اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را مدت‌ها متوقف کند/در صورت مداخله حزب‌الله به لبنان حمله زمینی می‌کنیم



برنامه هسته‌ای ایران , رژیم‌صهیونیستی

مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل:اسرائیل می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را مدت‌ها متوقف کند/در صورت مداخله حزب‌الله به لبنان حمله زمینی می‌کنیم

«یعکوف عامیدرور» مشاور سابق امنیت داخلی اسرائیل که به تازگی از این سمت کناره‌گیری کرده، مدعی است که اسرائیل به تنهایی هم می‌تواند به ایران حمله کند و برنامه هسته‌ای این کشور را مدت‌ها به عقب بیاندازد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «یعکوف عامیدرور» که تا دو هفته قبل سمت مشاور امنیت داخلی اسرائیل را بر عهده داشت، روز دوشنبه مدعی شد اسرائیل به تنهایی هم قادر است علیه ایران دست به حمله نظامی بزند. به ادعای وی این حمله می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را برای مدت‌ها متوقف کند.

مقامات رژیم‌صهیونیستی در دو هفته اخیر و با مطرح شدن احتمال حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، بر حملات لفظی خود علیه ایران و توافق احتمالی با این کشور، افزوده‌اند. اسرائیلی‌ها در این مدت بارها مدعی شده‌اند که حتی بدون همراهی آمریکا هم ممکن است به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند.

عامیدرور امروز در مصاحبه با نشریه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» با تکرار این ادعا، گفته است «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «برای اتخاذ چنین تصمیمی آماده است، اما هر نخست‌وزیری بر اساس اوضاع و شرایط تصمیم‌گیری می‌کند. شرایط است که اقدامات را مشخص می‌کند.

مشاور سابق نتانیاهو با بیان اینکه خلبان‌های ارتش اسرائیل در سال‌های اخیر پروازهای طولانی متعددی را در سرتاسر جهان و با هدف رویارویی نظامی احتمالی با ایران، انجام داده‌اند، مدعی شد ارتش اسرائیل برای اجرای دستور نتانیاهو آمادگی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه توانایی‌های آمریکا بیشتر از اسرائیل است، گفت: اما ما هم توان کافی برای اینکه ایرانی‌ها را برای مدت‌های طولانی متوقف کنیم، داریم.

عامیدرور در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل توان هدف قرار دادن تجهیزات زیرزمینی ایران را نیز دارد یا خیر، مدعی شد که اسرائیل بلوف نمی‌زند و قادر است هر چیزی را هدف قرار دهد.

وی در مورد پاسخ احتمالی گروه‌هایی چون حزب‌الله به حمله اسرائیل به ایران هم گفت در آن صورت اسرائیل باید دست به حمله زمینی به لبنان بزند و از شلیک موشک‌های حزب‌الله جلوگیری کند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه در ژنو سوئیس آغاز می‌شود. مقامات اسرائیلی که می‌گویند از جزئیات توافق احتمالی با ایران مطلعند، گفته‌اند که به این توافق پایبند نبوده و حق اقدام نظامی علیه ایران را برای خود محفوظ می‌دارند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
حمله حزب الله لبنان به ارتش اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: اگر حزب الله به خاطر ایران حمله تلافی جویانه کند، روستاهای لبنان را نابود می کنیم!



اسرائیل: اگر حزب الله به خاطر ایران حمله تلافی جویانه کند، روستاهای لبنان را نابود می کنیم!

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به دیلی تلگراف گفت: در صورت حمله اسرائیل به ایران و تلاش حزب الله برای حمله تلافی جویانه، ما مجبور به اغاز جنگ با لبنان می شویم.

انتخاب :یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به دیلی تلگراف گفت: در صورت حمله اسرائیل به ایران و تلاش حزب الله برای حمله تلافی جویانه، ما مجبور به اغاز جنگ با لبنان می شویم.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، این فرمانده ارشد ارتش اسرائیل در مرز جنوبی سرزمین های اشغالی با سوریه و لبنان ادعا کرد: حمله به لبنان به قدری سنگین خواهد بود که بازسازی روستاهایشان یک دهه طول خواهد کشید.

وی افزود: با وجود اعتراضات بین المللی که ایجاد خواهد شد اما ما چاره ای جز حمله به جنوب لبنان نداریم چراکه حزب الله عمیقا در بین مردم آن منطقه طرفدار دارد.

به نوشته ی دیلی تگلراف، حمله به ایران تا انتخابات ماه سپتامبر در سرزمین های اشغالی بعید است.

این فرمانده ارشد ارتش اسرائیل ادعا کرد: وضعیت لبنان پس از جنگ وحشتناک خواهد بود. انها باید در خصوص اینکه خواستار این حمله(آغاز جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان) هستند یا خیر فکر کنند.

وی گفت: دولت لبنان باید این موضوع را در نظر داشته باشند. بسیاری از روستاها در حنوب لبنان نابود خواهد شند و متاسفانه ما راه حل دیگری هم نداریم.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: یک روز پس از حمله ، روستاها به مکانی هایی تبدیل می شوند که بازسازی آن 10 سال طول خواهد کشید./انتخاب