اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسوشیتدپرس: نام "خلیج فارس" هم از نظر تاریخی و هم از نظر بین‌المللی معتبر است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسوشیتدپرس: نام "خلیج فارس" هم از نظر تاریخی و هم از نظر بین‌المللی معتبر است

خبرگزاری فارس: اسوشیتدپرس در ضمن گزارشی در خصوص احتمال شکایت ایران از سایت گوگل به‌خاطر حذف نام خلیج فارس از نقشه اینترنتی خود، تاکید کرد که این نام هم از نظر تاریخی و هم بین‌المللی معتبر است.

به گزارش فارس، اسوشیتدپرس نوشت: ایران می‌گوید که از گوگل بابت از قلم انداختن نام خلیج فارس در نقشه‌های خود شکایت می‌کند.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که در صورتی که گوگل نام خلیج فارس را در نقشه درج نکند، با تبعات جدی مواجه خواهد شد. مهمان‌پرست در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته است که تهران پیش‌تر به گوگل در خصوص اقدام قانونی هشدار داده است.

اسوشیتدپرس افزود: ایرانیان به شدت نسبت به نام خلیج فارس حساسیت دارند. این خلیج هم از نظر تاریخی و هم از نظر بین‌المللی خلیج فارس شناخته می‌شود. برخی کشورهای عربی اصرار دارند که این خلیج را "خلیج ع ر ب ی" بنامند. این موضوع تنش‌هایی را ایرانیان و اعراب به بار آورده است./فارس


ویدیو مرتبط :
نظر سنجی گوگل خلیج فارس یا عرب؟؟؟؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر مثبت اعراب خلیج فارس درباره توافق ژنو


سران 6 کشور جنوب خلیج فارس در نشستی در کویت از توافق هسته ای ژنو و روابط با ایران استقبال کردند.

عصر ایران: سران 6 کشور جنوب خلیج فارس در نشستی در کویت از توافق هسته ای ژنو و روابط با ایران استقبال کردند.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش داد؛ شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در این نشست گفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 ابراز خرسندی می کنند.

6 کشور کویت، عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و عمان عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

امیر کویت اضافه کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امیدوارند توافق ژنو با موفقیت به توافق دائم تبدیل شود و منطقه را از شبح بحران دور کند.

نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از روز سه شنبه در کویت آغاز و امروز چهارشنبه نیز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به اساس گفته های معاون وزیر خارجه کویت، سران کشورهای عضو شورای همکاری در نشست کویت تاسیس فرماندهی مشترک نیروی نظامی شورای همکاری، ایجاد آکادمی بررسی های استراتژیک و امنیتی خلیج فارس و ایجاد پلیس مشترک شورای همکاری را تصویب کردند.

سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه نشست کویت ضمن استقبال از توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 خواستار اجرای دقیق این توافق شدند.

در این بیانیه همچنین از نگاه جدید سران ایران به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال و ابراز امیدواری شده است این نگاه با گام های ملموسی ادامه یابد تا بر صلح منطقه ای نیز بازتاب مثبت داشته باشد.

در بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، از ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اعلام حمایت شده است.

در بیانیه نشست کویت همچنین از ساخت تاسیسات هسته ای در ساحل خلیج فارس و تاثیرات منفی این اقدام برای محیط زیست ناپایدار منطقه ابراز نگرانی شده است.

به نظر می رسد اشاره این بند به برنامه ایران برای ساخت نیروگاه های جدید هسته ای در بوشهر است.