اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از واکس میوه در تمام دنیا رایج است


رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در همه دنیا برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی از واکس استفاده می‌شود، گفت: تشخیص این مسئله که استفاده از واکس مجاز است یا نه، برعهده وزارت بهداشت است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در همه دنیا برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی از واکس استفاده می‌شود، گفت: تشخیص این مسئله که استفاده از واکس مجاز است یا نه، برعهده وزارت بهداشت است.

محمدعلی باغستانی، در جمع خبرنگاران در مورد هورمون اتفون اظهارداشت: هورمون اتفون یا سم سرخ به مفهوم سم که آفتی را بکشد نیست این هورمون گازی به نام اتیلن تولید می کند و این گاز باعث تسریع در رسیدگی میوه ها می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه موز به صورت سبز وارد کشور می شود و رسیده آن را نمی توان خریداری کرد، گفت: با استفاده از همین گاز سبب تسریع در رسیدگی این میوه می شود، ضمن اینکه هر ترکیب شیمیایی که در کشور مصرف می شود باید در هیات نظارت بر سموم به ثبت برسد و بر این اساس اجازه مصرف به آن داده می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: با توجه به اینکه ترکیب مذکور یا ترکیبات مشابه آن در کشور به ثبت نرسیده درخواست ما این بوده که این ترکیب ابتدا ثبت شود. دوم اینکه این مساله که آیا اتفون بر روی انسان بر مسائل بهداشتی تاثیر منفی دارد، بررسی شود. علاوه بر این، در دنیا برای رسیدگی میوه از این هرمون استفاده می شود.

وی با بیان اینکه مرجع قانونی که باید مجوز دهد آیا می شود از این هورمون استفاده کرد؟، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما پیش بینی می کردیم که امسال ممکن است در برخی مزارع گوجه فرنگی از فرمول اتفون استفاده شود نامه ای به سازمان غذا و دارو نوشتیم و از آنان خواستیم در این رابطه اظهارنظر کنند، اما چون مسئولان این سازمان اطلاعات کافی در این زمینه نداشتند اعلام کردند که متعاقبا این مساله را اعلام می کنند.

باغستانی با اشاره به اینکه تاکنون مسئولان غذا و دارو نظر خود را در مورد هورمون اتفون به سازمان حفظ نباتات اعلام نکرده اند، گفت: ما به شبکه حفظ نباتات استان ها اعلام کرده ایم به فروشگاه های سم فروشی و کشاورزان اطلاع رسانی کنند که چون این ترکیب در داخل کشور ثبت نشده و هنوز وزارت بهداشت جواب قطعی در این رابطه نداده است، فعلا از این هورمون استفاده نکنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه استفاده از این ترکیبات به صورت عام و کلی نیست، اضافه کرد: کشاورزان معمولا در چین های سوم گوجه فرنگی به صورت لکه ای از این ترکیبات برای تسریع در رسیدگی محصول استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا از واکس سیب در کشور استفاده می شود، تصریح کرد: واکس سیب، آفت کش نیست. در دنیا نیز برای افزایش طول مدت دوره نگهداری محصولات کشاورزی از جمله سیب از واکس استفاده می شود که ترکیبات این واکس عمدتا پارافین است.

باغستانی اضافه کرد: این واکس روزنه های روی پوست سیب را مسدود می کند و باعث می شود میوه تنفس کمتری کند. نفوذ هوا به درون آن کاهش یابد در نتیجه دوره ماندگاری میوه افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه از نظر فیزیولوژیک روی سلول های اپیدرمی پوست سیب به طور طبیعی واکس وجود دارد، ادامه داد: در دنیا نیز برای افزایش ماندگاری طول دوره انبارداری از این ترکیب استفاده می شود و تشخیص اینکه استفاده از آن مجاز است یا نه، بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی در مورد مبارزات این سازمان با ملخ صحرایی گفت: تمام تلاش سازمان این است که ملخ صحرایی وارد اراضی کشاورزی نشود و به خاطر همین ما مبارزه با این حشره را عمدتا در مرحله پورگی انجام می دهیم چراکه در این مرحله ملخ هنوز بالدار نیست و نمی تواند حرکت کند.

باغستانی یکی از کارهای سخت سازمان حفظ نباتات را مبارزه با ملخ عنوان کرد و افزود: ما باید در کوهستان ها و مناطق صعب العبور و در کانون های اصلی با این حشره مبارزه کنیم سال گذشته حتی یک ملخ هم وارد اراضی زراعی نشد که ایجاد خسارت کند.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه به طور متوسط سال گذشته در مجموع 140 هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در کشور انجام شده است، اضافه کرد:به طور متوسط سالانه بین 20 تا 30 هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام می‌شود که این مبارزه ها عمدتا در کانون های آلودگی و نه در سطح مزارع است.


ویدیو مرتبط :
نحوه استفاده از واکس گیرایی در چوب اسکی نوردیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از میوه برای آرایش نمودن پوست



 

طریقه استفاده از میوه برای آرایش نمودن پوست

 

ماسک صورت:این عمل را باید بعد از نازك كردن پوست و پس از اینكه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی ها و سلول های مرده عاری نمودیم و همچنین در صورت امكان پس از انجام بخور، انجام داده و برای اینكه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه های نازك میوه یا از میوه رنده شده استفاده نموده كه در این صورت مواد درون میوه راحت تر و سریعتر جذب پوست می شوند.

 

بهتر است برای اینكار میوه را همراه پوستش كه خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد ، استفاده نماییم و اگر میوه هسته دار یا دانه دار باشد، از هسته ها و دانه های آن استفاده نكنیم و آنها را از میوه جدا نموده و سپس ورقه های نازك یا رنده شده میوه را روی پوست صورت قرار داده ، این كار را باید بر روی تمام قسمت های پوست صورت و به طور هماهنگ و یكدست انجام دهیم و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر كاری با اعصابی راحت دراز بكشیم و استراحت نماییم.

 

زیرا اعصاب راحت و آسوده باعث درست عمل نمودن همه اعضای بدن و در اینجا تغذیه بهتر و سریع تر پوست از مواد مغذی كه بر روی آن قرار داده ایم می شو د و پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از یك ساعت)بهتر است مواد را از روی صورتمان پاك نموده و صورت را با آب نیمه گرم فقط در حدی كه مواد از روی صورتمان پاك شوند ، بشوییم.