اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اس ام اس ها و ای میل ها کنترل می شود



 

 

 

 

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جرم کسانی که تجمعات را ساماندهی می کنند قطعاً بیشتر است، از کنترل همه اس ام اس ها و ای میل ها خبر داد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد با افرادی که از طریق اس ام اس و ای میل افراد را تشویق به حضور در تجمعات غیرقانونی می کنند، گفت؛ شرکت در اجتماعات غیرقانونی، اغتشاش و توهین به مقدسات، موجب برخورد است و بعد از اتمام حجت پس از روز عاشورا، مدارا کنار گذاشته شده است، به طوری که هم ما و هم دستگاه قضایی به شدت برخورد می کنیم. به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه نشست تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تحریک کنندگان، عامل اصلی هستند، گفت؛ شاید این افراد در میدان نباشند اما همان طور که تا پیش از این، سیاست مدارا را داشتیم در مورد این افراد هم مدارا می کردیم اما از این پس مدارا نخواهیم کرد. وی با بیان اینکه «ای میل ها و اس ام اس ها از جایی فرستاده می شود که کاملاً در کنترل ما قرار دارد» افزود؛ تصور نکنند که آنتی پروکسی جلویش را می گیرد و این تصور اشتباه را نداشته باشند که کنترل نمی شوند چراکه تاکنون در رابطه با آنها نیز مدارا می شده است. فرمانده ناجا تاکید کرد؛ آنها که تجمعات را ساماندهی می کنند، قطعاً جرم شان سنگین تر است.

او پنجشنبه هفته گذشته در مراسم صبحگاه پلیس استان سمنان نیز تاکید کرده بود که پلیس تا رسیدن به ریشه های فتنه کار را رها نمی کند.اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره کنترل کردن همه ای میل ها در حالی صورت می گیرد که این امر حداقل همکاری شرکت های بزرگی چون گوگل و یاهو را می طلبد.فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با حادثه تروریستی شهادت استاد دانشگاه تهران نیز گفت؛ تقریباً همه مطلع بودیم و فکر می کردیم که به یکی از تاسیسات حمله کنند. او گفت؛ از اینکه قرار است هجومی صورت گیرد، هشدار داده بودند و تقریباً همه مطلع بودیم و فکر می کردیم که به یکی از تاسیسات حمله کنند. وی افزود؛ اما دیدید که یک ترور کور انجام دادند و این دانشمند را به شهادت رساندند و احتمال دارد اقدامات دیگری هم انجام دهند.

از این رو باید برای پیشگیری، از دانشمندان محافظت آشکار و پنهان شود و خود دانشمندان هم برای امنیت خود تمهیداتی داشته باشند. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد؛ پرونده در دست دوستان ما در وزارت اطلاعات است و باید از آنها در رابطه با شناسایی مظنونان احتمالی سوال کنید اما ما هم با دوستان وزارت اطلاعات همکاری می کنیم. احمدی مقدم همچنین در رابطه با شهادت ۱۳ نفر از پرسنل ناجا در طول یک هفته در خراسان جنوبی نیز توضیح داد و گفت؛ در این رابطه یک محموله مواد مخدر از سیستان و بلوچستان در حال انتقال به سمت شمال و خراسان شمالی بوده است که به دلیل ضعف در رعایت اقدامات ایمنی، ماموران در کمین اشرار افتادند و ۱۱ نفر از آنها به شهادت رسیدند. وی افزود؛ در تعقیب این گروه تعدادی از آنها دستگیر و تعدادی نیز کشته شدند که در جریان این تعقیب ها نیز دو نفر دیگر از پرسنل ناجا شهید شدند. مقادیر زیادی هروئین نیز از افراد دستگیر شده کشف شد و دوستان اطلاعات نیز یکی دو نفرشان را در مناطق دیگر شناسایی و دستگیر کردند اما اینکه این موضوع ترور سیاسی باشد چنین چیزی مشاهده نشد و اشرار نیز قصد قاچاق مواد مخدر داشته اند.

