اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه‌ها



 

اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه‌ها

 

عضو كميته مشترك دولت و مجلس در جمع خبرنگاران:

دولت تا روز شنبه بايد لايحه اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را به مجلس بفرستد


دومين جلسه كميته مشترك دولت و مجلس عصر امروز برگزار مي‌شود/در جلسه ديروز خواست دولت قدري شفاف‌تر شد/در جلسه امروز شيوه‌هاي كمك مجلس به دولت مشخص مي‌شود/اگر دولت لايحه اصلاحي ندهد، نمايندگان طرح اصلاحي‌شان را دنبال مي‌كنند.

ایلنا: نماينده مردم تهران خبر داد: دولت با رقم 35 هزار ميليارد تومان درآمد ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها موافق است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علي‌اصغر زارعي عضو كميته مشترك دولت و مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد جلسه روز گذشته اين كميته، اظهار داشت: در جلسه ديروز ابهامات و سوالاتي كه نمايندگان داشتند، مطرح شد و دولت پاسخ داد كه چه برنامه‌اي را براي هدفمند كردن يارانه‌ها دارد.
وي افزود: به دليل طولاني شدن جلسه قرار شد امروز باشند جلسه ديگري برگزار شود.
عضو كميته مشترك دولت و مجلس با بيان اينكه در جلسه ديروز از طرف مجلس باهنر، توكلي، ابوترابي. جمشيد انصاري، مصباحي‌مقدم و فرهنگي و از سوي دولت هم ميرتاج‌الديني، حسيني (وزير اقتصاد)، فرزين و... حضور داشتند، تصريح كرد: در جلسه ديروز خواست دولت قدري شفاف‌تر شد و فضاي عمومي اين بود كه برخي اصلاحات در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها انجام شود و به دولت كمك صورت گيرد.
زارعي ادامه داد: در جلسه بعدي كميته مشترك، شيوه‌هاي كمك مجلس به دولت مشخص مي‌شود.
وي گفت: علاوه بر تعيين سقف درآمد دولت، اصلاحات مورد نظر دولت روي ماليات برخي فرآورده‌ها به صندوق يارانه‌ها برمي‌گردد تا از افزايش قيمت‌ها جلوگيري كنيم. اين تغييرات در موضع مجلس گنجانده شده است و اكثريت دوستان دولت هم آن را قبول دارند.
نماينده تهران با اشاره به طرح آماده شده از سوي نمايندگان براي اصلاح قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، گفت: قرار شد كه اگر كميته تا روز شنبه به نتيجه رسيد، دولت طي لايحه‌اي اصلاحات لازم را ارائه دهد و در غير اين صورت، طرح مذكور در روز يكشنبه مطرح مي‌شود.
زارعي در پايان، با بيان اينكه دولت رقم 40 هزار ميليارد تومان درآمد از محل اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها را درخواست داده است، افزود: نمايندگان روي 35 هزار ميليارد تومان نظر دارند كه دولت هم با اين رقم موافق است.


ویدیو مرتبط :
بیناتر شدن چشم مالیات با قانون اصلاح قانون مالیات های م

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانون هدفمند كردن يارانه‌ها



 

قانون هدفمند كردن يارانه‌ها

 

فرهنگي به دولت توصيه كرد:

قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در طول 9 ماه اجرا شود


با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها در دوره 6 ماهه افزايش قيمت‌ها بسيار شديد خواهد بود/تصميم روشني از سوي دولت در ارتباط با تمهيدات مربوط به بازتوزيع گرفته نشده است.

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه به دولت توصيه كرد: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را در 9 ماه انجام دهد تا آثار آن به شدت اجرا در6 ماه نباشد.

محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز، با اشاره به زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كه از سوي دولت در نيمه دوم سال اعلام شده است، اظهار داشت: مجلس اين اجازه را به دولت داد كه زمان اجراي قانون را خود مشخص كند و براي دولت محدوديتي قائل نشد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه به دولت توصيه مي‌كنيم كه اين اقدام مهم را در طول 9 ماه انجام دهد، خاطرنشان كرد:با اجراي اين قانون در دوره 6 ماهه اصلاح قيمت‌ها بسيار شديد خواهد بود و اثرات آن بر بخش‌هاي توليدي وخدماتي نيز غير قابل پيش‌بيني و غير قابل تحمل براي مردم خواهدبود.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ديگري در ارتباط با مقدمات فراهم شده براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از سوي دولت يادآور شد: تا آنجا كه اطلاع داريم تصميم روشني از سوي دولت در ارتباط با تمهيدات مربوط به بازتوزيع گرفته نشده است و ما به دولت توصيه مي‌كنيم مبنا را براي باز توزيع تقاضاي سرپرست خانوار قراردهد و ميان مردم خط كشي صورت نگيرد كه به شكل غير واقعي ديده شود...../تحلیل:ایلنا