اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استکی: خاک ایران را با دلار عوض نمی‌کنم


ملی‌پوش هندبال ایران گفت: خاک و پرچم ایران را با دلارهای کشورهای عربی عوض نخواهم کرد.

خبرگزاری فارس: ملی‌پوش هندبال ایران گفت: خاک و پرچم ایران را با دلارهای کشورهای عربی عوض نخواهم کرد.

الله‌کرم استکی درمورد پیشنهاد قطری‌های برای دریافت تابعیت این کشور و بازی در تیم ملی هندبال قطر، اظهار داشت: فصل گذشته که در لیگ قطر بازی می‌کردم مسئولان این کشور برایم گذرنامه قطری صادر کردند و خواستند تا برای تیم ملی کشورشان به میدان بروم، اما من این موضوع را نپذیرفتم.

وی ادامه داد: در شرایطی که قطری بنا به دلایلی که وجود دارد برای کمتر کسی این کار می‌کردند برای من شرایط را به صورت تمام و کمال فراهم کرده بودند تا برای آنها به میدان بروم.

استکی خاطرنشان کرد: آنها از نظر مالی و تمام شرایط سخت‌افزاری امکانات را برای من فراهم کرده بودند و تضمین کردند که هیچ مشکلی در قطر برایم ایجاد نخواهد شد، اما من به چند دلیل این پیشنهاد وسوسه‌انگیز را رد کردم.

ملی‌پوش هندبال ایران درخصوص دلایل نپذیرفتن این پیشنهاد تصریح کرد: اول اینکه نتوانستم به کشور و مردم کشورم پشت کنم. بعد هم طاقت نداشتم تا در بازی‌های مختلف برابر تیم ملی کشورم و سجاد (برادر کوچک‌ترم) قرار بگیرم. ترجیح دادم در کشورم باشم و برای برافراشته شدن پرچم کشورم تلاش کنم.

الله‌کرم استکی با بیان اینکه خاک ایران را دلارهای عرب‌ها عوض نمی‌کنم گفت: پیشنهادی که قطری‌‌ها به من داده بودند زندگی‌ام را تا آخر عمر تامین می‌کرد، اما واقعاً از ته دل نتوانستم با آنها کنار بیایم. تعصبم به کشور و پرچم ایران و همچنین غیرت ایرانی‌ام اجازه نداده تا پول چشم‌گیر کشورهای عربی را در شرایطی که آنها بیشتر از همیشه برای ثبت "خلیج فارس" به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تلاش می‌کنند، بپذیرم.

وی خاطرنشان کرد: از این دست پیشنهادها برای سایر ملی‌پوشان ایران هم اتفاق می‌افتد، اما باز هم نمی‌دانم چرا مسئولان ورزش کشور هیچ سرمایه‌گذاری برای هندبال نمی‌کنند؟ اگر یکی از بازیکنان ایران وسوسه شود و برود چه کسی پاسخ خواهد داد؟ حضور مهندس میرعلی در باشگاه ثامن و صحبت‌های وی در تصمیمم بسیار موثر بود و باید از وی تشکر کنم.

استکی افزود: به هر حال امیدوارم حالا که هندبال ایران جهانی شده است و روی سکوی آسیایی هم قرار گرفته است، نگاه‌ها به هندبال تغییر کند تا ملی‌پوشان انگیزه‌های خود را از دست ندهند و در شرایط مشابه وسوسه نشوند. امیدوارم مسئولان به طریقی که می‌توانند آینده هندبالیست‌ها را تضمین کنند تا مشکلی ایجاد نشود.


ویدیو مرتبط :
ایا عشقتونو با یک میلیارد دلار عوض میکنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا



 

احمدی نژاد: تحریم ایران پایان سیطره دلار بردنیا

 

هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران گفت: تحریم ایران پایان سیطره دلار بر دنیاست.


به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم هشتمین گرامیداشت هفته جهانی مساجد در بخش دیگری از سخنانش به موضع گیری دولت های مرکوسو در قبال سیاست های غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: روسای جمهور دولتهای مرکوسو از جمله برزیل و ونزوئلا بیانیه ای دادند و گفتند که ایران خیلی منطقی رفتار می کند و شما چرا به آن زور می گویید.