احمدی مقدم در رابطه با راه های فرار افراد مرتبط با مواد مخدر از دست قانون گفت؛ راه های فرار قانونی شناخته شده است و قاچاقچیان هم هزینه زیادی می کنند که از راه های قانونی اقدام کنند اما در اصلاح قانون، نقاط ضعف قانون قبلی کاملاً دیده شده است. وی ادامه داد؛ دانه درشت های اساسی مواد مخدر در کشور نیستند و معمولاً در کشور افراد دسته دو و سه هستند که سعی می کنند از طرق مختلف و گرفتن وکیل از قانون فرار کنند. رئیس پلیس کشور درباره مبارزه با تقاضای مواد مخدر نیز گفت؛ مبارزه با تقاضا یک اقدام فرهنگی است که سازمان های آموزشی و فرهنگی و رسانه ها مسوول هستند و ما باید تامین کننده اطلاعات مورد نیاز آنها باشیم و همکاری کنیم. در یک بخشی هم نیروی انتظامی خود باید وارد عمل شود مثل آموزش دانش آموزان و اولیای مدارس و دانشجویان، که این کار را انجام می دهیم. احمدی مقدم یادآور شد؛ نیروی انتظامی در بخش های عمده فیلم های مستند و داستانی برای فرهنگ سازی در رابطه با مصرف مواد مخدر در صدا و سیما و سینما حضور دارد. برنامه ناجا نیز اقدامات پیشگیرانه محور است و طرح جامع پیشگیری نیز قرار است هفته آینده در ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شود تا شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کنترل تابلو روان با استفاده از اس ام اس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو قرص جدید ایرانی برای کنترل بیماری ام اس به زودی وارد بازار می شود



اخبار , اخبار علمی,قرص های کنترل بیماری ام اس,نحوه کنترل بیماری ام اس

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولید دو نوع قرص مخصوص مبتلایان به بیماری ام اس در شرکت های داروسازی ایرانی خبر داد و گفت: این داروها با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا چند ماه آینده وارد بازار می شوند.

اولین قرص خوراکی بیماری ام اس تولید شده در ایران در سال 2010 وارد بازار شده است، افزود:

بیشتر داروهای ایرانی مخصوص مبتلایان به بیماری ام اس از کیفیت مناسبی برخوردار است و بیماران می توانند تحت نظر پزشک معالج از آنها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: همچنین محققان برخی کشورها در حال بررسی 10 نوع داروی دیگر برای پیشگیری از بیماری ام اس هستند که گفته می شود تا سال آینده وارد بازار خواهد شد.

به گفته عظیمی، در صورتی که این داروها وارد بازار شود، به عنوان موفقیت بزرگی محسوب می شود و آینده نویدبخشی در انتظار مبتلایان به ام اس خواهد بود.

فلوشیب بیماری ام اس، با یادآوری پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تولید دارو برای بیماری ام اس در سال های اخیر، افزود: با ساخت انواع داروها برای بیماری ام اس قادر خواهیم بود این بیماری را کنترل و از ناتوانی در مبتلایان به این بیماری پیشگیری کنیم.

عظیمی توضیح داد: تاکنون از نظر علم پزشکی در جهان دارویی ساخته نشده است که بیماری ام اس را درمان کند و داروهای موجود تنها این بیماری را کنترل و مانع از پیشرفت و افزایش عوارض آن می شود.

وی افزود: در 10 سال گذشته یک یا دو نوع داروی تزریقی با نام اینترفرن، در بازار وجود داشت اما از سال 2010 میلادی، رشد بسیار خوبی از لحاظ دارویی در حوزه بیماری ام اس رخ داد.

متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در گذشته داروی تزریقی در بازار بود که هر دو هفته یک بار باید تزریق می شد اما در یک سال گذشته، داروی تزریقی جدیدتری وارد بازار شد که تزریق آن سالانه است و همان تاثیرات داروهای قبلی را دارد.

عظیمی گفت: داروهای ساخت ایران برای بیماران ام اس تحت پوشش بیمه قرار دارند اما داروهای خارجی به طور کامل تحت خدمات بیمه ای نیستند.

وی افزود: یکی از مشکلات مبتلایان به ام اس برخوردار نبودن از خدمات مناسب توانبخشی است؛ خدمات درمانی توانبخشی شامل کار درمانی و فیزیوتراپی هزینه های زیادی را بر مبتلایان به این بیماری تحمیل می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: بیماری ام اس به عنوان شایع ترین اختلال عصبی است که در زنان دو تا سه برابر بیشتر از مردان اتفاق می افتد و در قشر نیز جوان بیشتر مشاهده می شود.

عظیمی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در ایران در حال حاضر حدود 70 هزار نفر ثبت شده است، افزود: با این حال تخمین زده می شود حدود 200 تا 300 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور وجود داشته باشد.

