیشتر غذا بخورد محبت بیشتری به او می‌کنند و با این اشتباه بزرگ، برای اینکه کودک خود را در کانون توجه قرار دهند، حتی اگر میل نداشته باشد شروع به غذا خوردن می‌کند تا مورد تحسین قرار گیرد.

 

 

کودکانی که احساس دل‌تنگی، دل شوره یا عدم امنیت یا به عللی دچار افسردگی می‌شوند رو به خوردن غذای بیشتر می‌آورند، پس برای دادن غذای بیشتر به کودک باید علل پرخوری را ریشه‌یابی کرده و آن را درمان کرد و اضطراب و استرس را از آنها دور کرد.

 


کاهش کالری دریافتی از طریق حذف تنقلات بی‌ارزش و پرانرژی, افزایش فعالیت روزانه، رفتار درمانی و بهبود افزایش اعتماد به نفس آنها می‌تواند در روند تدریجی کاهش وزن بیمار موثر باشد.

 


چهارم ژنتیک را نباید نادیده گرفت:


ژن‌ها چه از شاخه پدری یا از مادری به کودک انتقال می‌یابند. گاهی جهش‌هایی مثل جهش در هورمون لپتین یا هورمون انسولین می‌تواند چاقی را به وجود آورد اما مساله‌ای که سبب تبدیل ژنوتیپ‌ها به فنوتیپ و تجلی ژن ها از حالت ژنی به تظاهرات خارجی می شود، تعامل عوامل محیطی با ژنی، از جمله نوع و کیفیت و کمیت غذای هر فرد است. چرا که می‌تواند ژن‌های چاق کننده را به فعالیت وا دارد یا از فعالیت بازدارد.