اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل: اگر حکومت سوریه از بین برود، حزب الله سلاح های پیشرفته این کشور را تصاحب می کند



اسرائیل: اگر حکومت سوریه از بین برود، حزب الله سلاح های پیشرفته این کشور را تصاحب می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرانس پرس نوشت: ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید ما انتقال تجهیزات پیشرفته نظامی از سوریه به لبنان را تحمل نخواهیم کرد.

او تاکید می‌کند، اسرائیل تحرکات حزب‌الله لبنان را برای انتقال سلاح‌های پیشرفته‌ی سوریه به دقت زیر نظر دارد.

به نوشته این خبرگزاری ، اسرائیل نگران است در صورت از هم پاشیدن حکومت سوریه، حزب‌الله از این فرصت استفاده کند و بخشی از تجهیزات پیشرفته‌ از جمله‌ موشک‌های ضدهوایی و سلاح‌های شیمیایی را که احتمال می‌رود ارتش سوریه در اختیار داشته باشد تصاحب کند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
سلاح ها پیشرفته مقاومت تشکر از ایران و حزب الله لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای تلاش ایران جهت ارسال سلاح های پیشرفته برای حزب الله از طریق سوریه



تحلیل رسانه‌های غربی از تأثیر انتخابات بر رابطه ایران و آمریکا

تحلیل «آسوشیتدپرس» از تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بر مواضع ایران نسبت به غرب، بازتاب احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات، ادعای تلاش ایران جهت ارسال سلاح های پیشرفته برای حزب الله از طریق سوریه، برنامه ایران برای راه اندازی سامانه مین روبی در خلیج فارس و عزم هند برای توسعه بندر چابهار، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، یکی از مطالب مربوط به ایران که امروز بازتاب گسترده ای در مطبوعات جهان پیدا کرده، تحلیلی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از تأثیر احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران بر دیدگاه و مواضع ایران نسبت به غرب و ایالات متحده منتشر کرده است.

روزنامه «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که این تحلیل را بازنشر کرده و می نویسد طی هشت سال گذشته، سیاست های احمدی نژاد به گونه ای بوده که هم در عرصه خارجی سبب تحریک دیگر کشورها شده و در عرصه داخلی مخالفت های زیادی را علیه وی به همراه داشته است.

بر این اساس، این تحلیل مدعی است که انتخابات پیش رو شکل یک همه پرسی ضد احمدی نژاد را به خود گرفته است. این روزنامه در ادامه می نویسد اغلب افرادی که تاکنون برای نامزدی انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، به انتقاد از سیاست خارجی و مواضع احمدی نژاد پرداخته و لحن معتدل تری را نسبت به غرب به کار برده اند.

با این حال، بر اساس این تحلیل، آنچه در عمل رخ خواهد داد، بیشتر یک تغییر لحن است تا تغییر سیاست ها؛ اما همین موضوع می تواند در کاستن از تنش های منطقه ای و بین المللی ایران موثر باشد.

«هافینگتون پست»، «تایمز اسرائیل» و «نشنال پست» کانادا، از جمله دیگری مطبوعاتی هستند که اقدام به بازنشر این تحلیل کرده اند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در یک خبر انتخاباتی دیگر، خبرگزاری «ترند» موضوع احتمال نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین ایران گفته در صورتی که احساس کند می تواند کشور را نجات دهد، در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در عین حال، این خبرگزاری اشاره می کند که وزیر اطلاعات ایران اخیراً طی اظهاراتی، بدون اشاره مستقیم  به نام هاشمی، هشدارهایی را متوجه وی کرده است. بر این اساس، ترند می نویسد طی روزهای اخیر مخالفت ها با نامزدی احتمالی هاشمی و یا سید محمد خاتمی افزایش یافته است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در ادامه اخبار و گزارش های مربوط به حمله اخیر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، برخی مطبوعات اسرائیلی، از جمله «آروتز شوا» گزارشی را به نقل از «نیویورک تایمز» منتشر کرده اند که در آن ادعا شده هدف رژیم صهیونیستی از حمله مذکور، جلوگیری از ارسال سلاح هایی از سوی ایران برای حزب الله لبنان بوده است.

بر اساس این گزارش، سلاح های پیشرفته مذکور، می توانستند در صورت رسیدن به حزب الله، «بازی را تغییر دهند». در این گزارش ادعا شده محموله مذکور، شامل موشک های «فتح- 110» بوده که دارای بردی 300 کیلومتری هستند. با این حال، مقامات اسرائیلی به طور رسمی این گزارش ها را تأیید نکرده و صرفاً گفته اند جلوی ارسال تسلیحات برای حزب الله لبنان را خواهند گرفت.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر اخبار، خبرگزاری «ریانووستی» از راه اندازی یک سامانه مین روبی جدید از سوی ایران در خلیج فارس خبر داده است. این خبرگزاری مطلب خود را از امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران نقل کرده و می نویسد این موضوع اندکی پس از آن اعلام می شود که ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد با همراهی متحدانش، مانورهای مین روبی در منطقه برگزار کند.

دریادار سیاری با اشاره این برنامه آمریکا، آن را بخشی از پروژه «ایران هراسی» آن ها دانسته است. وی افزوده: «این هفته ما یک سامانه مین روبی که هم اکنون مشغول کار بر روی آن هستیم را راه اندازی می کنیم و به این ترتیب، در صورتی که دشمنان بخواهند اقدامی در منطقه انجام دهند، قادر خواهیم بود بستر دریا را مین روبی کنیم».

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، روزنامه «هندوستان تایمز» از رسمیت یافتن تمایل هند به سرمایه گذاری جهت توسعه بندر چابهار در ایران خبر داده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این روزنامه می نویسد پس از یک دهه تعلل، هند روز جمعه مراتب تمایل خود برای سرمایه گذاری جهت توسعه بندر راهبردی چابهار را به ایران اعلام کرد. هندوستان تایمز اشاره می کند این اقدام هند، به عنوان راهی برای مقابله با توسعه بندر «گوادار» پاکستان از سوی چین ارزیابی می شود.

در این گزارش آمده علاوه بر موضوع چابهار، دو طرف همچنین نسبت به انعقاد یک قرارداد ترانزیتی میان هند، ایران و افغانستان ابراز تمایل کرده اند که می تواند زمینه دسترسی هند به کشورهای محصور در خشکی و دارای منابع طبیعی را فراهم نماید./تابناک