اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقلال بدون آندو و خسرو در مرداب انزلی


ملوان و استقلال درحالی فردا به مصاف یکدیگر می‌روند که شاگردان قلعه‌نویی در صورت کسب سه امتیاز با اختلاف دو امتیاز به صدرنشینی‌شان ادامه می‌دهند.

ایسنا: ملوان و استقلال درحالی فردا به مصاف یکدیگر می‌روند که شاگردان قلعه‌نویی در صورت کسب سه امتیاز با اختلاف دو امتیاز به صدرنشینی‌شان ادامه می‌دهند.

از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ملوان و استقلال ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان قلعه نویی با توجه به تساوی نفت تهران و فولاد خوزستان فرصت خوبی را به دست آورده‌اند تا با کسب سه امتیاز با اختلاف دو امتیازی نسبت به تیم دوم در صدرجدول قرار بگیرند و در سوی دیگر میدان شاگردان اسکوچیچ می‌خواهند با این پیروزی خودشان را آماده کسب بهترین مقام تاریخ حضورشان در لیگ برتر کنند.

این دیدار از یک جنبه دیگر هم جالب توجه است. مالک ملوان، سیروس محجوب در اظهاراتی که چندی پیش منتشر شد، نسبت به شام خوردن سرمربی تیمش با امیر قلعه‌نویی واکنش نشان داد که اظهارات او از سوی قلعه نویی بی‌پاسخ نماند و سرمربی آبی پوشان با شدیدترین جملات در مقام پاسخ به او بر آمد اما این پایان ماجرا نبود و محجوب بلافاصله از مواضعش عقب‌نشینی کرد اما در سوی مقابل امیر قلعه‌نویی هیچگاه از اظهاراتش پا پس نکشید و با سکوت در این‌باره ترجیح داد کارش را ادامه دهد.

استقلال در این دیدار مهدی رحمتی را که در کیش مصدوم شده بود را در اختیار دارد و این خبر می‌توانست خبر خوشی برای هواداران آبی‌های پایتخت باشد اما مصدومیت امیرحسین صادقی در تمرین روز دوشنبه آبی‌پوشان وضعیت این بازیکن را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. همچنین باید به خلأ خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان در این دیدار هم اشاره کرد؛ دو بازیکنی که نیمی از توان فنی استقلال را به دوش می‌کشند و باید دید قلعه نویی برای پوشش دادن جای خالی آنها دست به چه اقدامی خواهد زد.

تاریخچه دیدارهای استقلال و ملوان در انزلی حکم به سخت بودن این دیدار برای آبی‌پوشان می‌دهد. استقلالی‌ها نتیجه بسیار ناموفقی در طول رقابت‌های لیگ برتر در انزلی کسب کرده‌اند. در مجموع ده دیداری که دو تیم در انزلی با یکدیگر داشته‌اند، سهم استقلال تنها دو پیروزی بوده، سه پیروزی هم سهم ملوان بوده و پنج بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. شاید تلخ‌ترین شکست استقلال در انزلی همان دیداری باشد که در نخستین دوره رقابت‌های لیگ برتر رقم خورد و آبی‌پوشان قهرمانی را در انزلی به پرسپولیس تقدیم کردند.

البته آبی‌پوشان در این فصل دو بار با ملوان دیدار داشته‌اند که یک بار با برتری یک بر صفر و یک بار هم با برتری دو بر صفر این تیم را در تهران شکست داده‌اند اما جو ورزشگاه تختی و چمن آن چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را نادیده گرفت.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار اخیر دو تیم به شکل زیر است:


هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم
ملوان برد برد مساوی برد باخت
استقلال برد مساوی مساوی مساوی برد


ویدیو مرتبط :
مرداب انزلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال باز هم در مرداب انزلی فرو رفت!



اخبار ,اخبار ورزشی,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - برتری 4 بر 2 ملوان برابر آبی‌ها
استقلال باز هم در مرداب انزلی فرو رفت!

استقلال تهران بار دیگر در بندرانزلی به مانع دشوار ملوان برخورد.