احمدی نژاد با بیان اینکه غربی ها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا قصد دارند با قطعنامه تحریمی خود جنگ روانی به راه بیندازند که ما کوتاه بیاییم، این سئوال را طرح کرد که ما باید از چه چیزی کوتاه بیاییم از عدالت طلبی، آزادگی و یا از مبارزه با ظلم ؟


وی افزود: اینها کارشان تمام است هر چه از این خرابکاری کنند خود را به نقطه پایان نزدیکتر می کنند.


رئیس قوه مجریه در ادامه با اعلام اینکه ما برای اداره دنیا یک برنامه ای تهیه کرده ایم که آنها هم باید نقشی را در آن ایفا کنند، گفت: اتفاقا همان نقشی را که ما می خواهیم آنها ایفا می کنند مثلا می خواستیم بگوییم شورای امنیت سازمان ملل نهادی ظالمانه است آنها هم با این کار خود (تصویب قطعنامه 1929 ) به ما سند دادند در حقیقت ما هر ادعایی که می کنیم آنها سندش را روی میز می گذارند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در جلسات کارگروه دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان تصمیماتی را اتخاذ کرده ایم که قابل اعلام عمومی نیست، گفت: در حقیقت تصمیمی که آنها در صدور قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته اند پایان سیطره دلار بر دنیاست.


احمدی نژاد با اشاره به کسری بودجه ایالات متحده آمریکا عنوان کرد: آنها اعلام کردند که 1480 میلیارد دلار کسری بودجه دارند تازه این چیزی است که خود آنها اعلام کرده اند این پول را از کجا آورده اند از جیب بابایشان که نیاورده اند چون آنها به خاطر یک دلار آدم می کشند. آنها اسکناس چاپ می کنند و ثروت ملتها را جمع می کنند و می برند.


وی در ادامه با بیان اینکه سرتاسر آفریقا ثروتی است که غربیها آن را به یغما می برند، گفت: کشور گینه بیسائو که رئیس جمهور آن اخیرا به ایران آمده است را نگاه کنید این کشور کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است اما کل سهم آنها در ماهیگیری تنها 7 میلیون یورو است. به عبارتی از 750 میلیارد دلار یک درصدش را به این کشور آفریقایی می دهند. غربیها به سرکردگی ایالات متحده آمریکا این طور دنیا را غارت می کنند.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها در حال مذاکره است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق مسئولان کشورهای دنیا حرف ما را قبول دارند اما می گویند به دلایل شرایط کنونی نمی توانند مثل ما صحبت کنند.


وی اضافه کرد: غربیها دوره تاریخی شان تمام شده و باید اسباب کشی کنند و بیرون بروند و به جای آن اندیشه های ناب و ارزش های انسانی می آید .


به گفته احمدی نژاد ملت ایران یک جریان بالقوه و رو به رشد است که به زودی جای مستکبران را در عالم خواهد گرفت.


وی درادامه با بیان اینکه غربیها از نظر تئوریک به بن بست رسیده اند، گفت: آنها در حال حاضر هیچ چیزی ندارند و وقتی که کم می آورند اسلحه می کشند در حالیکه یک فکر و فرهنگ زمانی باقی خواهد ماند که جاذبه داشته باشد نه اینکه ملتها آن را با اکراه و تنفر بپذیرند. ماسک زده اند، حرفهای گنده گنده می زنند و هی گردن کلفتی می کنند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر ظلم به اهل بیت را کنار بگذاریم ظلمی که مستکبران در جهان کرده اند بی سابقه که نه بلکه کم نظیر بوده است، گفت : آنها در دوره اخیر همه چیز را نابود کردند انسان، قداست، پیامبران را نابود کردند اما به فضل الهی دوره شان تمام شده است.


احمدی نژاد خطاب به غربی ها گفت: ملت ایران شما را زیر پا له خواهد کرد البته این به معنای لشکر کشی نیست بلکه ملت ایران شما را با تدبیر، مدیریت و منطق از دنیا بیرون می کند.


وی افزود: آنهایی که خیال می کنند به واسطه دشمن می توانند به نان و نوا برسند بدانند که آن دوره گذشته و تکرار نخواهد شد و اگر موقعش برسد ملت ایران همه این جام زهرها را در حلق خودشان فرو خواهد کرد.../خبر گزاری مهر