ششم خردادماه مصادف با بیست و هفتم ماه مه، به منظور افزایش آگاهی و اجرای اقدامات پیشگیرانه در مورد بیماری ام اس، روز جهانی ام اس نامگذاری شده است.

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) یک بیماری خودایمن است که در اثر التهاب مغز و نخاع ایجاد می شود و علت اصلی آن هنوز شناخته شده نیست.

با این حال محققان بر این باورند که عوامل ژنتیکی، محیطی و شیوه زندگی نقش مهمی در بروز این عارضه دارند. تحقیقات نشان می دهد که استرس، ضعف سیستم ایمنی و کمبود ویتامین D، احتمال بروز این بیماری را تشدید می کند.

برخی تحقیقات نیز نشان می دهد که توتون و تنباکو خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند اما این میزان به اندازه ای نیست که بتوان سیگار را عامل بروز ام اس تلقی کرد.

سیستم ایمنی بدن به طور معمول عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها را مورد هدف قرار می دهد اما در بیماری های خودایمن، سیستم ایمنی به اشتباه بافت های سالم بدن را مورد حمله قرار می دهد و از بین می برد.

** علایم ام اس
خستگی شدید، تاری دید و دوبینی، ضعف عضلانی و از دست دادن کنترل عضلات، نبود تعادل، بی حسی، درد چشم و خواب رفتن مداوم دست و پا از شایع ترین علایم ام اس است.

در صورت پیشرفت بیماری، علایمی مانند اختلال در کنترل ادرار، گرفتگی عضلات (اسپاسم)، مشکلات جنسی، اختلال در بلع غذا، اختلال در صحبت کردن و مشکلات شناختی نیز بروز می کند.

** انواع بیماری ام اس
بیماری ام اس انواع مختلفی دارد؛ ام اس پیشرونده مقدماتی، ام اس عودکننده و فروکش کننده، ام اس پیشرونده ثانویه و نوع پیشرونده عودکننده انواع بیماری ام اس هستند.

در نوع ام اس پیشرونده مقدماتی، نشانه های بیماری از زمان تشخیص بیماری سیر صعودی دارند. حمله ها مشخص نیستند و هیچ علامت بهبودی وجود ندارد. حدود 10 تا 15 درصد بیماران، به این نوع از بیماری مبتلا می شوند. معمولا بیماری ام اس در افرادی که این مرحله را تجربه می کنند، در حدود 40 سالگی تشخیص داده می شود.

حدود 90 درصد از مبتلایان به ام اس به نوع عودکننده و فروکش کننده آن مبتلا هستند. نشانه های اولیه بیماری در این افراد، در اوایل بیست سالگی بروز می کند. بیمارانی که به این نوع از بیماری مبتلا هستند، وارد مرحله دیگری از بیماری به نام پیشرونده ثانویه می شوند.

در نوع ام اس پیشرونده ثانویه، علایم بیماری سال ها وجود دارد و هیچ عود یا بهبودی حاصل نمی شود. این حالت 10 تا 20 سال پس از تشخیص بیماری اتفاق می افتد. این نوع از بیماری معمولا منجر به از کار افتادگی بیماران می شود.

نوع پیشرونده عودکننده ام اس بسیار نادر است و در آن بیماری در دوره های مشخص عود می کند و از یک حمله تا حمله بعدی، نشانه های بیماری شدیدتر می شود. حدود پنج درصد از افراد به این نوع از بیماری مبتلا هستند.

** توصیه هایی برای کاهش علایم ام اس
ورزش های هوازی به عنوان تنها روش برای رفع مشکلات حافظه در بیماران مبتلا به ام اس معرف شده اند؛ ورزش های هوازی موجب بهبود عملکردهای شناختی مغز و سرعت انتقال بیماران می شود.

استراحت و خواب کافی، در بهبود علایم بیماری نقش مهمی را ایفا می کنند. یوگا و مدیتیشن نیز به این بیماران توصیه می شود.

در مورد رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به ام اس نیز توصیه شده است که موادغذایی کم چرب و با فیبر بالا مصرف شود چراکه چربی های اشباع و روغن های حیوانی علایم این بیماری را تشدید می کنند.

کافئین و الکل سبب تشدید علایم ام اس می شود؛ بنابراین به بیماران توصیه شده است که از مصرف این نوشیدنی ها اجتناب کنند.

همچنین استفاده از میوه و سبزی های تازه سبب می شود که مشکلات مربوط به یبوست در بیماران مبتلا به ام اس برطرف شود. 

 

اخبار علمی - ایرنا