اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام های خویشاوندسالارانه در دولت عدالت محور+اسناد



 

اخبار سیاسی -  استخدام های خویشاوندسالارانه در دولت عدالت محور+اسناد

پس از مراسم تودیع و معارفه اسدالله عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 500 نفر بدون طی تشریفات قانونی استخدام جذب سازمان تأمین اجتماعی شدند.

پس از مراسم تودیع و معارفه اسدالله عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 500 نفر بدون طی تشریفات قانونی استخدام جذب سازمان تأمین اجتماعی شدند.

 موضوع استخدام 500 نیرو در سازمان تأمین اجتماعی آن هم بدون طی تشریفات قانونی استخدام در زمان دولت دهم در حالی از سوی اسدالله عباسی تکذیب شده که اسناد موجود حکایت از جذب این تعداد نیرو در زمان تصدی مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی دارد.

اسناد حاکی از آن است که این وزیر گیلانی سهمیه‌های استخدامی در سازمان تأمین اجتماعی را فقط بین اقوام و آشنایان خود تقسیم کرده است، در این لیست از بین 500 نفر استخدام شده؛ 120 نفر از چابکسر، 52 نفر از کلاچای، 48 نفر از رحیم آباد و 60 نفر از املش هستند.

البته بین استخدام شدگان طیف وسیعی هم از استان یزد جذب شده که زادگاه سعید مرتضوی است این شکل گزینش و جذب نیرو خیلی فوری و بدون هماهنگی لازم سازمانی صورت گرفته است.

جالب توجه است که از استخدام‌های صورت گرفته که 500 نفر بودند 358 نفر تنها در 5 استان متمرکز بوده‌اند و 60 درصد از نیروهای جذب شده در همین استان‌ها متمرکز شده‌اند که به این ترتیب شاهد مشکلات کمبود نیرو در دیگر استان‌ها بودیم.

علاوه‌ بر این موضوع و علی‌رغم نرخ بالای بیکاری نیروهای کارشناسی کشور قریب به 60 درصد از جذب‌شدگان تأمین اجتماعی در این استخدام 500 نفره، مدارکی کمتر از کارشناسی داشته‌اند که همین موضوع خلأهای تخصصی فراوانی در سازمان به وجود آورده است.

در ادامه اسناد این استخدام آورده شده و لیست کامل افراد جذب شده در اختیار خبرگزاری خانه ملت قرار گرفته که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

 

اخبار,استخدام,استخدام در تامین اجتماعی

 

اخبار,استخدام,استخدام در تامین اجتماعی

 

اخبار,استخدام,استخدام در تامین اجتماعی

اخبار سیاسی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
عدالت محور انبیاء-امام خامنه ایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگی دیگر از دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برگی دیگر از دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مدعی بود: روزنامه‌هایی كه منتقد دولت باشند، یارانه و آگهی دولتی بیشتری می‌گیرند اما دیروز با انتشار جزئیات آگهی‌های دولتی داده شده به روزنامه‌ها طی 6ماهه نخست امسال، بی‌اساس بودن ادعای رئیس دولت دهم بیش از پیش آشكار و اثبات شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمار توزیع آگهی‌های دولتی در روزنامه‌های سراسری طی 6 ماه اول 92 را اعلام كرد.

 

از مقایسه مقدار آگهی اختصاص داده شده به آنها و مشی سیاسی روزنامه‌ها، نتایج جالبی می‌توان استخراج كرد؛ اینکه دولت دهم براساس دیدگاه‌های خود در اختصاص آگهی‌های دولتی كه منبع مالی آن بودجه دولت و در واقع بیت‌المال است، سلیقه‌ای و سیاسی عمل کرد.

 

سال‌هاست كه در اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، اداره‌ای با نام «تمركز و توزیع آگهی‌های دولتی» وجود دارد. به منظور شفافیت، فهرست آگهی‌هایی كه در 6ماهه نخست سال92 در بین روزنامه‌های سراسری توزیع شده، برای نخستین بار توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده است.

 

با نگاهی به این فهرست در‌می‌یابیم روزنامه اطلاعات كه در دوران دولت دهم همواره مشی همراهی نسبی با دولت را دنبال می‌كرد 7,376,519,952ریال، روزنامه كیهان كه مدافع تمام‌قد دولت‌های نهم و دهم به حساب می‌آمد مبلغ 5,949,299,170ریال و روزنامه جمهوری اسلامی كه موضعی انتقادی بر مبنای اصول انقلاب در قبال دولت داشت مبلغ 602,109,684ریال آگهی دولتی دریافت كرده‌اند.

 

روزنامه اطلاعات بیش از 10برابر و روزنامه كیهان حدود 10برابر بیشتر از روزنامه جمهوری اسلامی آگهی دولتی دریافت كرده‌اند. این در حالی است كه بنا بر اطلاعات موثق، شمارگان این روزنامه‌ها تفاوتی متناسب با اختلاف در مبلغ آگهی‌های اعطا شده ندارد.

 

آمارهای دیگر نیز در نوع خود جالب و گویای عدالت‌محوری دولت دهم است! بنابر این گزارش در این میان روزنامه‌های دولتی همچون کیهان با بیش از ۵میلیارد ریال، اطلاعات با بیش از ۷میلیارد ریال، ایران با بیش از ۱۷میلیارد ریال، جوان با بیش از ۲میلیارد ریال، جام‌جم با بیش از ۹میلیارد ریال، وطن‌امروز با بیش از یک‌میلیارد ریال، دنیای اقتصاد با بیش از ۳‌میلیارد ریال، اعتماد با بیش از یک‌میلیارد ریال، ابرار با بیش از یک‌میلیارد ریال بیشترین و روزنامه‌های آرمان با ۳۳۵میلیون ریال، بهار با ۳۷۶میلیون ریال، کار و کارگر با ۵۳۷میلیون ریال، همشهری با ۱۵۰میلیون ریال، تماشا با ۲۲میلیون ریال و بانی فیلم با ۳۳میلیون ریال کمترین سهم را از آگهی‌های دولتی داشته‌اند.

 

این در حالی است که کارشناسان رسانه و خود پرسنل معاونت مطبوعاتی به خوبی واقفند که در دوره گذشته به برخی از روزنامه‌ها و به ویژه روزنامه آرمان بی‌عدالتی روا داشته شده و اگر فهرست واریز یارانه‌های دولتی در زمان محمود احمدی‌نژاد نیز انتشار یابد درخواهیم یافت معنی عدالت از دید دولتمردان دهم چه بوده و فرق بین روزنامه‌های همسو با روزنامه‌های غیرهمسو و منتقد چقدر است.

 

چندی پیش معاونت مطبوعاتی اظهار داشت که اساسا دادن یارانه دولتی به نشریات صحیح نیست که اگر این موضوع در زمان دولت یازدهم عملی شود به نظر می‌رسد انتشار نشریات منتسب به طیف اصولگرایی با اما و اگرهای بسیاری روبرو خواهد شد.

/آرمان