اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از وسائل نقلیه عمومی منجر به کاهش وزن می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,کاهش وزن

طبق تحقیق جدید محققان، پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند به افراد میانسال در کاهش چربی بدن و وزن کمک کند.

به گزارش مهر، عدم فعالیت فیزیکی یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری و مرگ زودهنگام است. به گفته محققان دانشکده پزشکی لندن، ترغیب افراد به استفاده از وسائل نقلیه عمومی بخصوص در مورد افراد میانسالی که دارای اضافه وزن هستند، می تواند بخش مهمی از واکنش سیاستگذاری جهان نسبت به پیشگیری از چاقی در بین جوامع باشد.

در این مطالعه، محققان اطلاعات بیش از ۱۵۰ هزار فرد بین ۴۰ تا ۶۹ سال را در انگلستان مورد بررسی قرار دادند. دو سوم این افراد هر روز تا محل کار خود با اتومبیل رانندگی می کردند.

در این مطالعه مشخص شد دوچرخه سواری تا محل کار در مقایسه با استفاده از اتومبیل بیشترین مزیت را برای فرد داشت.

به عنوان مثال، در این مطالعه مشخص شد مرد ۵۳ ساله ای که هر روز تا محل کار خود دوچرخه سواری می کرد، ۵ کیلو وزن کم کرد. دوچرخه سواری تا محل کار با کاهش ۱.۷ شاخص توده بدنی همراه بود.

بعد از دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی با کاهش بیشتر شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن در مقایسه با اتومبیل سواران ارتباط داشت.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
اضافه وزن دارید ؟! حتما ببینید ! ( روانشناسی کاهش وزن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۶۰ ثانیه ورزش سنگین منجر به کاهش وزن می شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, کاهش وزن

طبق یافته های اخیر محققان، حتی یک دقیقه ورزش سنگین هم می تواند به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه مک مستر آمریکا دریافته اند که تنها یک دقیقه ورزش سنگین دارای فواید مشابه سلامت با ورزش های استقامتی طولانی و قدیمی است.

محققان در این مطالعه به تعیین SIT (تمرین فاصله ای دو سرعت) در مقایسه با MICT (ورزش مداوم با شدت متعادل) پرداختند. آنها در این مطالعه، شاخص های اصلی سلامت از جمله هماهنگی عملکرد قلب و عروق و حساسیت به انسولین را مورد بررسی قرار دادند.

طبق یافته های این مطالعه، ورزش به شیوه فاصله ای می تواند به مراتب موثرتر باشد و شما می توانید در زمان کمتر و در مقایسه با شیوه های قدیمی، به فواید بیشتر سلامت و حفظ تناسب اندام دست یابید.