اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ/ احتمال اول:خلبان مقصر نیست



 

 

 

اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ/ احتمال اول:خلبان مقصر نیست

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس از قرائت جعبه سیاه اول یا همان CVR هواپیمای بوئینگ 727 ساقط شده در مسیر ارومیه خبر داد و گفت: مندرجات این جعبه مکالمات برج مراقبت را تایید کرده است.

علی اکبر آقایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره حضور وزیر راه و ترابری در کمیسیون عمران مجلس برای بررسی سانحه هوایی ارومیه اظهار داشت: آقای بهبهانی اعلام کرده است به دلیل سفر استانی دولت، نمی تواند در جلسه یکشنبه کمیسیون شرکت کند.

وی با بیان اینکه با این حال جلسه کمیسیون برای بررسی موضوع سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه برگزار می شود از تشکیل دو کمیته مرتبط با هواپیمایی در این کمیسیون خبر داد.

آقایی گفت: کمیته ای هشت نفره با حضور مسئولان وزارت راه و ترابری، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس به منظور بررسی کامل ناوگان هوایی کشور تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: کمیته دو نفره ای نیز در این کمیسیون برای بررسی سانحه هوایی ارومیه تشکیل شده است.

آقایی در ادامه درباره بررسی سانحه هوایی ارومیه گفت: بر اساس اطلاعات جعبه سیاه اول هواپیما، بوئینگ سانحه دیده به جای ارتفاع گرفتن(میس اپروچ) یا آمدن به اول باند برای قدرت گرفتن یا نشستن روی باند، ارتفاع کم کرده است.

وی با بیان اینکه احتمالا موتورهای هواپیما عمل نکرده است گفت: بر این اساس خلبان هواپیما نمی تواند مقصر باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: احتمالات جزئی نیز مبنی بر اینکه خلبان یا کمک خلبان یا خدمه پرواز به هنگام تنظیم سیستم های پرواز، کلید مربوط به میس اپروچ را نزده باشند، وجود دارد.

آقایی گفت: احتمال غالب درباره این سانحه این است که موتورها توانایی صعود و قدرت را نداشته اند و هواپیما ارتفاع کم کرده است.

وی درباره خواندن جعبه سیاه دوم هواپیما (FDR) افزود: مسئولان وزارت راه و ترابری اعلام کرده اند به دنبال کسب روادید و سفر به دو کشور اروپایی مورد نظر هستند.

آقایی کشور مقصد برای خواندن FDR را فرانسه بیان کرد و گفت: یکی از اعضای کمیسیون عمران نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی با این گروه اعزام خواهد شد.

وی درباره اعلام نتیجه بررسی سانحه هوایی ارومیه افزود: در تماسی که با وزیر راه و ترابری داشتم به وی گفتم انتظارمان قرائت جعبه سیاه دوم هواپیما و اعلام نظر در اسرع وقت به مردم است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره استیضاح وزیر راه و ترابری که چند نفر از نمایندگان خواستار آن هستند گفت: قضاوت کمیسیون عمران بر اساس حق، عدالت و مستندات خواهد بود.

آقایی افزود: عمل کردن، پیش از خواندن جعبه سیاه دوم در اصل نقض اطلاعات است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تست پرواز QF-16 بدون خلبان توسط بوئینگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتظار مجلس برای استخراج اطلاعات جعبه سیاه



 

 

 

انتظار مجلس برای استخراج اطلاعات جعبه سیاه

 

یك عضو كمیسیون عمران مجلس از بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-ارومیه در كمیسیون متبوعش با حضور وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خبر داد.

محمدرضا حسین‌نژاد نماینده مردم شیروان و عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر روز گذشته اعضای كمیسیون متبوعش، از حضور حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری و رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و معاونان این سازمان در این جلسه برای ادامه بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-ارومیه خبر داد.

وی در این باره گفت: وزیر راه با حضور در این جلسه به سؤالات اعضای كمیسیون در این خصوص پاسخ داد اما از آنجایی كه هنوز اطلاعات جعبه سیاه مربوط به كابین خلبان و پرواز بازیابی نشده است، در این جلسه تقریباً باز هم صحبت‌های جلسه گذشته به نحو دیگری تكرار شد، از این رو ادامه بررسی موضوع این سانحه هوایی به جلسات بعدی كمیسیون و استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما موكول شد.

این عضو كمیسیون عمران مجلس در ادامه بررسی سؤالات تعدادی از نمایندگان از وزیر راه دیگر دستور كار این جلسه دانست و گفت: نمایندگان سؤال‌كننده سؤالات خود را پس گرفتند و فقط سؤال "بت كلیا " نماینده ارامنه شمال و مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود مطرح و بررسی شد كه هر دو نفر از توضیحات وزیر اقناع شدند.

وی در خاتمه یادآور شد: موضوع سؤال "بت كلیا " درباره 8 فردی بود كه سال گذشته در پیست اسكی جان باختند و موضوع سؤال لاهوتی در خصوص اجرای یكی از تبصره‌های قانون بودجه بود كه وزیر راه گفت این تبصره اخیراً ابلاغ شده و انشاءالله آن را اجرا خواهیم كرد.