اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصفهان در آلودگی هوا، گوی سبقت را از پایتخت ربود



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

 

اخبار اجتماعی - اصفهان در آلودگی هوا، گوی سبقت را از پایتخت ربود

وقتی شهری در آلودگی هوا گوی سبقت را از پایتخت کشور می رباید و آسمان خاکستری اش اولین خبر رسانه ها می شود هرچند آثار تاریخی زبانزدی داشته باشد آن را با هوای آلوده اش می شناسند.

به گزارش خبرآنلاین،ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت و گویی با اشاره به اینکه ۷صنایع هر چقدر هم پاک باشند تا حدودی اجازه آلایندگی را دارند عنوان کرد: در گذشته تصمیم استقرار صنایع در محل های کنونی اشتباه بود و حل آن کار امروز و فردا نیست اما در تلاش برای ساماندهی این وضعیت هستیم.

ظهرابی در چاسخ به اینکه چرا پیش از ورود به فصل سرد سال و آلوده شدن هوا مدیران به فکر حل این معضل نمی افتند خاطر نشان کرد: به خاطر فعالیت صنایع چاره ای نیست جز اینکه در شرایط بحران وارد عمل شده و با اطلاع رسانی مناسب و تشدید برخی از
عملکرد ها از آلودگی کاسته شود.

 

به گفته وی،امسال برخورد با صنایع تشدید شد و در مقایسه با سال گذشته نتایج مثبتی را به همراه داشت و ۵ هزار و ۵۰۰ مورد پایش از واحدهای صنعتی آلاینده انجام شده است که این آمار در سال گذشته تنها ۱۵۰ مورد بود.

 

وی اضافه کرد: در سال جاری طرح پایش شبانه واحد های صنعتی نیز انجام شد و در این طرح ۵۰۰مورد پایش صورت گرفت و نتیجه آن ۷۰ مورد اخطار به واحدها و پلمپ ۷ واحد آلاینده بوده است.ظهرابی از آلودگی هوای شهر اصفهان در ماه اخیر گفته و خاطر نشان کرد: با اعلام اداره کل هواشناسی صنایع در روزهایی که آلودگی شدت گرفت تعطیل شد و کوره های آجر و گچ نیز به مدت ۱۰ روز تعطیل شدند که تعطیلی تعدادی از آنها هنوز هم ادامه دارد و ۵۰۰ واحد ریخته گری سطح شهر نیز ۱۰ روز از کار منع شدند تا کمکی به وضعیت هوای اصفهان باشد.

 

این مسوول با تاکید بر اینکه تلاش بر این است تا کاستی هایی که در گذشته صورت گرفته و باعث ایجاد این وضعیت شده است جبران شود یاد آور شد: در بحث حمل و نقل عمومی و رعایت استاندارد توسط صنایع مشکل جدی وجود دارد که امیدواریم بتوان در اولین قدم این مسائل را از پیش رو کنار زد تا به هوای پاک نزدیک تر شویم.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
گزارش ویدئویی فارس از آلودگی شدید هوا در پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصفهان گوی سبقت را از پایتخت ربود


وقتی شهری در آلودگی هوا گوی سبقت را از پایتخت کشور می رباید و آسمان خاکستری اش اولین خبر رسانه ها می شود هرچند آثار تاریخی زبانزدی داشته باشد آن را با هوای آلوده اش می شناسند.

خبرآنلاین: ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت و گویی با اشاره به اینکه ۷صنایع هر چقدر هم پاک باشند تا حدودی اجازه آلایندگی را دارند عنوان کرد: در گذشته تصمیم استقرار صنایع در محل های کنونی اشتباه بود و حل آن کار امروز و فردا نیست اما در تلاش برای ساماندهی این وضعیت هستیم.

ظهرابی در چاسخ به اینکه چرا پیش از ورود به فصل سرد سال و آلوده شدن هوا مدیران به فکر حل این معضل نمی افتند خاطر نشان کرد: به خاطر فعالیت صنایع چاره ای نیست جز اینکه در شرایط بحران وارد عمل شده و با اطلاع رسانی مناسب و تشدید برخی از عملکرد ها از آلودگی کاسته شود.به گفته وی،امسال برخورد با صنایع تشدید شد و در مقایسه با سال گذشته نتایج مثبتی را به همراه داشت و ۵ هزار و ۵۰۰ مورد پایش از واحدهای صنعتی آلاینده انجام شده است که این آمار در سال گذشته تنها ۱۵۰ مورد بود.وی اضافه کرد: در سال جاری طرح پایش شبانه واحد های صنعتی نیز انجام شد و در این طرح ۵۰۰مورد پایش صورت گرفت و نتیجه آن ۷۰ مورد اخطار به واحدها و پلمپ ۷ واحد آلاینده بوده است.

ظهرابی از آلودگی هوای شهر اصفهان در ماه اخیر گفته و خاطر نشان کرد: با اعلام اداره کل هواشناسی صنایع در روزهایی که آلودگی شدت گرفت تعطیل شد و کوره های آجر و گچ نیز به مدت ۱۰ روز تعطیل شدند که تعطیلی تعدادی از آنها هنوز هم ادامه دارد و ۵۰۰ واحد ریخته گری سطح شهر نیز ۱۰ روز از کار منع شدند تا کمکی به وضعیت هوای اصفهان باشد.این مسوول با تاکید بر اینکه تلاش بر این است تا کاستی هایی که در گذشته صورت گرفته و باعث ایجاد این وضعیت شده است جبران شود یاد آور شد: در بحث حمل و نقل عمومی و رعایت استاندارد توسط صنایع مشکل جدی وجود دارد که امیدواریم بتوان در اولین قدم این مسائل را از پیش رو کنار زد تا به هوای پاک نزدیک تر شویم.