در ادامه هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران در انزلی نتیجه جالب توجهی رقم خورد. در تک دیدار برگزار شده امروز (چهارشنبه) ملوان در خانه با نتیجه 4 بر 2 استقلال را در هم کوبید تا با سه امتیاز به دست آمده از این بازی با 41 امتیاز موقتا به رده ششم جدول صعود کند.

گل های این بازی را سیامک کوروشی (10)، احمد آهی (14)، شاهین ثاقبی (48) و مهدی دغاغله (53)به ثمر رساندند و گل‌های استقلال را نیز محمد قاضی (52) و حنیف عمران‌زاده (94) وارد دروازه میزبان کردند.

استقلال با این شکست فرصت بازگشت به صدر جدول را از کف داد تا فولاد 51 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در صدر جدول باقی بماند.

نیمه نخست:
ملوان بازی را هجومی آغاز کرد و بیشتر از استقلال توپ را در اختیار داشت. خطا پشت محوطه جریمه استقلال را جلال رافخایی با شوت محکم به سمت دروازه رحمتی شلیک کرد که اشتباه دروازه‌بان استقلال در دفع توپ باعث شد توپ مقابل دروازه خالی به سیامک کوروشی برسد و او هم نخستین گل بازی را برای ملوان به ثمر برساند.

حملات ملوان با وجود پیش بودن از استقلال ادامه داشت و ارسال کوروشی از گوشه محوطه جریمه با ضربه سر دقیق احمد آهی وارد دروازه استقلال شد تا ملوان خیلی زود با دو گل از حریف مدعی خود پیش بیفتد.

استقلال که در غیاب تیموریان و خسرو حیدری سردرگم بازی می‌کرد کمتر می‌توانست به دروازه ملوان نزدیک شود و در این نیمه تنها یک موقعیت از روی ضربه سر محمد قاضی در دقیقه 38 داشت که در دستان امید صادقی، سنگربان ملوان قرار گرفت.

نیمه دوم:
ملوانی ها نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کردند و با حمله های متعدد دروازه استقلال را تهدید کردند. تنها سه دقیقه طول کشید تا ملوان سومین گل را وارد دروازه تیم مهمان کند. در این دقیقه شاهین ثاقبی با نفوذ به داخل محوطه جریمه استقلال توپ ارسالی هم تیمی اش را با یک بغل پای دقیق وارد دروازه رحمتی کرد.

در ادامه استقلالی‌ها که گویی تازه دریافته بودند چه نتیجه‌ای در حال رقم خوردن است به سمت دروازه میزبان یورش بردند و موفق شدند در دقیقه 52 به گل برسند. محمد قاضی با شوت از راه دور این گل را برای تیمش به ثمر رساند.

گل استقلالی ها یک دقیقه بیشتر دوام نداشت چون مهدی دغاغله در دقیقه 53 باز هم دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا اختلاف گل ها باز هم به عدد سه برسد.

روند بازی در نیمه دوم به گونه ای بود که هر لحظه می شد انتظار به ثمر رسیدن گلی دیگر را داشت. در یکی از حساسترین صحنه ها شوت مهاجم ملوان به دیرک دروازه استقلال برخورد کرد. در صحنه ای دیگر هم کبه در موقعیت تک به تک با دروازه بان ملوان نتوانست کاری از پیش ببرد تا اه از نهاد استقلالی ها برآید.

شکست امروز استقلال برابر ملوان از چند جنبه قابل بررسی است. استقلال تاکنون چند بار در انزلی ناکام مانده و نتایج عجیب و ناگواری را تجربه کرده است. نخستین بار در اولین فصل لیگ برتر فوتبال ملوان در خانه استقلال را شکست داد تا این تیم از دستیابی به جام قهرمانی لیگ برتر باز بماند. بار دیگر هم در حالی که هیچکس انتظارش نداشت، استقلال با نتیجه 4 بر 2 برابر ملوان شکست خورد. 

اخبار ورزشی - ایسنا