اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل استاكس نت را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود



 

 

اسرائیل استاكس نت را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود

نیویورك تایمز :

اسرائیل "استاكس نت" را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود

روزنامه نیویورك تایمز آمریكا در گزارش روز شنبه خود مدعی شد كه طراحی و انتشار ویروس كامپیوتری استاكس نت كه در سال گذشته میلادی بخشی از كامپیوترهای سیستم هسته ای ایران را آلوده ساخته بود ، حاصل همكاری اسراییل و آمریكا برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران و كند كردن روند آن بوده است.

این روزنامه به نقل از برخی كارشناسان و مقامات نظامی و اطلاعاتی ادعا كرده است كه اسراییل قبل از انتشار ، این ویروس را در كامپیوترهای مركز اتمی دیمونا در صحرای نقب مورد آزمایش قرار داده تا از موثر بودن آن اطمینان حاصل كند.

نیویورك تایمز در این گزارش با اشاره به اینكه  استاكس نت پروژه ای آمریكایی – اسراییلی بوده افزوده است كه ممكن است آلمان و بریتانیا هم در این پروژه همكاری داشته اند.

گفتنی است كه پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر دست داشتن اسراییل یا آمریكا در انتشار ویروس كامپیوتری استاكس نت در برخی رسانه های غربی منتشر شده بود.

در این گزارش ها ادعا شده بود كه این ویروس با از كار انداختن و ایجاد اختلال در سیستم های كامپیوتری مراكز اتمی ایران ، روند حركت هسته ای ایران را كندتر ساخته است.

جمهوری اسلامی ایران تا كنون به طور رسمی ایجاد اختلال از سوی ویروس استاكس نت در سیستم های كامپیوتری مراكز هسته ای خود را تایید نكرده است ، اما برخی مقامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران در ماه های گذشته اعلام كرده اند كه كارشناسان هسته ای كشورمان توانسته اند اختلال موجود در برخی كامپیوترهای مراكز هسته ای را رفع كنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
ویروس استاکس نت اسرائیل علیه نیروگاه هسته ای ما!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان انرژی اتمی: استاکس نت هیچ تاثیری بر نیروگاه بوشهر نداشته است



 

 

سازمان انرژی اتمی: استاکس نت هیچ تاثیری بر نیروگاه بوشهر نداشته است

 

وی خاطرنشان كرد: به نظر می‌رسد این گونه شایعات در راستای عملیات جنگ روانی و در آستانه مذاكرات 1+5 صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی كشورمان ضمن رد شایعات مربوط به تاثیر ویروس استاكس نت اظهار داشت: ویروس استاكس نت هیچگونه تاثیر منفی بر روند پیشرفت فعالیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است.

حمید خادم قائمی سخنگو و مدیركل روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، گفت: همانطور كه رئیس سازمان انرژی اتمی تأكید كرده، از حدود یك سال و نیم پیش، كارشناسان و متخصصین امنیتی سازمان با هوشیاری كامل این ویروس را شناسایی كرده و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: به نظر می‌رسد این گونه شایعات در راستای عملیات جنگ روانی و در آستانه مذاكرات 1+5 صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان در ادامه گفت: به یاری خداوند متعال نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین نیروگاه اتمی خاورمیانه به زودی راه اندازی خواهد شد...../تحلیل:عصرایران