اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استفاده از نوجوانان در اورژانس کودک چند ماهه را به کشتن داد+تصاویر



سهل‌انگاری در جذب نیروی کارکشته به مرگ چند تن انجامید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،مرکز اورژانس به علت کمبود نیرو از چند نوجوان 17 ساله درخواست کرده که در آنجا مشغول به کار شوند.


به گزارش دیلی‌میل از این نوجوانان خواسته شده  تا نام و آدرس بیمار را یاد داشت کنند و آدرس نزدیک‌ترین بیمارستان یا داروخانه  و در شرایط بحرانی تنها کمک‌های ابتدایی و ساده را از پشت تلفن به افراد بدهند.

 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث  روز


البته این نوجوانان تمام تلاش خود را کرده‌اند اما به علت نداشتن تجربه کافی در راهنمایی افراد موجب کشته شدن افرادی زیادی شدند. یکی از آن‌ها فردی بود که فردی دچار سکته شده بود ولی به خاطر اینکه این نوجوانان نمی‌دانستند ثانیه‌ها هم در نجات این فرد تاثیر دارد به جای فرستادن آمبولانس درهمان لحظه او را پشت خط نگه داشتند که به مرگ او منجر شد.

نوزادی هم که به کمک نیروهای امداد نیاز داشتبه دلیل خوابیدن امدادگران و پرستارانی که باید پاسخگوی تلفن‌های ضروری می‌بودند که فرد درخطر مرگ قرار داشت، جان خود را از دست داد.

 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث  روز


البته لازم به ذکر است خود این عمل یعنی قرار دادن نوجوانان در چنین شرایط سخت و استرس‌زا، از سوی وزیر بهداشت اقدامی ظالمانه خوانده شد چرا که تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی در خطر مرگ قرار دارد و باید نیروهای امداد به محل فرستاده شوند یا اینکه با تلفن مشکل افراد حل می‌شود کاری نیست که نوجوانان 17-18 ساله بتوانند تصمیم درستی در مورد آن بگیرند.

البته گفته شده این سرویس برای اینکه نشان دهد عملکرد بهتری دارد و روزانه تعداد تلفن بیشتری را پاسخ می دهد دست به چنین اقدامی زده‌است.

در حال حاضر پروند‌ه‌ای برای این مرگ‌هایی که به علت سهل‌انگاری بوده، تشکیل شده و پرونده مسئولان درحال بررسی است.


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران


ویدیو مرتبط :
راه رفتن کودک 8 ماهه با واکر کودک موبی بیبی مون واک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهل انگاری والدین حادثه دلخراشی را برای کودک 19 ماهه در سفر به مشهد رقم زد+تصاویر



اخبار حوادث - سهل انگاری والدین حادثه دلخراشی را برای کودک 19 ماهه در سفر به مشهد رقم زد+تصاویر

انگشتان یک کودک 19 ماهه کرمانی به علت بی احتیاطی والدین در میان پله برقی در مشهد آسیب دید.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، گفت : یک پدر و مادر کرمانی در مشهد و از زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هنگام حضور در یکی از مجتمع های تجاری خیابان نواب برای انتقال کودک 19 ماهه خود از طبقه اول به طبقه همکف او را تنها سوار پله برقی کرده بودند در حالی که مادر در پایین پله برقی و پدر در بالای پله مستقر بود .

حسین خاکپور افزود :پس از گیر کردن سه انگشت این کودک میان پله ها به علت بر هم خوردن تعادل و سقوط وی از پله برقی، نگهبان مجتمع پله برقی را خاموش کرد .

وی گفت : بر اثر این حادثه یک بند انگشت این کودک قطع و دو انگشت دیگر به شدت له شد که ماموران سازمان آتش نشانی پس از رسیدن به محل حادثه با باز کردن صفحه محافظ پله برقی، انگشتان کودک را رها و او را به بیمارستان امدادی مشهد اعزام کردند .

مدیر روابط عمومی بیمارستان امدادی شهر مشهد نیز به خبرنگار ما گفت: یک انگشت این کودک در این حادثه قطع گردید و 3 انگشت دیگر این کودک دچار آسیب گردید. آقای چنارکی تاکید کرد،هم اکنون وضع جسمانی این کودک مساعد است.

 

اخبار,اخبار حوادث ,پله برقی

 

اخبار,اخبار حوادث ,پله برقی

 

اخبار,اخبار حوادث ,پله برقی

 

اخبار,اخبار حوادث ,پله برقی

 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران