اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام دزد حرفه‌ای برای انتقام از خواستگار بدقول



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

استخدام دزد حرفه‌ای برای انتقام از خواستگار بدقول

دختر جوان وقتی دید مرد مورد علاقه‌اش قصد ازدواج با او را ندارد، برای انتقام‌جویی از وی سارقی حرفه‌ای را اجیر و نقشه دستبرد میلیونی به شرکت او را عملی کرد.

به گزارش همشهری، چندی قبل مرد جوانی نزد ماموران پلیس پایتخت رفت و خبر از سرقتی میلیونی داد. وی که مدیرعامل یک شرکت است به ماموران گفت: روز گذشته وقتی کارمندانم وارد شرکت شدند با به‌هم‌ریختگی وسایل شرکت روبه‌رو شدند. آنها بلافاصله با من تماس گرفتند و من فورا خودم را به شرکت رساندم.

وی ادامه داد: دزد یا دزدان با ورود به شرکت به گاوصندوق من دستبرد زده و چند میلیون تومان پول نقد به همراه مدارک کارمندان را به سرقت برده بودند.

مطمئن هستم که دزد یا دزدان آشنایی کامل به شرکت داشته‌اند چرا که به راحتی و با در اختیار داشتن کلید وارد شرکت شده و می‌دانستند کلید گاوصندوق را در کدام‌یک از کمدها پنهان کرده‌ام. بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیس با دستور دادیار دادسرای شمیرانات آغاز شد. کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از کارمندان شرکت پرداختند اما به هیچ سرنخی نرسیدند.

در مرحله بعد مشخص شد ساختمانی که کنار شرکت است مجهز به دوربین مدار بسته است. به همین خاطر ماموران به بازبینی تصاویر ضبط‌شده در دوربین مداربسته پرداختند و چهره مرد جوانی را شناسایی کردند که نیمه‌های شب از شرکت بیرون آمده و پا به فرار گذاشته‌بود. با به‌دست‌آمدن تصاویر این مرد، ماموران تلاش برای شناسایی او را شروع کردند. آنها در بررسی بانک اطلاعاتی پلیس توانستند مرد جوان را شناسایی کنند. او مجرم سابقه داری به نام مهدی بود که پیش از این به‌اتهام سرقت و حمل مواد‌مخدر دستگیر شده و به زندان رفته بود. به این ترتیب دستور بازداشت وی صادر شد.

اعترافات دزد اجیر شده

تجسس‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با شناسایی پاتوق مهدی موفق به دستگیری این سارق میلیونی شدند. مرد جوان وقتی در برابر دادیار پرونده قرار گرفت راز سرقت میلیونی را فاش کرد و مدعی شد که از سوی یک دختر جوان برای ارتکاب سرقت اجیر شده است. وی در توضیح ادعای خود گفت: از وقتی از زندان آزاد شدم، توبه کردم و تصمیم گرفتم دور کار خلاف را خط بکشم ولی فقط دو سال توانستم بی‌خیال سرقت شوم. چند روز پیش یکی از دوستانم نزد من آمد و خواست که به یک شرکت بروم و از آنجا سرقت کنم.

وی ادامه داد: ابتدا قبول نکردم اما وقتی اصرار کرد و گفت که 500 هزار تومان به من پرداخت می‌کند و کلید شرکت را هم در اختیارم قرار می‌دهد، وسوسه شدم و پذیرفتم، چون برای تامین هزینه اعتیادم نیاز شدیدی به پول داشتم. یک روز قبل از حادثه دختر جوانی با من تماس گرفت و گفت که از آشنایان دوستم است و نقشه سرقت از شرکت را او کشیده. او از من خواست که به دیدنش بروم و کلید شرکت را از او بگیرم. دختر جوان وقتی کلید شرکت را به من می‌داد جای نگهداری کلید گاوصندوق را هم گفت و خواست همه پول‌ها و مدارک داخل آن را سرقت کنم. من هم فقط نقشه او را عملی کردم و از انگیزه او برای این سرقت خبر نداشتم.

سرقت برای انتقام

بعد از اظهارات مرد جوان، ماموران طراح نقشه سرقت را هم دستگیر کردند. وقتی مالباخته چشمش به این دختر افتاد او را شناخت و به ماموران گفت: با این دختر که مینا نام دارد، چند ماه پیش آشنا شدم. قصد داشتیم با هم ازدواج کنیم اما بین ما اختلاف به‌وجود آمد و من تصمیم گرفتم به آشنایی مان پایان دهم. از آن روز به بعد مینا مرتب با من تماس می‌گرفت و تهدیدم می‌کرد اما من هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم که وی برای گرفتن انتقام از من، سارق اجیر کند و به شرکتم دستبرد بزند.

دختر جوان نیز وقتی دید دستش رو شده است، گفت: چند ماهی بود که با شاکی آشنا شده بودم. در این مدت او به من قول ازدواج داد و همیشه از زندگی مرفهی حرف می‌زد که قرار بود برایم فراهم کند اما او بعد از چند ماه از من خواست که فکر ازدواج را از سرم بیرون کنم.

من با شنیدن این جمله خیلی به‌هم ریختم. هر چه تلاش کردم نتوانستم او را از تصمیمش منصرف کنم. او سعی می‌کرد از من فرار کند تا اینکه در آخرین تماس تهدیدم کرد که اگر برایش مزاحمت ایجاد کنم مرا می‌کشد. من هم عصبانی شدم و از دوستم خواستم برای سرقت از شرکت مالباخته، یک دزد حرفه‌ای به من معرفی کند. می‌خواستم با سرقت پول و مدارک شرکت از او انتقام بگیرم و چون کلید یدک شرکت را داشتم و از طرفی از محل نگهداری کلید گاوصندوق هم خبر داشتم، به راحتی توانستم نقشه‌ام را عملی کنم.

بر اساس این گزارش، قاضی پرونده برای این دختر جوان و دزد اجیر شده قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات از آنها ادامه دارد./همشهری

 


ویدیو مرتبط :
استخدام نویسنده با هر حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام اینترنتی خواستگار كینه‌جو



 

مردی جوان وقتی فهمید كه دختر مورد علاقه‌اش، تصمیم به ازدواج با فرد دیگری را دارد، با سرقت تصاویر خصوصی وی، آنها را در سایت‌های غیراخلاقی قرار داد و دختر جوان را دچار دردسر كرد.



هفته گذشته دختری جوان به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران مراجعه و از مردی به خاطر پخش عكس‌های خصوصی‌اش در سایت‌های اینترنتی شكایت كرد.



شاكی در اظهاراتش به بازپرس شوكت گفت: یك سال قبل با مردی جوان آشنا شده و تصمیم به ازدواج گرفتم و خانواده‌هایمان را در جریان این علاقه‌مندی قرار دادیم. ۴ ماه پس از این آشنایی، متوجه تغییر رفتار پسر مورد علاقه‌ام شدم. او نسبت به من بی‌تفاوت و به دختر دیگری علاقه‌مند شده بود.



شاكی ادامه داد: پس از بدرفتاری‌های او تصمیم به جدایی از هم گرفتیم. از وی خواستم مرا برای همیشه ترك كند كه پذیرفت و دیگر او را ملاقات نكردم، تا این كه از چند ماه قبل، با یكی از آشنایان خانوادگی‌‌مان، نامزد كردم.


وی افزود: خواستگار سابقم وقتی از این موضوع اطلاع یافت، مزاحمت‌هایش را شروع كرد. ابتدا تلفنی و با ارسال پیامك‌های غیراخلاقی، مرا تهدید می‌كرد كه اگر با آن مرد ازدواج كنم، او را به قتل می‌رساند و بعد از شكنجه دادن من، مرا زنده زنده می‌سوزاند.



شاكی گفت: تهدیدهای او همچنان ادامه داشت و آرامش را از من و خانواده‌ام سلب كرده بود. می‌ترسیدم بلایی بر سر خانواده و نامزدم بیاورد. بنابراین ملتمسانه از او می‌‌خواستم مرا رها كند و آسیبی به خانواده‌ام نرساند.



وی افزود: مرد مزاحم چند هفته قبل، پاكتی به خانه‌ام ارسال كرد كه پس از مشاهده محتویات پاكت، پی بردم تصاویر شخصی‌ام می‌باشد كه چاپ شده و یك نامه داخل آن است.



● نامه تهدیدآمیز


مرد مزاحم در آن نامه نوشته بود: «بزودی عكس‌های شخصی شما را در شهر پخش می‌كنم.»



زن شاكی ادامه داد: با خواندن نامه بیشتر وحشت كردم و ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و قصد داشتیم با مراجعه به مركز پلیس، از او شكایت كنیم كه مزاحم دوباره تماس گرفت و نشانی چند سایت اینترنتی را داد و خواست كه از آنها بازدید كنم.



شاكی در ادامه اظهاراتش گفت: در بازدید از آن سایت‌ها، متوجه شدم مرد مزاحم تصاویر خصوصی‌ام را به همراه مشخصاتم در سایت‌های غیراخلاقی و دوست‌یابی قرار داده است.



گمان می‌برم مرد مزاحم تصاویر خصوصی‌ام را از گوشی تلفن همراهم كه یك بار در خودروی وی جا مانده بود، برداشته و اكنون به سوءاستفاده از آن پرداخته است.



با شكایت این زن جوان، پرونده‌ای تشكیل شد و مرد مزاحم تحت تعقیب قرار گرفت و ماموران وقتی برای دستگیری متهم به خانه‌اش رفتند، معلوم شد او به طرز مرموزی ناپدید شده است.



بنابراین جستجوها برای یافتن او ادامه یافت تا این كه چند روز قبل، او را در یكی از محله‌های شهر شناسایی و دستگیر كردند. با انتقال متهم در روز گذشته به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات متناقضی مطرح كرد.



● انكار به سرقت عكس‌‌های خصوصی شاكی


متهم در اظهاراتش به بازپرس شوكت گفت: من به شاكی علاقه داشتم و تصمیم به ازدواج با او گرفتم، اما به خاطر اختلاف‌هایی از او جدا شدم و هرگز هم برایش ایجاد مزاحمت نكرده‌ام.



متهم ادامه داد: گفته‌های شاكی را قبول ندارم، چراكه اگر از او كینه به دل داشتم، تاكنون باید او را می‌كشتم. با ثبت اظهارات متناقض متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد.



تحقیقات در حالی ادامه دارد كه ماموران پیام‌های تهدیدآمیز متهم و سایت‌های اینترنتی كه او تصاویر شاكی را در آن ثبت كرده بود، به دست آورده‌اند كه گفته‌های شاكی را تایید می‌كند. با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای افشای دیگر ابعاد مختلف پرونده ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین